maserati-granturismo-2024-5

Šéf Stellantisu: Našim slabším značkám dáváme 2 až 3 roky, aby se zlepšily

17. 10. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Stellantis posoudí výkonnost všech svých značek, aby určil, zda sníží velikost svého portfolia už v roce 2026. „Prověříme výkon každé značky v přibližně dvou třetinách plánu Dare Forward 2030, takže rozhodnutí můžete očekávat za dva až tři roky,“ řekl šéf koncernu Carlos Tavares italským novinářům na autosalonu 14. října, když se ho ptali, jak to přesně myslí s tím, že koncern Stellantis by se mohl zbavit některých svých značek, které nepřinášejí zisk.

Italy například zajímalo Maserati, jehož prodeje dramaticky klesly v době, kdy všechny ostatní luxusní značky rostou a nic nenasvědčuje tomu, že by výrobce čekaly lepší časy.

Uvidíme, zda jsou to jen „silná slova“, nebo Stellantis opravdu připravuje tvrdý audit. Vzhledem k tomu, že Tavares odchází do důchodu na jaře 2026 a Stellantis plánuje vybrat jeho nástupce do konce roku 2025, konečné rozhodnutí o budoucnosti 14 značek automobilky s největší pravděpodobností padne na jeho nástupce. Takže nyní může deklarovat cokoli.

Tavares uvedl, že když byl Stellantis v roce 2021 vytvořen, každá značka ve skupině začala se schváleným 10letým produktovým plánem, v němž prvních pět let bylo plně financovaných. Takže se o svou budoucnost nemusela obávat. Období „ochrany“ však končí a značky Stellantisu, které nevykazují zisk, to budou mít ve druhé polovině této dekády těžké.

„Zatím jsme splnili své závazky, vytvořili jsme platformu STLA Medium, která debutovala spolu s Peugeotem 3008, a když to bylo potřeba, přeplánovali jsme uvedení některých produktů na trh kvůli měnícím se podmínkám, ale žádný jsme nezrušili,“ řekl Tavares a dodal, že v případě Maserati je problémem marketing, ne samotný produkt.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz