TEST Infiniti M35h – Splašený Hybrid
Když jsem se dozvěděl, že budu testovat hybrid od Infiniti, měl jsem rozporuplné pocity. Nejsem žádný “eko fanda”, ale zjistil jsem, že koncepce takového vozu je přinejmenším zajímavá. Navíc jsem nikdy neměl možnost řídit, nebo dokonce testovat vůz s hybridním pohonem, proto jsem se na tento test docela těšil. Pokud se podíváte na tento vůz, na první pohled poznáte, že je zde něco jinak. Nehledě na to, že mnoho vozů Infiniti na českých cestách nepotkáte. Když teď před M35h stojím a svírám v ruce klíč, nemůžu od něj odtrhnout oči. Je na něm něco, co nejde popsat, něco co, si uvědomíte, až když u něj stojíte. Je zajímavý? Nebo snad zvláštní? Rozhodně působí jako luxusní GTčko.
Zevnějšek vozu nemůže urazit, nebo pohoršit snad nikoho. Jednoduchá linie přední kapoty, která se mírně sváží k přední masce. Maska působí váženým dojmem. Vliv na tento pocit mají určitě světla, která se na Vás “dívají” jako manažer, který se dívá na své podřízené. Troška namyšlenosti, ale i úcta vůči jejich práci. A to je to, co přesně pocítíte, když se podíváte do zpětného zrcátka. Z boční strany, už tak zajímavě nepůsobí. Není zde nic, co by Vás nějakým způsobem ohromilo, ale taky zde není nic co by Vám vadilo. Příjemná, jednoduchá linie vozu, která se mi osobně velice líbí (futuristických designů po cestách jezdí mnoho). Záď vozu krásně doplňuje a dotváří “osobnost” právě toho vrcholového manažera, který nechce nijak extra vystupovat z řady, ale zároveň je na něm na první pohled vidět, že je jiný.
Interiér! Luxusní interiér, který se v tomto voze nachází, je jasnou známkou toho že, se jedná o pohodlné GT. Světlé čalounění a dřevěná dekorace tento pocit ještě více umocňuje. Co mě osobně velice zaujalo, je středový panel. Jeho design je poměrně zajímavý. Uprostřed se nachází jakýsi “hrb” na jehož, vrcholu je ovládání palubního počítače a nastavení klimatizace. Pod tímto hrbem se potom nachází ovládání radia a ostatních medií, která se zde dají připojit. Nad “hrbem” se potom nachází klasické výdechy klimatizace, popřípadě topení, a v neposlední řadě mezi těmito výdechy se nachází analogové hodiny. Co se mi naopak nelíbí je styl páky automatické převodovky. Ta spíše působí jak manuální a navíc dřevěný dekor přerušený leštěným, hliníkovým plátem, na kterém jsou zaznačeny pozice převodovky, mi přijde opravdu nevkusný. Sedadla jsou velice pohodlná a dokonce příjemně drží při ostřejší jízdě. Navíc jsou plně elektronická s paměťovým systémem. Další zajímavosti interiéru jsou určitě “tlačítka”, věnující se hybridnímu pohonu. Pokud jedete na elektromotor (který se nastavuje sám a nijak jej řidič nemůže ovlivnit), je zde indikace, které vás informuje o stavu akumulátoru, a také zda se akumulátor dobíjí nebo naopak poskytuje svou energii na pohon vozidla. Také je zde tlačítko, které aktivuje zvukový projev vozidla, aby varoval chodce že, vůz je v pohybu. Další věc, která mě zaujala je, že místo analogového teploměru chladící kapaliny je zde digitální v palubním počítači. Jelikož se jedná o hybrid, Infiniti se rozhodlo vložit své akumulátory za zadní sedadla vozu. Proto zde odpadá možnost sklopení zadních sedadel pro zvětšení zavazadlového prostoru. Ovšem to není až tak velký problém, protože objem 350l zavazadlového prostoru v hybridním GTčku je i tak dostatečný. Ve víku kufru najdete návod, jak uložit do zavazadlového prostoru 4 bagy s golfovými holemi, takže stačí jen naložit a vyrazit odpalovat pár hole in one.
A teď se pojďme podívat na techniku, která vás jistě zajíma. Hlavní roli zde hraje zážehový, šestiválcový 3,5litr, který má variabilní zdvih ventilů. Tento systém se zkráceně nazývá VVEL – Variable Valve Event and Lift. Hybridní část tvoří dvou spojkový systém a elektromotor o výkonu 50kW. Navíc tento motor slouží jak k pohonu vozu, tak i ke generování energie. Celý tento systém se nachází v sedmistupňové, samozřejmě automatické převodovce. Jak jsem již zmínil, je zde dvou spojkový systém. První část, tedy mokrá část, by měla zastoupit měnič momentu, který zde chybí. Druhá část, tedy suchá spojka, dokáže odpojit zážehový motor od elektromotoru.
Tak, ale dost bylo teorie, jdeme se podívat jak tento hybrid funguje. Po usednutí za volant se z člověka okamžitě stane pan manažer, který v tuhle chvíli nic neřeší. Ano, opravdu, tak si zde musí každý připadat. Příjemný sedák, který se dá nastavit k úplné dokonalosti, volant, který Vám jednoduše padne do ruky. Největší nezvyk nastává po “nastartování” vozu. Nic se totiž neděje, jen se rozsvítí kontrolka, která značí nastartovaný motor. Je to až zvláštní, jak může být ticho otravné. Řadím tedy na automatické převodovce D a vyrážím. První slovo, které mě asi napadá je slovo WOW, elektromotor s autem opravdu slušně hýbe a než se nadějete jedete 100km rychlostí. Přece jen akcelerovat z 0 na 100km/h za 5,5vteřiny, to už je co říct. Navíc, pokud se nepletu, tato hodnota je nejlepší co Infiniti dokáže. Ovšem až se ale dostanete k zažehnutí 3,5l V6, rozpoutá se peklo. Najednou si připadáte jako v jiném světě. Už nejste člověk v obleku, který si v pohodičce a bez zvuku jede směrem do práce. Ale jste závodník, který je nucen krotit 268kW, tedy abych byl přesný 225 + 50. Škoda že u tohoto vozu nejde úplně vypnout stabilizace, protože “urvat” ho není žádny problém, do chvíle kdy Vás právě stabilizace omezí. Jediné, co mi opravdu vadilo, byly elektricky navíjené pásy s presave systémem, který mně stále přitahoval. Pokud si chcete užít klidné jízdy (a to opravdu budete chtít), zapnete režim eko, který opravdu funguje a dočkáte se situace, kdy vůz často přepíná na plně elektrický chod, kdy sice systém hlídá elektrický pedál, aby na něj řidič moc netlačil, ale i tak se vůz pohybuje opravdu dobře a necítíte žádný lenivý chod. Navíc úspora paliva v tomto módu je opravdu znatelná. Při režimu sport si řidič užívá “točení” až do 7000 otáček, kdy zvuk roztočeného šestiválce o objemu 3,5l zní opravdu dobře. A pokud vás zajímá řazení, nemám k němu slov. Protože jen málokdy si všimnete že auto zařadí.
Co se týče podvozku a celkově dynamiky, váha 1830 kg nezní úplně nejlépe. Ano, je to dáno hlavně akumulátory, které pohání elektromotor. Na druhou stranu díky nim máte ideálně rozloženou váhu v poměru 51:49. Pohodlný GT podvozek je výborný na dlouhé cesty a řidiče neunavuje, navíc nijak nehlučí, dokonce i na české dálnici, řidič neposlouchá tak známé a nepříjemné zvuky. Navíc se z něj auto nezkouší vytřepat duši. Ovšem pokud se dostanete na okresní silnice, neužijete si sním mnoho zábavy. Do zatáčky se mu moc nechce, navíc při razantnější jízdě uskakuje. Co je možná ještě horší než uskakování, je absolutně přeposilované řízení. Sice víte, kde máte kola, ale odezva od vozu zde žádná není. Infiniti jede velice svižně, výkon zde také je, ale jediné co, se zdá být zábavné, je proklouznutí zadní nápravy, ovšem to Vás po chvilce přejde a vy se raději budete věnovat krajině a to myslím doslova. Nejlepší na tomto Infiniti je pohoda za volantem, která vám umožňuje projíždět se přírodou v absolutním tichu a pohodlí, bezpečnou rychlostí a s úsměvem na tváři.
A co říct závěrem? Snad jen, že Infiniti udělalo opravdu skvělé GT, které Vás nepřestane bavit ani po dlouhé cestě. Na začátku jsem říkal, že nejsem žádný “eko” fanda, ale po jízdě v tomto voze, jsem schopný připustit fakt, že se s hybridním pohonem dá žít a co víc, užít klidu a míru. Za celou dobu, co jsem měl možnost v tomhle voze jezdit, jsem nenarazil na věc, která by mi nějakým závratným způsobem vadila. Ze začátku mi bylo sice velice nepříjemné ticho při jízdě na elektromotor, ale ve chvíli, kdy si na něj zvyknete, už nechcete nic jiného (zase alespoň do chvíle, kdy neslyšíte burácivou V6). Úplným závěrem bych chtěl jen říct, že pokud jste člověk, který chce luxusní GT, určitě zvažte tuto možnost, protože je opravdu o co stát.
Plusy
- Ticho, klid, pohoda
- Luxusní posed
- Nízká spotřeba
- Funkčnost vozu, a systémů
Mínusy
- Občas až složité ovládání palubního počítače
- Malý zavazadlový prostor
- Elektrický chod nelze zapnout ani vypnout. (vše je automatické)
Cena v základní výbavě: 1 612 270,- Kč
Cena v testované výbavě: 1 635 270,- Kč
Základní výbava:
Aktivní opěrky hlavy, 6 airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, stabilizační systém s dynamickou optimalizací zatáčení, omezovač rychlosti, inteligentní tempomat se systémem sledování vozidel, systémy sledování slepého úhlu (BSW a BSI), asistent kontroly vzdálenosti (DCA), varování před čelní srážkou (FCW), systémy upozornění a prevence opuštění jízdního pruhu (LDW a LDP), inteligentní brzdový asistent, čtyřpístkové brzdy vpředu, 18palcová kola, dešťový a světelný senzor, bi-xenonové světlomety s natáčením, zadní LED světla, mlhovky vpředu i vzadu, elektricky sklopná a nastavitelná zpětná zrcátka, volič jízdního režimu Infiniti Drive, kontrolka ekonomické jízdy, Eco Pedal, multimediální balíček (dotykový displej, 30GB harddisk, přehrávač CD/DVD/MP3, připojení USB, navigační systém, Bluetooth, audio Bose Premium Surround), inteligentní klíč, parkovací kamera, parkovací čidla vpředu a vzadu, dvouzónová klimatizace, systém Forest Air, dvojitá skla, vyhřívaný multifunkční volant, elektrický sloupek řízení, obložení interiéru Black Lacquer, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla.
Výbava testovaného vozu:
Metalický lak (23.000,- Kč).
Technické údaje
Motor: | |
---|---|
Typ motoru: | zážehový |
Válce / ventily: | 6 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 3498 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 225 / 6800 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 350 / 5000 |
Provozní vlastnosti: | |
Maximální rychlost (km/h): | 250 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 5.5 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 9.2 / 5.7 / 7 |
Emise CO2: | 162 |
Rozměry a hmotnosti: | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 350 / - |
Objem nádrže (l): | 70 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1830 / 570 |
Rozměr pneu: | 245/50 R18 |
« Novitec Rosso Ferrari 458 Spider – V jednoduchosti je krása Range Rover Evoque také ve verzi Sport! »