Audi Q6 e-tron quattro

Audi Q6 přijíždí do Česka: Má vysoký dojezd, 800V technologii, novou koncepci interiéru a svěží vzhled

11. 9. 2024 • Novinky

Audi představilo v České republice předprodukční modely svého nejnovějšího elektrického SUV střední třídy – Q6 e-tron, které je přesně umístěno mezi menší Q4 e-tron a větší Q8 e-tron. Tento model přináší revoluční inovace v oblasti designu, pohonu a interiéru. S délkou 4,77 metru dokonale zapadá mezi tyto modely a zároveň se pyšní moderními prvky, které budou použity i v budoucích modelech Audi, jako jsou elektrické verze A5, A6 e-tron či nová generace Q5.

Audi Q6 e-tron na první pohled zaujme svými proporcemi a čistými designovými liniemi, které spojují eleganci se sportovním duchem. Svalnaté blatníky dodávají autu dynamický vzhled, zatímco přední maska bez tradičních průduchů představuje další krok ve vývoji designového stylu e-tron modelů. Vozidlo bude nabízeno s koly o průměru 18 až 21 palců a osmi laky, včetně tří zcela nových – šedá Daytona, modrá Ascari a červená Soneira. Zákazníci budou mít také na výběr různé stylingové balíčky, například S line nebo černou optiku.

Jedním z nejvýraznějších prvků Audi Q6 e-tron jsou jeho světlomety. Audi se dlouhodobě zaměřuje na pokročilé osvětlovací technologie, ale u tohoto modelu učinilo další významný krok. Q6 e-tron nabízí digitální a OLED světlomety, které byly poprvé představeny v roce 2016 u Audi TT RS a později u Audi Q5. Nový model však přináší vylepšenou verzi této technologie s 122 segmenty v předních světlometech (včetně LED Matrix funkce) a 360 segmenty v zadních světlech.

Díky této technologii si mohou řidiči přizpůsobit grafiku denního svícení podle vlastních preferencí. Přední i zadní světlomety jsou propojeny a nabízejí osm různých grafických motivů, včetně uvítacích animací. Zadní OLED světlomety navíc zobrazují animace, jako je výstražný trojúhelník při nouzovém brzdění. Audi také využívá pokročilé senzory a technologie pro komunikaci mezi vozy (Car-2-X), které umožňují interakci světel s okolím, například varování řidiče vozidla za vámi, když se přiblíží příliš blízko.

Audi navíc plánuje, že prostřednictvím budoucích softwarových aktualizací bude možné tyto možnosti dále upravovat a rozšiřovat.

Audi Q6 e-tron je postaveno na nové platformě PPE, která vznikla ve spolupráci s Porsche. Tato platforma, sdílená například s elektrickým Porsche Macan, má 800V architekturu. Umožňuje výkon až 475 kW, nabíjecí výkon až 270 kW a využívá baterie o celkové kapacitě 100 kWh, složené z 12 modulů. Audi uvádí, že na rychlonabíjecí stanici lze baterii dobít z 10 % na 80 % za přibližně 25 minut.

Velkým technologickým přínosem je i optimalizované chlazení elektromotorů pomocí oleje, což zvyšuje jejich účinnost a prodlužuje životnost. Chlazené jsou i řídicí jednotky, jako například systém asistence řidiče, který je chlazen vodou.

V České republice budou dostupné pouze verze s pohonem všech čtyř kol, tedy s dvěma elektromotory, mezi nimiž bude i sportovní verze S6 e-tron. Převodovka bude jednostupňová, na rozdíl od dvoustupňové v Audi e-tron GT.

Interiér Audi Q6 e-tron kombinuje moderní technologie s luxusem. Hlavním prvkem je panoramatický OLED displej, který propojuje dva displeje – jeden pro řidiče a druhý pro infotainment – do zdánlivě jednoho celku, ačkoli je uprostřed předěl. Pro spolujezdce je možné za příplatek pořídit samostatný 10,9palcový displej, který umožňuje ovládat navigaci a zábavu bez narušení pozornosti řidiče. Tento displej je vybaven ochranou, která skryje obsah pro řidiče během jízdy.

Vůz je již k dispozici v online konfigurátoru. Základní verze Q6 e-tron quattro s výkonem 285 kW a dojezdem 625 km startuje na ceně 1 990 900 Kč, zatímco sportovní varianta SQ6 e-tron s výkonem až 380 kW a dojezdem 598 km začíná na ceně 2 486 900 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz