Společnost Tesla překonala rekord v dodaných elektromobilech
Elektromobily pomalu získávají vyšší pozornost. Mohou za to nejen plány velkých automobilek, které chtějí přejít na výrobu elektromobilů, ale také plány Evropské Unie na snížení oxidu uhličitého z automobilů a dodávek na nulu do roku 2050. Některé země se dokonce přihlásily k zákazu prodeje aut na benzín nebo naftu. Patří mezi ně například Norsko, které počítá s rokem 2025, Velká Británie, Slovinsko, Belgie nebo Dánsko s rokem 2030. Nicméně, jak to bude nakonec horké, to ještě uvidíme, jelikož některé automobilky zbrojí proti normě Euro 7.
V posledních dnech získal pozornost americký výrobce elektromobilů Tesla. Společnost slaví letos 20 let od svého vzniku a zaznamenala rekord v dodaných vozech za druhé čtvrtletí. Tesla konkrétně dodala 466 140 vozů, což je o 83 procent více než v předchozím roce. Velký vliv na rekord mělo snížení ceny v USA, Velké Británii nebo v Číně. Pro Teslu jde o veliký úspěch, zejména v Číně, kde svádí souboj s tuzemskou firmou BYD.
Jak bylo zmíněno, tak velkou roli v pokoření rekordu hrálo snížení ceny. Slev bylo více než pouze jedna. Sám šéf Tesly, Elon Musk, považuje zlevnění elektromobilů za dobrý krok. Díky tomu se může Tesla velice brzy stát velkosériovým výrobcem. Až 96 procent prodaných elektromobilů tvoří modely Tesla 3 a Y. Pořizovací cena v základní výbavě vychází lehce přes milion korun. Zbývající čtyři procenta tvoří modely Tesla S a X. Vůbec prvním modelem byla Tesla Roadster v roce 2008.
Samotné zlevnění v prvním čtvrtletí mělo velký dopad na hospodaření společnosti. Tržby za leden až únor sice vzrostly o téměř čtvrtinu, právě díky vyššímu počtu prodaných vozů. Samotný zisk však klesl o 24 procent. Mohou za to především slevy a růst nákladů na suroviny. Výsledky za druhé čtvrtletí Tesla oznámí 19. července.
Tesla vyrábí své vozy v kalifornském Freemontu a texaském Austinu. V Asii v čínské Šanghaji, v Evropě v německém Braniborsku. Musk plánuje své závody rozšířit do mexického Monterrey a uvažuje investovat také v Indii.
.« Kontrola motoru je vhodná alespoň jedenkrát ročně: U dieselu je údržba dražší, motor ale déle vydrží Ceny pohonných hmot po měsíci růstu začaly na začátku prázdnin stagnovat »