P2023030802537

Po pražské magistrále projde pochod aktivistů za snížení rychlosti

3. 10. 2023 • Novinky

Po pražské severojižní magistrále v úterý 3. října projde pochod aktivistů z uskupení Poslední generace na podporu zavedení maximální rychlosti 30 kilometrů v hodině. Pochod půjde po oznámené trase, konat se ale nebude původně plánovaný happening před Národním muzeem, sdělil dnes ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Pochod se měl uskutečnil původně v září, avšak magistrát zakázal účastníkům jít po magistrále a trasu jim povolil jen po chodnících. Organizátoři se obrátili na soud, který jejich námitce vyhověl. Magistrát proti rozhodnutí podá kasační stížnost. Pochod pořadatelé ohlásili na svém účtu na síti X.

“Pochod by se měl uskutečnit dle oznámení svolavatele v duchu ústně vyneseného rozsudku. Pochod tak půjde po oznámené trase jedním pruhem a bez zablokování provozu happeningem. Standardně jsme také zkoordinováni s policií. Shromáždění se tedy uskuteční obdobně jako ta před prázdninami,” uvedl Hofman.

Ekologičtí aktivisté chtěli 12. září pochodovat po magistrále z Bubenské ulice k Národnímu muzeu, kde plánovali blokovat dopravu kreslením na vozovku. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však přikázal uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného blokování dopravy před muzeem.

Pořadatelé akce se kvůli úřednímu rozhodnutí obrátili na soud. Městský soud v Praze následně zrušil rozhodnutí úřadu, ale současně aktivistům zamítl možnost pořádat happening na vozovce před muzeem. Blokace dopravy je podle soudu nelegitimní a nelze ji vykonávat podle shromažďovacího práva. Proti rozhodnutí chce magistrát podat kasační stížnost. “Zatím ale stále ještě čekáme na rozsudek, na jehož vyhotovení má soud 30 dnů,” uvedl dnes Hofman.

Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále. Požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, což má snížit emise a zvýšit bezpečnost v ulicích. Zástupci vedení Prahy argumentaci odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v rezidenčních oblastech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz