honda-cb650r-2024-2

Test Honda CB650R: Zpět do Hondí léčebny

22. 8. 2024 • Motocykly, Novinky

Na Hondu CB 650 jsem pěl ódy, už když jsem jí testoval před několika lety. Během několika dní jsem si na ní vypěstoval poměrně slušnou závislost, a tak jsem byl docela rád, když jsem ji vrátil a vyhnul se tak na poslední chvíli ztenčení mého bankovního konta. I z toho důvodu jsem měl strach si jí letos půjčit znovu.

Prožíval jsem pocity jako vyléčený alkoholik, před kterého postavíte láhev dobrého vína. Ne, nechci do toho znovu spadnout. A jako jedinou záchranu jsem viděl to, že mě přece nebude bavit ten jakýsi automat řazení. Vždyť přece už ten minulý quickshifter byl top, tak to v Hondě mohli tak akorát pokazit a já si konečně v hlavě srovnám myšlenky a ujistím se, že moje moto cesta se přece jen ubírá trochu jiným směrem. No, můžu hned na začátek říct, že to úplně nedopadlo podle mých představ a mám teď možnosti jen dvě. Prostě to koupit a přestat se trápit a nebo podstoupit další léčení, které však bude nyní podstatně delší a já budu protivný na své okolí o poznání déle.

honda-cb650r-2024-1

Při prvním pohledu na Hondu CB650R 2024 zaujme její elegantní, avšak svalnatá silueta. Styl „Neo Sports Café“ kombinuje tradiční prvky s moderním designem, který na mě působí vyváženě. Honda skutečně zvládla vytvořit motocykl, který nezapře své retro kořeny, a přitom vyzařuje současnou technologickou vyspělost. Je to stroj, který se hodí stejně dobře na městské bulváry jako na víkendové výlety po venkovských silnicích.

Po prvním usednutí zaujme přirozená jízdní pozice. Sedlo je pohodlné, umístěné ve výšce 810 mm, což dá dostatek sebevědomí při zastávkách na semaforech nebo manévrech v hustém provozu i menším postavám. Ergonomie je skvěle vyvážená, jsem v pozici, která mi dává pocit plné kontroly, ale zároveň je natolik uvolněná, že se budu cítit dobře i po několika hodinách jízdy s mými zády, které nejsou v úplně nejlepší kondici.

honda-cb650r-2024-14

První den s CB650R jsem se rozhodl strávit v městském prostředí. Od ranní špičky až po večerní klid jsem chtěl zjistit, jak se motocykl chová v každodenním provozu. Čtyřválcový motor o objemu 649 ccm, je v nízkých otáčkách neuvěřitelně kultivovaný. Hladce reaguje na plyn a i v nízkých rychlostech je velmi plynulý. Provoz ve městě byl překvapivě příjemný. Přes hustý provoz a neustálé zastávky na semaforech jsem se cítil pohodlně i díky novému systému E-Clutch. Tento inovativní systém mi umožnil se rozjíždět bez nutnosti stlačovat spojku. Stačilo otočit plynem a motorka se plynule rozjela. Přestože jsem zpočátku měl obavy, jak mi tento systém „vezme“ kontrolu, rychle jsem si na něj zvykl a dokonce si ho zamiloval. Byl jsem schopen zastavit na semaforu, bez jakéhokoli stresu z toho, že musím manipulovat se spojkou, což bylo nejen pohodlné, ale také zmenšilo únavu při dlouhých hodinách strávených v městském provozu. Každý jistě zná pomalou manipulaci hlavně v rejdu, kde dvěma prsty nebo celou rukou manipulujete s řídítkem a do toho ještě se spojkou. Tady se prostě jen pevně držíte řídítka a manipulujete s plynem. CBčko všechno ostatní udělá za vás a je to pecka. Večer, když ulice začaly pustnout, jsem si všiml dalšího příjemného detailu – podsvícená tlačítka na rukojeti. Jasné, ale ne příliš oslepující světlo mi umožnilo snadno ovládat motorku i ve tmě. Je to drobný, ale velmi užitečný prvek, který ukazuje, že Honda myslela na všechno.

