Renault Clio IV oficiálně! [video]
Renault poslal oficiálně do světa první informace o nové generaci Clia a samozřejmě nechybí ani fotografie. No a protože Clio v minulé generaci bylo veleúspěšně prodávaným automobilem, premiéra představení 4.generace nás určitě nemůže minout.
Než se nové Clio představí samo veřejnosti na autosalonu v Paříži, obletělo internetový svět, takže si řekneme, jaké změny se v případě nové generace udály, jaké motory se dostanou pod kapotu, ale také především jaká technika bude použita. Na první pohled je zcela jasné, že Clio IV.generace se obléklo do zcela nového kabátku. Bylo by zbytečné jmenovat všechny změny na designu, jelikož se změnilo kompletně vše. Od předních světlometů, přes blatníky, až po zadní část auta. Ve fotogalerii (i videu) níže si můžete Clio prohlédnout dostatečně, takže se vrhneme především na ty technické změny.
Uvnitř se Renault pyšní tím, že rapidně pokročila kvalita zpracování všech materiálů a použity budou také modernější technologie, co se týká elektronických systémů a všemožných “vychytávek”. Co jistě po usednutí do interiéru nepřehlédnete, je digitální tachometr. Dále pak bude možnost (čistě na volbu zákazníka) zvolit si příplatkový R-Link informační systém se 7″ dotykovým displejem a navigací TomTom. R-Link bude zahrnovat internetové připojení s programem App Store, okterém neví ani bůh, jak bude fungovat ). Co je ale přinejmenším k smíchu, je tzv. Renault R-Sound Effect, který dokáže simulovat až šest různých zvuků motoru, který bude samozřejmě záviset na tom, jak moc (nebo málo) budete šlapat na plyn.
No a konečně se dostáváme k motorové paletě. Ta startuje u přeplňovaného tříválce 0,9 litru s výkonem 90 koní a točivým momentem 135 Nm. Údajně by tento motor měl mít spotřebu 4,3 litru a vypustit na každý kilometr jízdy 99 gramů emisí CO2.
Další motor v nabídce bude 1,2 litrový čtyřválec TCE, který má maximální výkon 120 koní a točivý moment 190 Nm. Tento motor ale bude k dispozici až v polovině roku 2013 a sám Renault říká, že se bude jednat o nejúspornější a nejvýkonnější motor ve své třídě.
Pro fanoušky nafty tu je zatím také varianta, kterou bude zastupovat 1,5 litrový čtyřválec energy dCi. Ten bude dávat výkon 90 koní a solidní točivý moment 220 Nm. Spotřeba by měla údajně činit pouze 3,2 l/100km a emise CO2 83 g/km.
Takže co se týká Renaultu Clio, je to zcela nový model se zbrusu novou technologií i motory. Více informací zatím není, takže si budeme muset počkat do Paříže, kde se toto Clio představí v celé své síle. Zatím se podívejte na video a prohlédněte fotografie.
« Zemřel Sergio Pininfarina Honda se vrací do série Super GT »