Češi se naučili nakupovat ojetá auta on-line
Včera tomu byl rok, co se poprvé uzavřely prodejny ojetých vozů z důvodu protipandemických opatření. Prodejci museli urychleně najít nový způsob prodeje a zákazníci se učili nakupovat on-line. Ještě před rokem nepředstavitelná koupě vozu přes internet, je dnes již rutinou. Největší zájem je o model Škoda Octavia, verzi kombi a benzínové varianty.
„Když se naše provozovny poprvé před rokem uzavřely a my jsme prakticky ze dne na den spustili on-line prodej, nečekali jsme, že tak rychle zdomácní a lidé ho přijmou jako běžný způsob nákupu. Přestože prodeje nejsou zdaleka na takové úrovni, jak by tomu bylo za běžné situace, prodáváme již na sto automobilů denně. Letos jsme tak již na 76 % loňských prodejů před lockdownem,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO. Celkem se v rámci skupiny prodalo přes internet v České republice a na Slovensku již téměř 16 000 automobilů.
Lidé si mohou vozy, o které mají zájem, vybrat na internetových stránkách www.aaaauto.cz a on-line si je zarezervovat. Na Call centru se na zelené lince 800 110 800 následně domluví na místě a čase předání automobilu, doma nebo tam, kde se jim to nejvíce hodí. Vydesinfikovaný vůz na místo přistaví prodejce s ochrannými prostředky. „Již na samotném počátku pandemie koronaviru jsme spustili napříč celou společností soubor ochranných opatření, díky kterým chráníme naše zaměstnance i zákazníky před nákazou. Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná,“ řekla Topolová a doplnila: „Výhodou on-line nákupu vozu je nejen rychlost celého procesu, ale také to, že v případě nespokojenosti můžete vůz do dvou týdnů od koupě vrátit.“
Poslední rok přinesl spoustu změn. Nejen že se lidé museli za poslední rok naučit kupovat automobily on-line, ale změnily se i jejich preference při výběru. Češi vyhledávají převážně větší automobily, proto také kombi tvoří 30 % prodejů. „Karoserie kombi se stala již v loňském roce díky potřebě většího zavazadlového prostoru častější volbou našich zákazníků. Na druhém místě se ještě drží hatchbacky s dvaceti sedmi procenty, ale očekáváme, že SUV je v průběhu roku dohoní, ne-li předhoní. Již nyní si SUV pořizuje skoro čtvrtina zákazníků, vloni touto dobou to bylo necelých dvacet procent,“ vysvětlila Karolína Topolová. Pětina zákazníků si kupuje přes internet vozy v automatu, což je o 5 % více než vloni v době, kdy byly ještě pobočky otevřené. Roste zájem i o vozy s náhonem na všechna čtyři kola a komfortní prvky výbavy jako je systém pro automatické zastavení před překážkou nebo handsfree připojení.
.« Test Renault Clio e-Tech RS Line: Dělá vše po svém, ale dobře Ženský test Toyota Yaris 1,5 Hybrid Dynamic Force »