1719825327_17_skoda_elroq_covered_drive_13d9a5a1

Škoda odtajňuje data Elroqu

6. 7. 2024 • Novinky

Druhým elektromobilem z produkce Škody Auto se stane model Elroq. Světová premiéra, při které se odhalí vzhled vozu s novým designovým jazykem Modern Solid, proběhne na začátku letošního podzimu.

Již v minulých dnech ale mohli vybraní motorističtí novináři (mezi kterými byl také z Autonaelektřinu.cz) vidět kompletně odhalené auto i jeho interiér. Současně také bylo možno se na veřejných komunikacích projet po Amsterodamu a jeho bezprostředním okolí s tentokrát ale maskovanými exempláři.

Škoda při konstruování Elroqu vyšla z většího sourozence Enyaq. Z hlediska zásadních rozměrů je změněna pouze délka. Elroq měří od předního po zadní nárazník přesně 4888 milimetrů, což je o 170 méně než v případě Enyaqu. Rozvor i rozchod kol mají oba vozy shodný.

Vzhled ale bude samozřejmě odlišný. Zejména v přední partii, kde už se uplatňuje nové pojetí designu. To mimochodem obsahuje také náhradu tradičního kulatého loga na přední kapotě písmeny tvořícími název značky.

Škoda bude auto nabízet se třemi velikostmi pohonné baterie (využitelné kapacity jsou 52, 59 a 77 kWh). Pohonné elektromotory mají výkony od 125 do 220 kW. Ta nejvyšší hodnota se pojí s verzí s pohonem všech kol, ostatním motor roztáčí pouze zadní kola.

Vnitřní prostor je dostatečný pro čtyřčlennou rodinu, zavazadlový prostor má objem 470 litrů. Palubní deska i ovládací prvky jsou řešeny obdobně jako v Enyaqu. Ve výbavě bude moci být třeba třízónová automatická klimatizace nebo head-up displej.

Během jízdy na čtyřicetikilometrové testovací trase jsem na rovině a v převážně městských rychlostech dosáhl na průměrnou spotřebu těsně pod hranicí 14 kWh, což v případě verze s největší baterií znamená bezpečný dojezd do vzdálenosti přes pět stovek kilometrů.

Ceny zatím nebyly stanoveny, ale v porovnání s obdobou verzí Enyaqu se dají očekávat částky cca o 100 – 150 000 nižší.

První zákazníci si objednané Elroqy začnou přebírat na přelomu letošního a příštího roku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz