Test Mercedes-Benz GLB: Hvězdná prémie za cenu běžné konfekce
Mercedes-Benz GLB je vstupní bránou do světa plnohodnotných SUV od této prémiové značky a svým způsobem je to také velmi příjemné normální auto. I když vám poskytne spoustu luxusu, nezapomíná ani na klasické pohonné jednotky a velkou dávku praktičnosti a prostornosti. S modernizací dostal bohatší základní výbavu a zároveň si zachoval všechny své přednosti jako oblíbené rodinné SUV, které dokonale využívá prostor až pro 7 cestujících. Otestovali jsme klasickou naftovou verzi.
Citlivými úpravami exteriéru si GLB nadále uchovává svůj nezaměnitelný vzhled. Moderní grafika adaptivních světlometů MULTIBEAM LED a výrazná maska, inspirovaná největšími SUV značky Mercedes-Benz, zvyšují atraktivitu vozu. V interiéru přináší facelift novou generaci infotainmentu MBUX s možností prostorového zvuku Dolby Atmos (dostupného pouze pro Surround soundsystém Burmester) a nové barevné a materiálové varianty čalounění.
Na rozdíl od většiny modelů značky Mercedes-Benz, kde převažuje preference linie AMG, je u GLB v České republice nejžádanější právě linie Progressive. Nepřehlédnutelnost testovaného GLB zajišťuje kombinace výrazné červené metalízy patagonia s 19” disky kol. Celkový vzhled doplňují samostatné mlhové světlomety. Jízdní a bezpečnostní asistenty se také dočkaly vylepšení, například udržování v jízdním pruhu je nyní výrazně komfortnější díky citlivému aktivnímu řízení. Facelift je to tedy mírný, spíše taková modelová péče, ale proč měnit něco, co funguje a lidé chtějí.
Mercedes-Benz GLB je postaven na moderní platformě s pohonem předních nebo všech kol 4MATIC. Výhodou jsou kompaktní vnější rozměry, velký vnitřní prostor, výbava srovnatelná s vozy vyšších tříd a také příznivější cena. GLB může být vybaveno až sedmimístným interiérem, palubním systémem MBUX s hlasovým ovládáním a řadou bezpečnostních systémů, jako je například asistent prevence kolize Active Brake Assist.
Interiér je vysoce kvalitní a patří k naprosté špičce současného automobilového průmyslu. Dvojice velkých displejů, kulaté výdechy větrání a vkusná hardwarová ploška pro ovládání klimatizace. Vypadá to efektně, luxusně a ovládání je poměrně jednoduché. Středový displej je dotykový a lze ovládat i prostřednictvím dotykových plošek na volantu nebo pomocí hlasového ovládání, které od této značky patří na samotnou špičku. Hlasové ovládání je naprosto famózní a rozumí i běžné řeči, nemusíte tak používat přesně stanovené fráze.
V GLB máte i ve druhé řadě sedadel dostatek komfortu. Díky nastavitelným zadním sedadlům s možností podélného posunu a různým polohám sklopení získáte dostatek místa jak pro cestující, tak až pro 760 litrů zavazadel (při maximálním využití svislého sklonu a posunu druhé řady sedadel).
Ačkoli to z fotografií nevypadá, GLB je poměrně velké auto, které své rozměry dokonale maskuje. Vždyť jeho rozměry jsou 4634 milimetrů na délku, rozvor je 2829 milimetrů, šířka 1834 mm a výška činí 1659 mm. Například GLC měří 4669 mm na délku, rozvor je 2873 mm, šířka je 1890 mm a vysoký je 1644 mm. Pro ještě lepší představu, GLB je jen o 63 milimetrů kratší než Škoda Kodiaq. Díky tomu je vnitřní prostor opravdu bohatý, zejména v podélném směru. Zadní sedadla jsou navíc posuvná a u opěradel lze měnit sklon. Tolik místa na nohy jsem v jiném crossoveru stejné velikosti zatím neviděl. Vlastně ani u daleko větších sedanu vyšší třídy…
Nejprodávanější variantou GLB v České republice je právě testovaná verze GLB 200 d 4MATIC s osvědčeným dvoulitrovým naftovým motorem OM654q o výkonu 150 koní (320 Nm.) a pohonem všech kol. V kombinaci se sadou Off-Road dokáže tento pohon všech kol navíc trvale rozdělit točivý moment v poměru 50:50. Převodovka je vždy automatická, manuál v nabídce není.
Motor potěší skvělým odhlučněním, dobrou odezvou a kultivovaným chodem. V kombinaci s opravdu výborně řadícím automatem se jedná o skvělé pohonné ústrojí. Výkonu je dostatek i pro svižnější jízdu a předjíždění kdekoliv. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a maximální rychlost 201 km/h. Spotřeba se po týdenním testování ustálila na 6 litrech a nutno podotknout, že se nejednalo o defenzivní jízdu, takže to půjde ještě za méně.
Překvapil mě i podvozek. Testovaný model nedisponoval příplatkovým adaptivním odpružením, i tak byla filtrace nerovností a jízdní komfort ukázkový. Vůz přitom stal na devatenáctipalcových kolech. GLB se příjemně plavně pohupovalo a posádku hýčkalo. V zatáčkách ale dokáže podržet a příliš se nenaklání, nicméně sporťák to opravdu není.
Už dlouho jsem nebyl z žádného auta tolik příjemně překvapený, natož pak od SUV. Jenže GLB je opravdu dobré auto, které potěší nadstandardním vnitřním prostorem, nádherným interiérem s exkluzivní výbavou, ale také příjemným podvozkem a motorem. Ano, toto se povedlo a je tu ještě jedna věc – cena.
Testované auto, kterému nechyběla prakticky žádná výbava, kterou pro běžné cestování potřebujete, vyšla celkem na 1 340 523 Kč s DPH, přičemž základní cena této motorizace je 1 187 482 Kč s DPH. Nejlevnější benzinový Mercedes-Benz GLB 180 startuje na 1 055 120 Kč, naftový Mercedes-Benz GLB 180 d začíná na částce 1 063 590 Kč. Ceny nového GLB jsou mimořádně atraktivní a je silnou konkurencí i pro automobily mimo prémiový segment.
Plusy
– Design
– Zpracování a kvalita interiéru
– Výbava a funkce
– Podvozek
– Motor, odhlučnění a dynamika
– Nízká spotřeba
– Převodovka
– Vnitřní prostor
– Cena (to píšu u Mercedesu vůbec poprvé)
Mínusy
– Snad jen množství příplatkových prvků
« Nový Rolls-Royce Cullinan měl premiéru na festivalu v Karlových Varech Na pneumatikách se objevil nový symbol: Víme, co znamená »