zf_16_og_sharing_image

ZF v problémech. Největší dodavatel komponentů do aut možná zavře 15 továren

26. 10. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Automobilový dodavatel ZF Friedrichshafen patří mezi největší světové výrobce automobilových komponentů a má desítky továren, ve kterých pracují desetitisíce zaměstnanců. V důsledku složité situace v automobilovém průmyslu a výrazného poklesu objednávek čelí tento obří koncern těžkým časům. Podle předsedy celopodnikového výboru Achima Dietricha zvažuje firma kvůli snižování nákladů a zlepšení své finanční situace uzavření každé třetí továrny v Německu.

Nejde přitom jen o odborářské varování. Obavy o budoucnost německých závodů ZF jsou oprávněné, neboť společnost už v létě oznámila plán na zrušení 14 000 pracovních míst v příštích letech.

Navíc si ZF najala poradenskou společnost McKinsey, aby vypracovala restrukturalizační plány. „McKinsey je známá tím, že často doporučuje masivní propouštění, což však obvykle vede pouze ke krátkodobým výsledkům a dlouhodobým ztrátám,“ uvedl Dietrich pro server Deutschland.de.

Podle analýzy Wirtschaftswoche hrozí aktuálně až 15 německým továrnám ZF uzavření. Jde hlavně o menší provozy s méně než 300 zaměstnanci. Ve větších závodech, jako je například továrna ve Friedrichshafenu, bude docházet k propouštění, ale uzavření těchto větších provozů není pravděpodobné.

Mluvčí společnosti uvedl, že všechny závody v Německu procházejí hodnocením jejich konkurenceschopnosti. „Některé z nich nedosahují potřebných výsledků, a proto musíme zavést opatření ke zlepšení jejich efektivity. Pokud se nám to nepodaří, může být jedinou alternativou jejich prodej nebo uzavření,“ dodal.

ZF se nachází v těžké situaci nejen kvůli transformaci automobilového průmyslu směrem k elektromobilitě, ale také kvůli enormnímu dluhu, který vznikl akvizicemi společností TRW a Wabco. S ročním úrokem z těchto dluhů přesahujícím půl miliardy eur čelí ZF dalším vážným finančním problémům, které mohou dále prohloubit recesi, v níž se společnost již nachází. Odborníci dokonce tvrdí, že ohrožena je celá budoucnost koncernu.

.

«

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz