Test BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh
BMW X2 je na trhu poměrně přehlíženou volbou, přitom na svém segmentu patří na špičku. BMW se pokouší auto zviditelnit i pomocí zajímavého paketu Edition M Mesh, který podtrhuje zejména vizuální atraktivitu tohoto modelu.
Už první pohled na X2 zaujme. Působí sportovně, mladistvě a ve své podstatě to vůbec není SUV, ale výborně jezdící zvýšený hatchback s přidanou dávkou praktičnosti. Platformu si propůjčuje od modelu X1, respektive 2 Active Tourer (úplný původ hledejme u vozů MINI). Oproti zmíněné X1 je X2 o 49 mm kratší a o 69 mm nižší než X1 v závislost na zvoleném podvozku.
Design vozidla pak patří rozhodně k tomu nejlepšímu ve své třídě. Linie auta jsou velmi čisté, proporční a zejména masivní zadní sloupek dodává šmrnc. Na něm se také nachází logo výrobce s jasným odkazem na legendární kupátka 60. let – 2000 CS a E9 3,0 CSL. Samotná stavba karoserie s nízkým pontonem bočních skel a postupně rozšiřující se zádí nepřipomíná kategorii crossoverů už vůbec. Je to něco jiného a ve výsledku se jedná o velmi atraktivní a svěží automobil.
Edition M Mesh je limitovanou edicí a vozidlu přidává na vzhledu. Jedná se o mřížkovanou masku chladiče v leskle černém provedení s trojrozměrným designem, obložení předního nárazníku, na prazích a spodních částech dveří a lemy blatníků v matné barvě Frozen Black-Brown a především specifické barevné provedení karoserie. Můžete volit až z pěti laků karoserie: šedý Brooklyn Grey, černý Sapphire Black, bílý Alpine White, modrý Phytonic Blue a oranžový Sunset Orange.
Nechybí ani křiklavé polepy na kapotě motoru, na krajích předního nárazníku a na obou párech dveří. V kombinaci s šedou a černou jsou dekory oranžové, pro ostatní barvy černé. Jestli jsou na vás polepy už příliš, můžete tuto limitku volit i bez nich.
Výrazným prvkem jsou také “Mková” kola se vsadkami barevně sladěnými s polepy. Standardně jde o 19palcové disky, testovací auto mělo příplatkové dvacítky. Vozidlu nechybí ani prvky z výbavy BMW Individual High-gloss Shadow Line, která obsahuje leskle černý kroužek kolem znaku BMW na zádi a koncovky výfuku v provedení černého chromu. Ve stejné barvě je i lemování oken.
Interiér je kompletně přebrán z větší X1 a ve své podstatě mu není, co vytknout. Ergonomie i zpracování je tradičně prvotřídní, ale výbavu nabízí některá konkurence lepší, zejména pak Mercedes-Benz GLA. X2 například nelze doplnit o digitální přístrojový štít nebo zajímavější dekory. Součástí výbavy jsou M sportovní sedadla s kombinovaným čalouněním hnědou kůží (Mocha) a Alcantarou, to vše doplňuje oranžové prošívání na několika místech. Dekory jsou hliníkové, čalounění stropu černé. Sportovní sedadla jsou výborná a nabízí i klasický dofuk bočnic, který na vozech BMW zbožňuji. Posed za volantem je tak naprosto ideální a kupodivu i dost nízký (sedí se o 20 mm níže než v X1).
BMW pro verzi Edition M Mesh nabízí několik motorizací, základ představuje 100kW X2 sDrive 18i, nejvýkonnější volbu pak čtyřkolka se vznětovou jednotkou o výkonu 170 kW s označením xDrive25d.
V testovaném autě byla středně silná motorizace xDrive20i s pohonem všech kol. Dvoulitr B48 nabízí dostatek síly 131 kW a kroutící moment 280 Nm. Zrychlení na stovku proběhne za 7,3 sekundy a vůz uhání až 214 km/h. Žádný lenoch to tedy není. Motor se nechá ochotně točit až k červenému poli a zvuk je přitom správně jadrný a hutný. Aby také ne, stejný motor používá i MINI u svých sportovních verzi Cooper S.
Spotřeba se, v rámci českých rychlostních limitů, umí ustálit dokonce kolem 6 litrů. Pokud za to budete brát, jen málokdy se odběr paliva přehoupne nad desetilitrovou hranici.
Motor byl v tomto případě spojen s automatickou převodovkou o osmi převodových stupních. Jedná se o skříň Aisin, která nedosahuje kvalit převodovek ZF ve větších modelech. Řadí sice podobně rychle, ale občas umí s autem cuknout a nechce se jí podřazovat. Jakoby motor záměrně dusila v nízkých otáčkách. Na podřazení si tedy musíte počkat, což je nepříjemné především při předjíždění.
Za volantem si nepřipadáte jako v crossoveru a o tom vás přesvědčí i první zatáčka. X2 je totiž až překvapivě agilní, okamžitě reaguje na povely od volantu a do zatáček se vrhá s chutí. Karoserie se v oblouku vůbec nenaklání a grip je solidní. Z chování podvozku s nízkým těžištěm jasně cítíte geny vozů MINI, které na klikaté okresce vždy excelují. X2 jezdí sportovněji než větší X1 a je jasně určena pro mladistvější klientelu, případně pro lidi, které stále baví řídit.
V případě testovaného vozidla se musíte smířit se sníženým komfortem tlumení. Na vině jsou především velká kola s nízkým profilem gumy typu Runflat. Vypadají sice skvostně, ale přeci jen bych volil ta o palec menší. Na hladké silnici je vše v pořádku, jakmile se asfalt zhorší, auto začne mlátit, třepat a občas si umí solidně bouchnout o dorazy. Nikdy však neztratí kontakt s vozovkou, takže odskakování nehrozí. Součástí edice M Mesh je navíc M sportovní podvozek, tužší a snížený o 10 mm. Ten můžete mít také s adaptivními tlumiči, náš kousek jimi vybaven nebyl. V tomto případě bych rozhodně připlácel za adaptivní tlumiče, které dokáži najít odpověď na většinu druhů povrchu.
BMW X2 je opravdu příjemné auto a ve své třídě rozhodně nabízí nejagilnější jízdní vlastnosti. Za jeho volantem si připadáte jako ve větším hatchbacku, jen k tomu přidává větší praktičnost a univerzálnost, než nabízí klasická řada 1.
Překážkou snad může být jen cena, která opravdu není nízká. Základní X2 xDrive20i stojí 1.034.800 Kč, ale testované auto vyšlo na 1.555.216 Kč.
Plusy
– Vzhled
– Kvalita zpracování
– Jízdní vlastnosti
– Prostorný interiér
– Převodovka
Minusy
– Občas zhoršený komfort podvozku
– Viditelnost z vozidla směrem dozadu
« Test ojetiny Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor Mercedes-Benz EQS živě: Nabídne dojezd až 770 kilometrů »