unnamed-5

VW Transporter 7 měl světovou premiéru na IAA v Hannoveru: Nové modely Transporter a Caravelle jsou ve všech oblastech lepší než dosud

16. 9. 2024 • Novinky

Volkswagen Užitkové vozy odhaluje ve světové premiéře na veletrhu IAA Transportation 2024 zcela nově vyvinutý model Transporter. Návštěvníci veletrhu budou mít v expozici značky Volkswagen Užitkové vozy (hala 12) až do 22. září příležitost důkladně si prohlédnout 7. generaci úspěšné modelové řady. Vývojáři posunuli každou vlastnost na novou úroveň. Nový Transporter přijíždí na start s nabídkou ještě většího prostoru, vyšší užitečné hmotnosti, větší maximální přípustné hmotnosti přívěsu a vylepšené hospodárnosti. Nejmodernější asistenční systémy kromě toho zajišťují vyšší úroveň bezpečnosti, zatímco důkladně promyšlená přístrojová deska a intuitivní ovládací prvky usnadňují každodenní práci. To vše platí rovněž pro souběžně prezentovaný model Caravelle – devítimístný „VW Bus“ této modelové řady. Poprvé v historii modelů Transporter a Caravelle budou tyto všestranné lehké užitkové vozy nabízeny také s plug-in hybridním pohonem a čistě elektrickými pohony, které vytvoří zajímavou alternativu k tradičním přeplňovaným vznětovým motorům. Čistý design nových modelů Bulli zaujme svým svěže novým pojetím, současně si však zachovává jednoznačně zřetelný styl ikonických předchůdců.

Správný vůz pro každého zákazníka: Volkswagen Užitkové vozy realizuje s představením nové generace modelu Transporter poslední fázi své strategie nabízet „každému zákazníkovi správnou verzi“ modelu Bulli. V roce 1949, kdy byla novinářům představena první generace modelu Transporter, nikdo netušil, že se z T1 stane motor tehdejšího německého hospodářského zázraku a rozvine se v tak úspěšnou rodinu modelů. O 75 let později patří Bulli již dlouho k automobilovému světovému kulturnímu dědictví. „Produktovou řadu Bulli 2024“ tvoří nový Transporter, Multivan a ID. Buzz. Modelová řada Transporter je rozdělena na lehké užitkové vozy pro přepravu zboží a nákladu a řadu Caravelle pro přepravu osob. Multivan zastavá v rodině Bulli roli všestranného MPV pro volný čas a podnikání. Od modelu Multivan je odvozen také nově koncipovaný kempovací vůz California. ID. Buzz a užitková verze ID. Buzz Cargo jsou prvními ikonami elektromobility. Transporter, Multivan a ID. Buzz – modely Bulli 7. generace – tvoří ve svém segmentu v současnosti nejširší spektrum modelů tohoto druhu na trhu.

Skříňový vůz, kombi, valník a Caravelle: Volkswagen Užitkové vozy bude nabízet nový model Transporter ve verzích skříňový vůz (výhradně pro přepravu nákladu), skříňový vůz Plus (nákladový prostor, druhá řada sedadel, různé přepážky), kombi (pro přepravu osob) a dvojkabina s valníkovou nástavbou a dlouhým rozvorem náprav. Kombi a skříňový vůz budou na přání k dispozici s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav. Devítimístný model Caravelle byl koncipován pro komerční přepravu osob – ideální „shuttle“ nebo velkoprostorové taxi. Volkswagen Užitkové vozy bude Caravelle nabízet v základní verzi, ve střední úrovni výbavy „Life“ a ve vrcholné verzi „Style“. Caravelle je navíc k dispozici také s prodlouženým rozvorem náprav. Jak skříňový Transporter, tak i Caravelle si zákazníci budou moci objednat rovněž ve verzi „PanAmericana“ s robustním designem v offroadovém stylu.

Ergonomické, high-tech pracoviště: U nově koncipované přístrojové desky v modelech Transporter a Caravelle kombinuje Volkswagen Užitkové vozy digitální svět displejů a ovládací prvky s robustními fyzickými tlačítky. Profesionálové tak mohou svůj automobilový nástroj ovládat jednoduše a bezpečně v každé situaci. Součástí konceptu intuitivního uživatelského rozhraní jsou také různé integrované vstupy USB a 12V elektrické zásuvky, které může na přání doplnit jedna nebo v případě plug-in hybridně či elektricky poháněných verzí až tři 230V elektrické zásuvky.

Užitečná hmotnost 1,33 tuny: Objem nákladového prostoru skříňové verze modelu Transporter s normálním rozvorem náprav a normální střechou se zvětšil o více než 10 procent na 5,8 m3. U skříňové verze s dlouhým rozvorem náprav a vysokou střechou vzrostl objem nákladového prostoru na 9,0 m3. S větším objemem nákladového prostoru přitom koresponduje maximální užitečná hmotnost až 1,33 tuny (plus 0,13 t). Volkswagen navíc zvětšil nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, a to o 0,3 t na až 2,8 t (brzděný přívěs, stoupání 12 %).

Vznětové motory, hybridní systémy a elektrické pohony: Při uvedení na trh bude Volkswagen Užitkové vozy nabízet sedm verzí hospodárných pohonů. Kromě tří přeplňovaných vznětových motorů (TDI) je poprvé součástí tohoto spektra také plug-in hybridní pohon (eHybrid) spolu se třemi elektrickými pohony (e-Transporter a e-Caravelle). Motory TDI poskytují nejvyšší výkon 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). TDI o výkonu 125 kW je vždy kombinováno s 8stupňovou automatickou převodovkou, která se pro TDI o výkonu 110 kW dodává na přání jako alternativa 6stupňové převodovky s manuálním řazením. Verze TDI s výkonem od 110 kW bude možné objednávat s pohonem všech kol 4MOTION. Nejvyšším celkovým výkonem 171 kW (232 k) se vyznačuje plug-in hybridní pohon (eHybrid) kombinovaný s automatickou převodovkou. Elektricky poháněné modely e-Transporter a e-Caravelle se postaví na start ve výkonových stupních 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Jejich sada akumulátorů bude mít využitelnou kapacitu 64 kWh.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz