Facelift BMW 7er – Více možností, lepší image [video]
BMW oficiálně zveřejnilo “upgrade” pro svou vlajkovou loď (tedy řadu 7) a nachystalo pro ní spoustu aktualizací, které nás na AutoJournalu určitě nesmí minout. Facelift se bude týkat modelového roku 2013 a těšit se můžete na nové nárazníky, změny v interiéru, novou škálu výbavy, ale také nové motorové verze…
Pokud máme začít s přehledem novinek tzv. “od podlahy”, první je třeba zmínit změny týkající se exteriéru. Sedmička nyní nabídne LED světlomety samozřejmě s kroužky pro denní svícení, novou mřížku chladiče, která má teď devět lamel (takže tři lamely BMW z masky vyjmulo), nový přední a zadní nárazník a pár chromových detailů.
Do interiéru se posadily nové kožené sedačky (do kterých se posadíte jako do křesla), za příplatek volitelný balík Seat Entertainment, za který dostanete 1200 Watový soundsystém, jež zahrnuje 16 reproduktorů! Pořídit si ale můžete také tzv. “Fun balíček”, který Vám pro pasažéry vzadu přidá 9,2 palcovou obrazovku. Vy budete mít vpředu displej 10,25 palců, který má novou technologii zobrazení a také 3D grafiku. Jak je v BMW zvykem, ovládat přes něj budete díky i-drive v podstatě všechno, co jen vůz dokáže a na co si Vaše hlava vzpomene.
Konečně pojďme ale na motory
BMW řady 7 dostane nově dieselový šestiválec, který se bude nabízet pod označením 750d xDrive. Bude to nejsilnější vznětový motor pod kapotou sedmičky a protože je osazen třemi turbodmychadly, z objemu třech litrů je schopen poskytnout výkon 381 koní a točivý moment šílených 740 Nm. BMW udává, že tento model zrychlí na 100 km/h již za 4,9 sekundy a pokud budete chtít, spotřeba se dá stáhnout na 6,4 litru – a to je hodně solidní hodnota na takový kolos. Pokud by někoho zajímaly emise CO2, ty činí údajně 169 g/km.
Další novinkou bude ale také ActiveHybrid 7 a jak je jasné již z názvu, bude se jednat o hybrid, a to konkrétně o kombinaci benzínového třílitrového šestiválce, který dává 320 koní a elektromotoru. BMW tak upustilo od Hybridního ústrojí, které v minulosti spojilo se žravou V8 o objemu 4,4 litru. Zde bude ale šestiválec kombinován se synchronním elektromotorem o výkonu 55 koní a hybridní osmistupňovou automatickou převodovkou. Čerpat energii bude elektromotor klasicky z lithium-iontových akumulátorů a sedmička bude vybavena i rekuperací brzdné energie, no a také systémem Hybrid Start Stop. Točivý moment ale bude činit 500 Nm, který bude s pomocí elektromotoru k dispozici prakticky okamžitě a tak se není čemu divit, že s tímto ústrojím zrychlí tato 7er na 100 kilometrovou rychlost za 5,7 sekundy a měla by dosáhnout (na druhou stranu) také spotřeby 6,8 l/100km. Zmiňovat bych snad ani nemusel, že maximální rychlost u obou verzí činí el. omezených 250 km/h.
Zajímavý je ale také údaj, že tato sedmička ActiveHybrid je schopna jet 4 kilometry pouze na elektřinu a maximální rychlost Vám baterky povolí 60 km/h. Do města je to myslím slušný pomocník pro Vaši peněženku.
Navíc budou nově k dispozici xDrive verze pro 740i /Li (třílitr R6 – 315 koní) a 750i /Li (4,4 litru V8 – 445 koní)
Pokud se Vám tato sedmička zalíbila, už nyní ji můžete začít objednávat. Cenu bohužel BMW zatím neudává, ale například do Amerických showroomů by měla sedmička přijet již na podzim. My se dočkáme o něco později.
« Ekologický závoďák od Volva Vencer Sarthe – Holandský supersport přijíždí! »