Maserati představilo nové kompaktní SUV Grecale
Grecale je ztělesněním vyváženosti mezi všestranností, elegancí, výkonem a inovativností, a garantuje současně vynikající výkony, pohodlí i bezpečnost. Tyto vlastnosti se snoubí se solidními terénními schopnostmi a nekompromisním požitkem z řízení.
Nové SUV, vyvinuté v modenské Maserati Innovation Lab, se vyrábí v závodě v Cassinu. Maserati Grecale je samostatnou řadou ve své třídě, nejkomplexnější v historii značky s trojzubcem. K dispozici je extrémně široká nabídka motorů: konvenční spalovací motor, hybridní ústrojí a v příštím roce i první plně elektrické SUV v historii Maserati.
Při uvedení na trh budou představeny tři verze: GT, se čtyřválcovým motorem s mild hybridním ústrojím s výkonem 300 koní; Modena, se čtyřválcem s mild hybridem o výkonu 330 koní; a silná verze Trofeo, vybavená benzínovým šestiválcem 3,0L V6 s výkonem 530 koní, který je odvozen od motoru Nettuno zabudovaného do Maserati MC20. Celou nabídku završí Grecale Folgore, 100% elektrická verze s 400V technologií.
Naše nové SUV vyniká prostorností a pohodlím a může se pochlubit celou řadou vlastností, v nichž je nejlepší ve své třídě. Ty zahrnují vnitřní prostor, řízení, ovladatelnost, zrychlení (0-100 km/h za 3,8 s – v případě verze Trofeo), maximální rychlost (285 km/h – znovu u verze Trofeo), kvalita ozvučení a rozsáhlé použití ušlechtilých materiálů, jako je dřevo, uhlíková vlákna a kůže.
Důležitým faktorem jsou i rozměry vozu: Grecale ve verzi GT má délku 4846 mm, rozvor kol 2901 mm, výšku 1670 mm, šířku 2163 mm (včetně bočních zrcátek) a rozchod zadních kol 1948 mm (u verze Trofeo ještě větší).
Design automobilu Maserati Grecale zahrnuje nový vizuální symbol Maserati, který je charakteristickým znakem všech nových modelů počínaje MC20. Přední část obsahuje nízkou a impozantní mřížku chladiče. Z profilu zaujme kontrast mezi čistotou a technikou, splývavá karosérie charakterizovaná oblými vizuálními formami doplněná o technické komponenty a zvýrazněná využitím uhlíkových vláken. Zadní světla ve tvaru bumerangu jsou inspirována modelem 3200 GT navrženým slavným designérem Giugiarem a začleněna jsou do lichoběžníkové linky, která je ještě zvýrazněna kupé tvarem kabiny a jejím zakončením připomínajícím sportovní vozy.
Interiér je vybaven tradiční přístrojovou deskou Maserati. Ta je poprvé digitální a plní roli spolehlivého asistenta díky hlasovému ovládání. Všechno je zde dotykové, s extrémní estetickou čistotou. Technologie se ovládají pomocí displejů: je zde velký 12,3” střední displej, v Maserati dosud nejrozměrnější, další 8,8” displej s dalšími ovládacími prvky a třetí dotykový displej pro cestující na zadních sedadlech. K ovládání multimédií ve voze slouží moderní multimediální systém Maserati Intelligent Assistant (MIA), a služba Maserati Connect.
Ozvučení interiéru je dovedeno k absolutnímu vrcholu díky komplexnímu zvukovému prožitku zajištěnému typickým burácením motoru Maserati a hypnotizujícím zvukovým systémem Sonus Faber 3D. Zvukový systém Sonus Faber – který je standardně dodáván s výbavou Premium – zahrnuje 14 reproduktorů nebo až 21 reproduktorů ve verzi s výbavou High Premium.
Z každé cesty se tak stává jedinečný zážitek kombinující dynamický komfort a nezapomenutelný požitek z řízení díky vynikajícímu ovládání zajišťovanému novým systémem Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) vyvinutým ze 100 % firmou Maserati a poskytujícím 360° kontrolu nad vozidlem. Tuto kompletní kontrolu umožňují jasně rozlišené REŽIMY JÍZDY: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (pouze Trofeo) a OFF-ROAD.
Při světové on-line premiéře vozu Grecale na webových stránkách značky (houseof.maserati.com), byl tento nový model představen ambasadory značky Maserati, známými italskými herci Matildou De Angelis a Alessandrem Borghim, kteří vysvětlili, v čem spočívá každodenní výjimečnost tohoto automobilu.
Události se zúčastnil i David Beckham, globální ambasador značky Maserati, a italský umělec Dardust, který vytvořil exkluzivní soundtrack k části této digitální události. Konstruktéři z modenské Maserati Innovation Lab při navrhování ozvučení vozu s Dardustem přímo spolupracovali. Jejich společné úsilí se týkalo přechodu mezi technologií a zvukem, vytvoření zvukových upozornění pro uživatele, které jsou součástí jedinečného jízdního zážitku na palubě Maserati Grecale.
« Tato Octavia má díky švédskému úpravci 508 koní Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200 kW »