Ford představuje Ranger PHEV, který přináší revoluci do světa evropských pickupů
Ford Pro otevírá novou cestu pro plug-in hybridní pickupy s novým modelem Ranger PHEV, který má premiéru na právě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION.
Tento nekompromisní nový model nabízí maximální tažnou sílu, užitečné zatížení a terénní výkony modelu Ranger s možností jízdy pouze na elektrický pohon, čímž posiluje vedoucí pozici značky Ford Pro v Evropě v oblasti pick-upů a rozšiřuje ucelenou řadu plně elektrických a plug-in hybridních modelů Ford Pro.
Točivý moment až 690 Nm – nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger – a cílový dojezd na elektřinu přes 45 km a plné nabití za méně než 4 hodiny zvyšují atraktivitu nejnovějšího modelu Ranger. Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard, která zákazníkům umožňuje napájet nářadí o výkonu až 6,9 kW přímo z vestavěného akumulátoru a nepotřebuje k tomu generátor.
Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV.
“Nový Ranger PHEV přináší výhody elektrifikace ruku v ruce s pracovní výkonností, díky níž si Ranger v Evropě získal věrné fanoušky. Náš první pick-up PHEV v Evropě jsme vyladili k dokonalosti tak, aby byl nesmírně schopným nástrojem pro práci a jízdu v terénu a zároveň prémiovým rodinným vozem s komfortem, konektivitou a schopností jízdy pouze na elektrický pohon,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro, Europe.
Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025. Nový model se v Evropě připojí ke stávající modelové řadě Ranger se vznětovým motorem, díky čemuž bude lépe vyhovovat různým potřebám zákazníků a místním emisním předpisům.
Síla plug-in hybrid v segment pick-upů
Zcela nová pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3litrovýbenzinový motor Ford EcoBoost a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh . Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných modelů Ranger vůbec a s výkonem 279 k má varianta PHEV vyšší výkon než 3,0litrový turbodiesel V6 modelu Ranger.
Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor modelu Ranger PHEV do převodovky, aby se minimalizovala komplexita. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory. Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky trvá méně než čtyři hodiny a umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 kmv režimu pouze elektrického pohonu.
Ranger PHEV nabízí stejné pracovní schopnosti, díky kterým si Ranger s naftovým a benzinovým motorem získal zástupy oddaných fanoušků po celém světě. Provozovatelé Rangeru PHEV budou moci i nadále využít užitečné zatížení až jednu tunu, táhnout až 3 500 kg a využívat jistoty v terénu, kterou poskytuje nejnovější systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu Ranger. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Elektromotor umožňuje Rangeru PHEV elektrickou jízdu a řidiči si mohou zvolit, kdy a jak budou využívat energii z baterie, a to v režimech Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení.
Zákazníci mohou také využít rekuperačního brzdění elektromotoru a okamžitého točivého momentu při tažení, převozu těžších nákladů nebo zdolávání náročných terénních úseků, jako jsou skalní průlezy a prudká stoupání. Inženýři společnosti Ford také upravili naladění odpružení pro optimální komfort a jistější výkony na silnici i v terénu s ohledem na jedinečné vlastnosti podvozku a rozložení hmotnosti modelu Ranger PHEV.
Tam, kde to bude možné, umožní systém Ford Pro Home Chargingmajitelům naplánovat nabíjení během levnějších nočních tarifů a Ford navíc očekává, že hybridní pohonné ústrojí přinese úsporu paliva ve srovnání s naftovým motorem V6 s vyšším zdvihovým objemem, který je pro Ranger nadále k dispozici.
Technologie Pro Power Onboard v modelu Ranger PHEV podporuje zákazníky, kteří tvrdě pracují a zároveň svůj vůz využívají k volnočasovým aktivitám, možností napájet nářadí na staveništi nebo ledničku a světla v kempu, aniž by potřebovali generátor. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW, který splňuje požadavky na náročnější vybavení.
« Ve VW to vře. Zaměstnanci ukradli klíče od 300 elektrických vozů Audi Škoda Auto přiblížila svou komplexní strategii směřování k maximální míře udržitelnosti ve výrobě, dodavatelském řetězci, mobilitě, ale i energetice »