Legenda je zpět: Ford představuje nové Capri
Ford představil nový model. Stejně jako Puma, i tento vůz nese známé označení. Představujeme vám Ford Capri, nový elektromobil, který zaujme vyšší kategorií než Explorer a přináší velmi podobnou technologii.
Ford Capri, stejně jako Explorer, využívá platformu MEB od koncernu Volkswagen, což potvrzuje pokračující spolupráci obou automobilek (spolupracují také na poli užitkových vozidel). Zatímco Explorer je ekvivalentem Volkswagenu ID.4, Capri odpovídá modelu ID.5.
„Vrátit na trh tak významnou legendu, jakou je Ford Capri, je pro nás velká věc. Jsme nadšeni, že nové elektrické Capri přináší do světa elektromobilů odvahu a ducha ikonické klasiky nové generaci řidičů,“ uvedl Jon Williams, generální ředitel divize Ford Blue pro Evropu.
Základní verze bude mít pohon zadních kol, ale za příplatek bude k dispozici i čtyřkolka. Základní varianta bude mít jeden elektromotor s výkonem 210 kW (286 koní) a točivým momentem 545 Nm, baterii s kapacitou 77 kWh (využitelná kapacita) a dojezdem až 600 kilometrů. Za příplatek bude dostupná čtyřkolka se dvěma elektromotory, celkovým výkonem 250 kW (340 koní), točivým momentem 134 Nm na přední nápravě a stejným 545 Nm na zadní nápravě. Tato verze bude mít baterii s kapacitou 79 kWh (využitelná kapacita).
Obě verze podporují rychlonabíjení. Zadokolka zvládne v ideálních podmínkách maximálně 135 kW, čtyřkolka až 185 kW. Standardní nabíjení střídavým proudem zvládnou obě verze 11 kW. Nabití z 10 na 80 % zabere podle Fordu 28 minut u zadokolky a 26 minut u čtyřkolky. Dojezdové vzdálenosti jsou 627 kilometrů pro základní verzi Capri, 598 kilometrů pro lépe vybavenou verzi Capri Premium a 592 kilometrů, respektive 560 kilometrů pro čtyřkolku.
Obě verze mají také dobré dynamické vlastnosti. Zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, čtyřkolka je o více než sekundu rychlejší a dosáhne stovky za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h.
Přestože je Ford Capri příbuzným elektromobilů koncernu Volkswagen, nepoznáte to na první pohled. Ford mu dal osobitý design a bude jej vyrábět ve vlastní továrně v německém Kolíně nad Rýnem. Základní verze bude vybavena 19″ koly, verze Premium bude mít 20″ kola s možností volby 21″ kol.
„Není každý den příležitost znovu vytvořit design ikony. Chtěli jsme přenést to kouzlo do nové generace,“ řekl Thomas Morel, který má ve Fordu na starosti design exteriéru. Nový Ford Capri má délku 4634 mm, šířku 1872 mm bez zrcátek (2063 mm se zrcátky) a výšku 1626 mm. Rozvor náprav je 2767 mm. Vnitřní prostor by měl být prostorný jak pro cestující, tak pro zavazadla (572 litrů po opěradla, resp. 567 litrů u výbavy Premium). Díky pátým dveřím bude navíc přístup k zavazadlům velmi snadný.
Interiér se oproti Exploreru výrazně nezměnil. Nechybí ani tajná schránka pod centrálním displejem. „Myslím, že interiér je přesně takový, jak by si řidič původního Capri představoval budoucnost,“ dodal Amko Leenarts, šéf designu.
« Extrémní počasí: škod je nejvíc za poslední 3 roky Pět hvězd pro nový Passat: Nejvyšší hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP »