Ruský UAZ posílá vlastním vojákům zmetky: Motory odcházejí přímo na bojišti
Ruský UAZ si na nezájem o své legendární „buchanky“ a novější Patrioty opravdu stěžovat nemůže. Ruská agrese na Ukrajině mu totiž zajistila nebývalý odbyt a také prosperitu. Stěžují si však samotní vojáci. A ne jen tak ledajací. Dmitrij Rogozin, velitel jednotky Carovi vlci, už v září kritizoval zoufalou nespolehlivost těchto vozů a vyzval automobilku, aby nezesměšňovala vojáky. Připomněl také vlastní zkušenost, kdy UAZ Patriot zkolaboval přímo během vojenské operace jen tři kilometry od kontaktní linie.
„Opravdu chceš stát někde na krajnici a držet volant, který ti právě odpadl při jízdě mezi Tokmakem a Rabotinem?“ ptal se Rogozin na svém kanálu na Telegramu a poznamenal, že UAZ dodává armádě nedodělané vozy s prosakujícími převodovkami a motory, které odcházejí po pár tisících kilometrech. Zároveň vyzval ředitele a techniky závodu, aby sami přijeli do bojové zóny a pátrali po příčinách poruch. UAZ se sice vymlouvá na problémy související se sankcemi, ale Anton Šarapin, viceprezident Národní automobilové unie, má zcela jiný názor.
Podle něj jsou problémy UAZu dlouhodobé, systémové a souvisejí s nízkou „kulturou výroby“. „O odporné kvalitě aut z automobilky v Uljanovsku se ve skutečnosti mluví po celém městě a internet je plný fotek a videí o tom, jak u těchto aut nelze pořádně svařit dveře a kapoty a jak nesedí části karoserie. Nikdo tam nechce pořádně pracovat. Auta se montují podle principu – ať se děje, co se děje, vlast koupí všechno,“ řekl. Společnost Sollers, která vlastní závod, po Rogozinových stížnostech uspořádala technický seminář o údržbě a provozu automobilového vybavení závodu.
Šéf Sollersu Alexej Spirin se také setkal s Rogozinem, aby diskutovali o formátech spolupráce pro „rychlé zavedení vývoje a výroby speciálních verzí, které by nejlépe odpovídaly charakteru moderních bojových misí“. Zní to ale opět velmi formálně. Zatím se na internetu dál šíří odstrašující případy, kdy UAZům odpadávají kliky dveří nebo rovnou celé panty. A to se sankcemi, na které se UAZ vymlouvá, jistě nesouvisí.
.« Němci si oblíbili drahou ekonaftu HVO 100. Ale jen když jdou na STK Americké úřady vyšetřují 2,4 milionu vozů Tesla: Důvodem je nebezpečný autopilot »