Rusové si postavili vlastní Maybach. Navíc takový, který se nikdy nevyráběl
Zdá se to neuvěřitelné, ale toto auto není studie Vision Maybach 6 Cabriolet z roku 2017. Jde o repliku. A co je pikantní, vznikla v Rusku. Žádné Maybachy tam totiž teď „nehrozí“.
Také koncern Mercedes-Benz se po útoku Ruska na Ukrajinu rozhodl opustit zemi agresora. Od roku 2022 se tak v Rusku Mercedesy neprodávají, a to platí i pro hyperluxusní verze Mercedes-Maybach. Mercedes-Benz také opustil svou továrnu, kterou vybudoval investicí 400 milionů eur nedaleko Moskvy a výrobu v ní spustil teprve v roce 2019. Z linek zde sjížděla například třída E pro tamní majetné zákazníky. To vše je už ale minulost. Ani ti nejbohatší Rusové si teď nový Mercedes-Benz nekoupí. Tedy pokud si ho nedovezou ze „spřátelených“ zemí. To je ale pořádně drahé. Překupníci na tomto byznysu bohatnou a nenasytná je i ruská vláda, která nejnověji zvýšila recyklační poplatky pro individuální dovoz ve výši více než 13 000 eur. Na to nemá opravdu každý.
Partička ruských automobilových nadšenců se však vynalezla. V podstatě v garáži postavila repliku úžasného auta, které vzniklo jen jako koncept. Mluvíme o Maybachu Vision 6 Cabriolet z roku 2017, který se představil na prestižní přehlídce elegance Pebble Beach Concours d’Elegance v kalifornském Monterey. Monumentální elektromobil s délkou 5 700 mm nikdy, navzdory dech beroucímu designu, nezamířil na výrobní linky. A tak se dočkal realizace v Rusku. Jak vidno, práce se podařila. Výsledek je sice podstatně menší než originál, vždyť jako základ posloužil roadster SL 500 (R320), ale co se dalo změnit, to autoři změnili. Zdá se dokonce, že auto je vybaveno na míru vyrobenými úzkými reflektory.
Zadní část má mnohem delší převis, což dodává nepravému Maybachu pořádnou dávku elegance. Chybí však světelná lišta na zadní kapotě a s originálem zcela neladí ani kola, ale i tak „klobouk dolů“. O pohon se stará vidlicový 8-válec z darcovského SL 500. I proto má replika dva výfuky. Připomeňme, že originální Vision 6 byl čistým elektromobilem. Autoři upravili také výsuvnou střechu, aby více ladila s designem luxusního kabrioletu. V každém případě je toto auto plně funkční a dá se používat v létě i v zimě. A dokonce má ruské „espézetky“, takže je schválené do silničního provozu. Fotografie interiéru nemáme, ale předpokládáme, že bude jen mírně upravenou verzí z SL 500. Ani to není k zahození.
« V Česku jsou pohonné hmoty poměrně levné. Za kolik natankujete při cestě do zahraničí? Toto čínské SUV je konkurent pro Kodiaq: Stojí třetinu a nabízí třeba holografický asistent »