Test MG 5: Rodina na baterky
Trh s elektrickými vozy je velmi štědrý. Tedy pokud chcete SUV, protože jak se zdá, výrobci tvrdohlavě odmítají vyrábět jiné karoserie a třeba na takové praktické elektrické kombi jsme si museli pěkně počkat. MG přijíždí s modelem 5, což je podle jejich vlastních slov první elektrické kombi na českém trhu. A to není tak úplně pravda…
S elektrickým kombi přišlo dříve čínské NIO. To ale dodnes nemá oficiální zastoupení v Čechách, byť koupit i autorizovaně servisovat se tu již dá. Jedna značka ale MG přeci jen předběhla – a tou je Porsche. To totiž nabízí Taycan s batůžkem už pár let, je ale pravdou, že za cenu jednoho Taycanu Sport Turismo byste mohli pořídit MG5 pro půl vesnice. Takže můžeme přimhouřit oči a MG to “prvenství” uznat. A co tedy dostanete za svých minimálně 799,900 Kč?
Není toho málo. Například 7 let záruku na vůz a 150,000 kilometrů záruku na baterii. Taky dostanete docela kus auta (4,6 metru) s tučnou porcí výbavy a solidní kufr (479/1367 litrů). Začínáme tedy dobře, že? Co už nedostanete, je moderní soudobý design. Vlastně bych řekl, že MG5 design postrádá tak nějak obecně. Ani nemohu říct, že je ošklivé, protože je prostě úplně nijaké. Má čtyři kola, světla a dveře, což ho – řekl bych – klasifikuje právě do kategorie automobilu, ale abych si vzpomněl, jak vlastně vypadá, musel jsem se podívat na fotky. Nutně si nemyslím, že u takto účelového auta je nutné, abyste se za ním otočili při každém odchodu, ale MG umí udělat zajímavý design – proč ho tedy nedostal potenciálně velmi úspěšný model, nevím.
Uvnitř je to o kousek lepší. Daří se mu přešlapovat někde na pomezí současné módy a klasického vzhledu palubní desky, a po pár sekundách se tu cítím jako doma. Pochválit musím hlavně fakt, že kabina nepůsobí lacině a je navržena poměrně chytře. Je tu dost odkládacích ploch a všechno máte po ruce. Dokonce se našlo místo pro pár čudlíků. Dát jeden zvlášť na zvýšení hlasitosti a druhý zvlášť na snížení mi ale přijde plýtvání místem. Infotainment na druhé straně místy působí, jak kdyby byl naschvál navržený tak, aby vás štval – například ovládání klimatizace je vyvedeno pouze stupnicí od modré do červené.
Na zobrazení teploty ve stupních zapomeňte. A ano, uvědomuji si, že takový systém využívá i Rolls Royce, ale co vám budu povídat, klimatizace v MG5 nedosahuje kvality Rolls Royce a většinu času tak budete přemýšlet, kolik červené už je moc. Systém samotný si taky občas postaví hlavu a zamrzne. Tady je ještě kupa prostoru na zlepšení. Zbytek je ale fajn. Když pominete trochu židlový posaz, tak před sebou máte přehledný digitální přístrojový štít, volant, který hezky padne do ruky a především slušnou porci prostoru v obou řadách.
O pohon se v mém případě staral elektromotor na přední nápravě o výkonu 115 kW a 280 Nm, což ve světě elektromobility nezní zrovna jako dělobuch, ale stačí to ke sprintu na stovku za 8.3 sekundy. Navíc – jak všichni víme – bateriové vozy okamžitě reagují na povely plynu, takže si můžete být jisti, že všechny závodníky s dvoulitrových hot-rodů necháte v prachu. Pro podobně střižené auto opravdu nepotřebuji víc. Všechny denní povinnosti pokryje bez zadýchání a ještě se odmění ukázkovou kultivovaností. Motor čerpal energii z baterie o využitelné kapacitě 57.4 kWh s chemií NMC (menší baterie je LiFePo).
Dle WLTP se můžete těšit na dojezd 400 kilometrů. A světe div se, ono to není daleko od pravdy. Během testu se totiž MG5 ukázalo jako velmi úsporné, ale v průměru jsem se vozil za 16.4 kWh na každých 100 kilometrů. Maximální rychlost nabíjení je pouhých 87 kW (je zde i možnost baterii manuálně předehřát), díky relativně malé baterii to ale stačí. Dobití na 80 % zabere nějakých 35 minut a nemusíte nutně hledat ani stojany pro super rychlé nabíjení. Milým překvapením je ale volitelná funkce V2L, kdy můžete použít vůz jako velkou powerbanku a napájet třeba gril, sekačku, nebo si nabít koloběžku – a to až výkonem 2.2 kW.
Oceňuji, že MG5 nevymýšlelo hlouposti a nastavilo podvozek na míru očekávané roli. Ten je totiž plavný, měkoučký a dělá vše pro to, aby před vámi zamaskoval stav silnic. V kombinaci s tichým a klidným pohonným ústrojím je tak jízda naprosto pohodová. Těžká baterie v podvozku do jisté míry kompenzuje plyšové tlumiče a auto se naklání jen mírně. Je tedy pravda, že díky úzkému rozchodu je na dálnici citlivé na boční vítr a při prudších změnách směru je v něm cítit nerozhodnost, ale cílová skupina bude hledat především pohodlný dopravní prostředek z A do B a tuhle roli MG5 plní. Je to zkrátka jednoduché upřímné auto, které si na nic nehraje a doručuje přesně to, co slibuje. Vzhledem k pohonu nabízí i férovou cenu.
Plusy
– Cena
– Prostor
– Dojezd
Mínusy
– Infotaiment
– Design
« Která auta v Česku táhnou? Se stoupající oblibou přibývají také skryté vady a podvody EU zavádí cla až 37,6 % na dovoz elektromobilů z Číny, ta slibuje odvetu »