BMW M6 bude i s manuálem!
Patříme určitě ke skupině, která nechápavě kroutí hlavou nad rozhodnutím poslat nové BMW M5 F10 s manuální převodovkou pouze do zámoří, ale nyní se objevují zvěsti také o nové M6, která má manuál dostat také…
Když se nad tím zamyslíme, řeči o tom, že si v Americe musí myslet při pohledu na evropské verze tamních aut (a především při pohledu na spojkový pedál), že Evropané mají vlastně tři nohy, to už je dávno pasé… Je logické, že v Americe se rozrůstá popularita tzv. “track-days”, a tak si mnoho zákazníků žádá čím dál víc manuální převodovky. Proto se nová M5 F10 podívá s manuálním šestikvaltem pouze do USA a M6 na tom nejspíš nebude jinak.
I když je tu stále malá naděje, že se M6 s manuálem bude prodávat i u nás na starém kontinentu, potvrzeno ani vyvráceno to ovšem nebylo, takže si budeme muset počkat do roku 2013, kdy se verze s manuálem představí celému světu a teprve pak se dozvíme, jestli máme nadšením jásat, či nikoliv. Ne, že by automatická převodovka ZF byla špatná, to právě naopak. Naše redakce ji měla možnost vyzkoušet skoro již ve všech modelech a musíme říct, že tato převodovka je dokonce lepší, než leckteré dvouspojky. Manuál bychom ale uvítali s otevřenou náručí, tak jen doufáme, že M6 s “M6″ (snad chápete ) se bude prodávat i u nás.
Jen tak pro pořádek, nové BMW M6 vozí pod kapotou “tuctový” (ale přesto skvělý) motor o objemu 4,4 litru s dvojicí turbodmychadel a tato V8 je schopna poskytnout výkon 560 koní a točivý moment 680 Nm. Zrychlí z 0 na 100 za 4,2 vteřiny nepoleví, dokud nedosáhnete el. omezené maximální rychlosti 250 km/h. Pokud si tedy nepřiplatíte za posunutí omezovače…
Tak jen tedy doufáme, že se BMW trochu poškrábalo na čele a pošle nám pár kousků s manuálem také do Evropy.
.« Ferrari za 721 milionů korun Škoda Superb Combi Scout – Již brzy! »