honda-cb650r-2024-11

Druhý den jsem vyrazil na okresky. Chtěl jsem zjistit, jak se CB650R chová mimo město, na klikatých silnicích a rychlejších úsecích. Jakmile jsem opustil městský ruch, mohl jsem konečně motor pustit z vodítka a zjistit, co skutečně dokáže. Na otevřené silnici se motorka cítila živě a svižně. Motor, který je v nízkých otáčkách kultivovaný, se při vyšších otáčkách proměnil ve skutečnou bestii. Přes 8000 ot./min motor ožil a zrychlení bylo dravě dynamické. Pocit z rychlého řazení na šestistupňové převodovce byl návykový. Každý průjezd zatáčkou byl jistý, díky vynikající stabilitě a ovladatelnosti, kterou CB650R nabízí. Pokud jste si zamilovali systém quickshifter u jakékoliv jiné motorky a nebo právě u Hondy, který považuji za jeden z nejlepších a netrpí “gumovostí” některých konkurentů tak věřte, že E-Clutch je úplně jiný level. Absolutní chirurgická práce, a otevře vám hubu i kdyby jste se snažili držet v zubech tisícovku.

honda-cb650r-2024-13

Na klikatých silnicích jsem si obzvláště užíval agilitu tohoto stroje. Motocykl reaguje na každý můj pohyb s naprostou přesností. Podvozek, vybavený předními vidlicemi Showa SFF a zadním monoshockem, mi poskytoval pocit jistoty na každém typu povrchu. Ať už jsem projížděl hladký asfalt nebo drsnější venkovské cesty, Honda zvládala všechno s přehledem. Na cestě zpět jsem se zastavil u malé kavárny na kraji silnice. Postavil jsem motorku na stojan a nemohl jsem si nevšimnout, jak se lidé kolem mě zastavují, aby si ji prohlédli. CB650R má tu zvláštní schopnost přitahovat pozornost, ať už jste kdekoliv. Je to stroj, který má duši, a to je něco, co je dnes ve světě motocyklů vzácné. Třetí den jsem se rozhodl podniknout delší výlet.

honda-cb650r-2024-4 honda-cb650r-2024-5

Vzal jsem to po dálnici, abych zjistil, jak se CB650R chová při delších trasách a vyšších rychlostech. Už po několika kilometrech jsem ocenil pohodlí sedla a ergonomii celého motocyklu. I při delších úsecích jsem se necítil unavený nebo přetížený. Jediným limitem jsou pak zhruba nad 130km/h vaše krční svaly, protože nápor na helmu začíná být dost znatelný jako na jakémkoliv jiném naháči. I při dálničních rychlostech jsem měl pocit, že mám stroj plně pod kontrolou. Aerodynamika CB650R je dobře vyřešená, což mi umožnilo pohodlně cestovat bez nadměrného hluku nebo vibrací. Dokonce i při předjíždění nákladních vozidel nebo projíždění větrných úseků se motorka držela pevně na zemi. Jeden z největších zážitků při dálkové jízdě bylo použití systému E-Clutch na dálnici. Při delších úsecích, kde je třeba častěji řadit mezi pátým a šestým rychlostním stupněm, jsem ocenil pohodlí, které E-Clutch poskytuje. Mohl jsem se plně soustředit na jízdu a přitom si užívat plynulost a lehkost ovládání.

honda-cb650r-2024-9 honda-cb650r-2024-6

Čtvrtý a poslední den jsem se vrátil zpět do města, abych zhodnotil, jak se CB650R osvědčila po několika dnech intenzivního ježdění. Městský provoz, který se mi po venkovské volnosti mohl zdát stísněný, byl díky agilnímu chování motorky mnohem snesitelnější. Motorka se bez problémů proplétala mezi auty a já jsem se znovu přesvědčil o tom, jak dobře se hodí pro každodenní ježdění. Když jsem se zastavil na závěrečný oběd v centru města, měl jsem čas přemýšlet o celkovém dojmu z CB650R. Po několika dnech strávených v sedle jsem si uvědomil, že tato motorka je skutečně univerzální. Nabízí něco pro každého – od pohodlí na dlouhých cestách, přes zábavu na klikatých silnicích, až po praktičnost v městském provozu. Je to motocykl, který vás nezklame, ať už ho vezmete kamkoliv. S novým systémem poloautomatické spojky je naprosto ideální ke všemu a troufnu si říct, že ten kdo občas přemýšlí jestli má vůbec vytahovat motorku kvůli dvěma hodinám času o víkendu teď nebude přemýšlet ani vteřinu. Bude si chtít totiž s její novou technologií hrát co nejčastěji to půjde

honda-cb650r-2024-10

Po několika dnech a stovkách kilometrů s Hondou CB650R mohu s jistotou říci, že je to motocykl, který nabízí vyvážený mix moderních technologií a klasického designu, který se vám dostane pod kůži. E-Clutch je inovace, která přináší nový rozměr do ježdění a usnadňuje každodenní používání bez ztráty kontroly a radosti z jízdy. Ať už hledáte motocykl pro každodenní jízdu, víkendové výlety nebo dynamickou jízdu na otevřených silnicích, Honda CB650R 2024 vás nezklame.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz