Dacia začíná prodávat inovovaný Spring
Spring i po modernizaci zůstane nejlevnějším osobním elektromobilem, který je k mání na českém trhu. Cenovka i nejdražšího provedení se udržela pod hranicí půl milionu korun.
Modernizace se projevila na designu exteriéru a interiéru, ale nezměnila pohonné ústrojí a ani se neprojevila na kapacitě vysokonapěťové baterie. Ta je nadále 26,8 kWh a zajistí dojezd v režímu WLTP přes 220 kilometrů.
Motory jsou v nabídce dva – slabší s výkonem 45, silnější 65 koňských sil.
Při modernizaci se zásadně proměnil interiér. Ten je nyní výrazně barevnější a ve vyšších výbavách obsahuje i centrální multimediální displej a digitální přístrojový štít.
Mezi velké přednosti vozu, který na délku měří pouze 370 centimetrů, patří poměrně objemný zavazadlový prostor s kapacitou 300 litrů. Kromě osobní verze bude Dacia nabízet i dvoumístnou „cargo“ verzi, která uveze náklad s hmotností 382 killogramů a objemem 1085 litrů.
Nabíjení vozu je standardně výkonem 7 kW z wallboxu, za příplatek je možno pořídit schopnost nabíjení stejnosměrným proudem výkonem 30 kW.
V městském a příměstském prostředí, jak si mohl redaktor Autonaelektřinu vyzkoušet při první krátké testovací jízdě, lze ve dvoučlenném obsazení dosáhnout spotřeby v městském a příměstském prostředí méně než 10 kWh na sto kilometrů.
.« Tesla zvýšila čtvrtletní zisk, čeká mírný nárůst celoročního odbytu Výroba aut v Česku za tři čtvrtletí stoupla o 7,8% na 1,097 milionu vozů »