Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice
Mercedes-Benz Třídy E získal prestižní ocenění Auto roku 2024 v České republice. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové volbě, spojené s možností vozy důkladně prověřit. Hlavní ocenění předal během slavnostního setkání pořádaného v Kongresovém centru Praha ministr dopravy Martin Kupka.
“Nová Třída E je jedinečnou kombinací špičkových technologií, digitalizace a tradice. Pro některé naše zákazníky je Třída E modelem, který utváří celkovou image a budoucí směřování osobních vozů Mercedes‑Benz. Je to proto, že již více než 75 let nastavuje standard pro luxusní sedany střední třídy. Také v nejnovější generaci zachováváme tradiční klíčové hodnoty, abychom stanovili nová měřítka. Jsme opravdu vděční a zároveň hrdí, že Třída E byla vyhlášena Autem roku 2024 v České republice. Společně s autorizovanými prodejními partnery jsme nadšeni, že můžeme pozvat naše zákazníky k vyzkoušení širokého portfolia, aby poznali celou řadu zcela nových podob Třídy E a našli svůj personalizovaný vůz roku. Mohou si vybrat z více než 20 různých modelů, včetně Třídy E All-Terrain s nepřekonatelnou všestranností a benzinových nebo naftových plug-in hybridů s převratnou účinností.“
Alexander Henzler, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika
Anketa Auto roku se vyhlašuje již 30 let
Anketa Auto roku v České republice letos slaví 30 let existence. Jejím vyhlašovatelem je Svaz dovozců automobilů (SDA) a Auto roku volí porota složená z odborných motoristických novinářů.
Mercedes-Benz Třídy E: most mezi tradicí a digitalizací
Nová Třída E zaujala při své premiéře jak odborníky, tak širokou veřejnost ojedinělou kombinací tradičně silných stránek, jako je vysoká kvalita, úroveň bezpečnosti a komfort, ale i nejmodernějších technologií. Historie modelové řady sahá 75 let do minulosti a Třída E je dlouhodobě velmi oblíbená i v České republice. Nová Třída E opět přináší to nejlepší na trhu.
Hlavními lákadly jsou čtvrtá generace pokročilého plug-in hybridního pohonu včetně kombinace s dieselovým motorem, všestranné kombi All-Terrain s velkorysým prostorem a užitnou hodnotou překonávající celou řadu SUV, čtyř- i šestiválcové motory, adaptivní vzduchový podvozek či natáčecí kola zadní nápravy. Luxusní interiér s novou elektronickou architekturou MBUX přináší zcela novou úroveň digitálních zážitků.
Nový Mercedes-Benz Třídy E ve stručnosti
3 výbavové linie s výrazně odlišným designem: standardní linie AVANTGARDE, nejoblíbenější linie AMG či tradiční linie EXCLUSIVE s dominantní hvězdou na kapotě. Přední části dominuje černý panel s volitelně podsvětlenou maskou chladiče a světlomety DIGITAL LIGHT s projekční funkcí. Mezi dominanty zádě patří dvoudílné svítilny LED s novou konturou a speciálním světelným motivem hvězdy.
5 verzí plug-in hybridního pohonu kombinuje dlouhý dojezd a nezávislost benzinového či dieselového motoru s dynamikou, komfortem a účinností elektromotoru. Dojezd na výhradně elektrický pohon u všech plug-in hybridních verzí přesahuje 100 kilometrů, celkový jízdní dosah překračuje u dieselových verzí či dieselového plug-in hybridu 1 000 kilometrů. K dispozici je 11kW AC i 55kW DC palubní nabíječka.
Nejvýkonnější dieselový motor v historii značky Mercedes-Benz (367 koní): mild-hybridní řadový šestiválec je dostupný pro všechny varianty Třídy E pod označením E 450 d 4MATIC.
Samostatné modely All-Terrain a Mercedes-AMG pro ještě výraznější jízdní zážitky a specifické využití: modely All-Terrain kombinují to nejlepší z klasického kombi a schopnostmi jízdy v lehkém terénu. V případě Třídy E All-Terrain je navíc nově možné volit mezi čtyřválcovým a plug-in hybridním dieselem nebo dvěma šestiválci. V druhé polovině roku se dočkají i sportovně orientovaní příznivci plug-in hybridní verze od Mercedes-AMG.
14,4″ a 12,3″ displeje MBUX Superscreen díky nové architektuře MBUX přinášejí digitální zážitky využívající selfie kameru pro videokonference, samostatný displej pro spolujezdce, široké možnosti a neustále se učící automatické funkce za podpory různého zobrazení rozšířené reality, 3D a head-up displeje.
17 reproduktorů surround systému Burmester® 4D a technologie Dolby Atmos®: celkový hudební zážitek je u cestujících vpředu ještě umocněn jemnými zvukovými vibracemi sedadel.
4,5° úhel natočení zadní nápravy (sedan) v kombinaci se vzduchovým podvozkem AIRMATIC pro lepší ovladatelnost, mimořádnou jízdní agilitu a komfort na delších cestách. Verze All-Terrain je standardně vybavena specifickým vzduchovým podvozkem s vyšším rozsahem změny světlé výšky a komfortním nastavením pro méně kvalitní silnice nižší třídy.
4. úroveň autonomního řízení: dálkově ovládaný parkovací asistent umožňuje autonomní jízdu úrovně 4 (SAE Level 4), tj. zcela autonomní jízdu bez řidiče v parkovacích domech s odpovídající infrastrukturou, jaké nabízí např. letiště Stuttgart. Sada jízdních asistentů Plus dále zajišťuje kompletní pokrytí jízdních asistentů pro zvýšení komfortu a bezpečnosti na maximální dostupné úrovni.
Ojedinělá aerodynamika s koeficientem odporu vzduchu 0,23 nové Třídy E s karoserií sedan je jedním z důvodů vysoké míry akustického komfortu, který je umocněn akustickými laminovanými skly a doplňkovou hlukovou izolací karoserie. Mimořádná úroveň aerodynamiky se dále podílí na příkladné hospodárnosti všech provedení.
Více než 20 různých verzí nové Třídy E: sedan od 1 256 000 Kč bez DPH, provedení kombi od 1 307 000 Kč bez DPH. Plug-in hybridní E 300 e od 1 472 000 Kč bez DPH, oblíbená verze E 220 d 4MATIC All-Terrain od 1 508 000 Kč bez DPH nebo šestiválcové E 450 4MATIC od 1 681 000 Kč bez DPH.
.« Podnikatelé stále častěji nakupují do svých flotil ojeté vozy První jízda s novou Škoda Kamiq a Scala: Dokonalý univerzál »