tesla-model-3-long-range-2

Elektromobily mají letos v EU nejvyšší prodej: Kraluje Tesla, ale více jich prodal Stellantis

18. 10. 2023 • Novinky, Zajímavosti

Každé páté nové auto prodané v srpnu v Evropské unii bylo plně elektrické a prodeje bezemisních modelů se meziročně více než zdvojnásobily.

Pokud jde o konkrétní čísla, plně elektrické vozy tvořily v srpnu 21 procent nových registrací automobilů v EU a celkem jich bylo prodáno 165 165. Historicky to znamená, že elektromobily poprvé představovaly více než jednu pětinu všech prodejů, jak ukazují údaje Evropské asociace pro automobilový průmysl (ACEA). Za prvních osm měsíců roku 2023 bylo v EU celkem prodáno téměř 1 milion plně elektrických aut. I když globální prodej elektromobilů výrazně roste, Evropa zde není lídrem.

Rok El. auta – prodej 2022 (BEV + PHEV)
2013 206 000
2014 320 000
2015 543 000
2016 791 000
2017 1 262 000
2018 2 082 000
2019 2 276 000
2020 3 244 000
2021 6 768 000
2022 10 522 000

Z globálního hlediska Evropa stále zaostává za Čínou v prodeji elektromobilů a toto zaostávání spíše narůstá, než klesá. Jako zajímavost – z deseti nejprodávanějších elektromobilů za uplynulý rok bylo 7 čínských, 2 americké a 1 evropský. Evropským lídrem byl Volkswagen ID.4 a to až na devátém místě.

Nejprodávanější elektrická auta na světě v roce 2022

Model Prodej 2022
1. Tesla Model Y 771 300
2. BYD Song Plus (BEV + PHEV) 477 090
3. Tesla Model 3 476 340
4. Wuling Hong Guang MINI EV 424 030
5. BYD Qin Plus (BEV + PHEV) 315 240
6. BYD Han (BEV + PHEV) 273 320
7. BYD Dolphin 205 240
8. BYD Yuan Plus (aka Atto 3) 201 740
9. Volkswagen ID.4 174 090
10. BYD Tang (BEV + PHEV) 151 150

Ale zpět do Evropy. Co se týče úspěšnosti jednotlivých značek, díky agresivní cenové politice a zlevňování svých elektromobilů stále dominuje Tesla, jejíž Model Y je dokonce několik měsíců nejprodávanějším automobilem v Evropě bez ohledu na pohon. Teoreticky za první pololetí 2023 prodal v Evropě více elektromobilů koncern Stellantis, ale zahrnuje 14 různých značek.

Pokud tento koncern rozdělíme na jednotlivé značky a podíváme se na aktuální data za prvních 8 měsíců, pak co se týče prodeje elektromobilů, byla nejsilnější značkou Stellantisu za prvních osm měsíců Peugeot s prodejem mírně přes 54 000 elektromobilů. Volkswagen si ponechává nepřekonatelnou druhou pozicí na trhu s velkým náskokem před BMW. Čínská značka MG se dostala na čtvrté místo. Více informací naleznete v následující tabulce s porovnáním s uplynulým rokem ve stejném období:

Prodej elektrických aut v Evropě za prvních osm měsíců pode značek

Značka Prodej 1–8/23 Změna v % oproti 2022
1 Tesla 236,650 142
2 VW 138,918 82
3 BMW 78,170 56
4 MG 66,100 212
5 Audi 64,247 34
6 Mercedes 64,127 55
7 Hyundai 55,162 2
8 Peugeot 54,130 11
9 Renault 51,127 −5
10 Kia 49,997 0
11 Skoda 45,260 43
12 Volvo 45,020 188
13 Opel/Vauxhall 43,723 26
14 Fiat 41,836 −1
15 Dacia 37,987 44
16 Cupra 26,595 87
17 Polestar 25,020 63
18 Mini 21,634 8
19 Citroen 20,162 17
20 Smart 18,287 31
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz