Češi objevili pojištění dle kilometrů a šetří za povinné ručení
Oficiální statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) potvrdili rostoucí zájem Čechů o pojištění dle kilometrů. Téměř 40 % všech nových smluv si připsaly dvě pojišťovny nabízející tento typ pojištění a zájem klientů vytvořil z Pillow nejrychleji rostoucí pojišťovnu v povinném ručení s růstem + 93 % za poslední pololetí.
Po mnoha letech dochází ke změně pořadí v žebříčku pojišťoven dle počtu pojištěných vozidel. Zájem klientů o pojištění dle kilometrů zajistil Pillow posun o jednu pozici nahoru. Zatímco ještě před rokem měl insuretech Pillow v portfoliu nejméně pojištěných vozidel, v polovině roku Pillow přeskočila Pojišťovnu VZP a na konci roku vyzve na souboj Hasičskou vzájemnou pojišťovnu.
Posun komentuje Marcel Beno, spoluzakladatel a matematický a procesní mág pojišťovny: „Možná již nejsme nejmenší mezi pojišťovnami dle počtu vozidel, ale díky 100 % digitalizaci všech procesů rozhodně zůstává Pillow nejštíhlejší pojišťovnou na trhu. Pouze tak můžeme letos i v dalších letech nabídnout tu nejlepší cenu pro naši cílovou skupinu klientů.“
Pojišťovna | Počet vozidel30.6.2021 | Změna počtu za 1. pololetí | Rychlost růstu počtu vozidel |
Generali Česká pojišťovna | 2 272 536 | -35 075 | -1,5 % |
Kooperativa pojišťovna | 1 534 821 | 32 835 | 2,2 % |
ČPP | 1 403 932 | 51 422 | 3,8 % |
Allianz | 1 026 978 | 39 602 | 4,0 % |
ČSOB pojišťovna | 722 656 | 5 817 | 0,8 % |
Uniqa pojišťovna | 533 648 | 3 143 | 0,6 % |
AXA pojišťovna | 493 060 | 12 165 | 2,5 % |
Direct pojišťovna | 421 713 | 20 736 | 5,2 % |
Slavia pojišťovna | 177 367 | -312 | -0,2 % |
Hasičská vz. pojišťovna | 62 531 | -1 470 | -2,3 % |
Pillow pojišťovna | 40 871 | 19 714 | 93,2 % |
Pojišťovna VZP | 39 486 | 6 030 | 18,0 % |
Celkem | 8 729 599 | 154 607 | 1,8 % |
Důvody zájmu o pojištění dle kilometrů
Hlavní důvody zájmu klientů o pojištění dle ujetých kilometrů vyjmenovává Martin Podávka, spoluzakladatel a produktový guru pojišťovny: „S trochou nadsázky lze jako tři hlavní důvody uvést cenu, cenu a také cenu. Největší úsporu získají klienti s nájezdem do 5 000 kilometrů ročně, ušetří až 35 % plateb za povinné ručení, havarijní pojištění a pojištění skel.“
Podobně jako v zahraničí, i v Česku platí, že pojištění dle kilometrů je vhodné zejména pro vozidla s nájezdem do 12 tisíc kilometrů ročně. Například v kategorii osobních vozidel se jedná o 2 milióny aut. Pojištění dle kilometrů má v současnosti pouze necelý půl milion aut, zbytek majitelů tak platí za pojištění více než je potřeba.
V Jižní Koreji již třetina všech aut využívá slevu za podprůměrný nájezd, v Česku je to mnohem méně. Neuvěřitelných 1,5 milionů řidičů v ČR tak stále nevyužilo svoji jedinečnou šanci ušetřit na povinném ručení díky tomu, že jejich vozidlo jezdí málo.
Nižší cena, a přitom výhody navíc
Nižší cena pro nízkonájezdová vozidla je výsledkem jednoduché statistiky a pravděpodobnosti. Vozidlo, které není na silnici, nemůže způsobit nehodu ani poškodit sebe například nárazem do stromu. Pillow pojišťovna navíc díky digitalizaci všech procesů a minimalizací nákladů na provoz pojišťovny šetří peníze klientů a může tak nabídnout za nižší cenu nadstandardní rozsah pojistné ochrany.
„Typickým příkladem je pojištění pro případ přírodních událostí“, vysvětluje Jakub Strnad, vizionář a zakladatel Pillow. „Na rozdíl od běžných produktů je naše pojištění bez spoluúčasti a zároveň bez limitu omezujícího pojistné plnění. V případě úplného poškození například tornádem vždy vyplatíme celou obvyklou cenu vozidla a ne pouze 50 tisíc nebo jiný limit.“ Mezi další výhody unikátního pojištění vozidel Pillow patří bezlimitní pojištění skel, asistence bez finančního limitu nebo flexibilita nastavení smlouvy z jednotlivých „polštářů“. Žádné pevně předefinované balíčky Pillow nenabízí, klient platí vždy jen zato, co potřebuje a ani korunu navíc.
.« Test Honda GL 1800 Gold Wing Tour: Vládce asfaltu jsme vzali napříč Alpami Rekordní kolo na Severní smyčce: Audi RS 3 je nejrychlejším vozem v kompaktní třídě »