bmw-x6-2021-11

Test BMW X6 xDrive40d

25. 2. 2021 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 95%

Převodovka: 100%

Zpracování: 100%

praktičnost: 65%

Třetí generace dospěla, nedělá zbytečné kompromisy na úkor pohodlí a umí pobavit. Podvozek a vůbec celé auto umí být neskonale komfortní a tiché. Takový ideální společník na dlouhé cesty. Skvělá práce.

Verdikt:

Loni se světlu světa představila nová, v pořadí již třetí, generace modelu X6. Ta nabízí tu nejmodernější technologii a platformu z Mnichova. Základ sdílí s modelem X5 včetně nádherného a moderního interiéru. Subjektivně si dovolím tvrdit, že právě třetí generace je designově tou vůbec nejpovedenější. Proporce na sebe elegantně navazují a X6 vypadá mohutně a velmi výrazně. Největšího zlepšení doznala zadní část, která už není tak baculatá. Designový jazyk je plný ostrých linií a sportovní vzhled dotváří úzká a široká světla.

Testovaný model a jeho vzhled podporuje paket M Sport a vyzývavá rudá barva, která dovolí liniím vystoupit v plné kráse. Nárazník má několik agresivních otvorů a změnila se i barva ledvinek a lemování oken na černo. Nechybí zadní křídlo s karbonovým lookem a třeba brzdové třměny v modré barvě a s logem M. Vůz má tolik diskutované obří ledvinky, které v případě X6 můžou být také podsvíceny (tím ale testovaný model tentokráte nedisponoval, musíte si připlatit 13.546 korun). Díky protáhnutí a zaseknutí stran masky do světlometů to v případě X6 nevypadá vůbec zle a mnohem vyváženějším dojmem než u větší X7.

bmw-x6-2021-14 bmw-x6-2021-6

BMW X6 na délku narostlo o 26 mm (na 4935 mm) a o 15 milimetrů na šířku (na 2004 mm). Výška je nyní o 6 milimetrů nižší (1696 mm) a kombinuje dynamicky protažené tvary s extrémně výrazným vzhledem, který umocňuje o 44 milimetrů širší rozchod předních kol (nyní 1684 mm). Rozvor vozu se prodloužil o 42 mm na 2975 milimetrů a X6 má současně níže položené těžiště. Vůz je standardně vybaven 19palcovými koly z lehké slitiny.

Značka BMW si dlouho držela svou tradiční architekturu interiérů a nechtěla ji měnit. Konkurence je však nemilosrdná a v Mnichově se museli přizpůsobit nově zavedeným standardům a hozenou rukavici zvedli ve velkém stylu. Staré pořádky jsou pryč a nic není jako dříve. Vše je nové a lepší. Klasické budíky jsou nahrazený digitálním štítem. po jehož okrajích jsou graficky znázorněny rychloměr a otáčkoměr, kde otáčky stoupají opačně. Grafika je jemná a ostrá. Na kapličku přímo navazuje zapuštěný displej informačního systému. Ten je zcela nový, systém je bezchybně rychlý, intuitivní a grafika perfektní. Ovládání klimatizace se přestěhovalo hned pod výdechy ventilace.

bmw-x6-2021-7

Velkou změnou je přesunutí startovacího tlačítka vedle voliče převodovky na středový tunel. Nechtějte vědět kolikrát jsem auto startoval vlevo za volantem a nic tam nenašel. Zvyk je železná košile. Pochvalu si zaslouží i samotný posed a kvalita sedadel. Jsou ohromně pohodlná a umí podržet tělo v zatáčkách. Vůz dostal také velké množství jízdních asistentů. Můžete si objednat adaptivní laserové světlomety, digitální klíč nebo třeba Driving Assistant Professional, který umí auto udržet na silnici a pomocí adaptivního tempomatu popojíždět v kolonách. Zajímavý je i couvací asistent, který si pamatuje cestu, kudy auto jelo popředu a následně dokáže tyto informace využít pro couvání ve stejné dráze.

bmw-x6-2021-m-sport-13bmw-x6-2021-m-sport-16

Pokud bych měl v rámci uživatelské přívětivosti něco negovat, je to nastupování. Boční práh je široký a poměrně daleko. Výsledkem jsou věčně umazané kalhoty, pokud venku nepanuje sucho a vůz nemáte důkladně vyčištěný. Nepotěší ani velikost zavazadlového prostoru, který disponuje objemem 580 litrů a nakládání komplikuje vysokou nákladovou hranou. To je však z negativních vlastností vše.

Pod kapotou testované X6 se tentokráte objevil nejsilnější dieselový motor s označením 40d s dvojicí turb. Dřívější 50d z nabídky kvůli emisním normám zmizel. Nemusíte zoufat, síly má i tato verze dostatek. Jednotka navíc prošla výraznou inovací a dostala mild-hybridní pohon s elektrickým 48V start-generátorem. Ten žehlí prodlevu turb v nízkých otáčkách. Konečný výkon je celých 340 koní a kroutící moment rovných 700 Nm. Obrovský vůz tak zrychlí na stovku už za 5,5 vteřiny a zastaví se až na rychlosti 250 km/h.

bmw-x6-2021-1

Motor potěší sametově kultivovaným chodem, dobrou odezvou na plynový pedál a skvělou spotřebou. Týdenní testování jsem završil s kombinovaným odběrem 9 litrů a auto jsem úplně nešetřil. Sladění s automatickou převodovkou ZF je tradičně výborné a opět opakuji, že se jedná o nejlepší skříň na trhu.

Paket M Sport upravuje také podvozek. Ten je adaptivní a tužší. Navíc umí oproti standardnímu řešení více ztuhnout ve sportovním režimu a předává pak mnohem více informací o silnici. Trochu jsem se bál o ztrátu komfortu, ale zbytečně. Auto krásně filtruje nástrahy českých silnic a je bezpodmínečně pohodlné. Pohon xDrive již tradičně upřednostňuje zadní kola, což znamená, že BMW X6 může ze zatáčky vyrazit s výjimečným elánem. Naopak v situacích, které nevyžadují pohon všech kol, může být hnací síla v zájmu hospodárnosti poslána výhradně na kola zadní nápravy. Pak je tady ještě jedna specialitka v podobě natáčecí zadní nápravy, jako to má třeba GT od Mercedesu nebo Porsche u vrcholných modelů 911. Tím vůz dokonale maskuje své rozměry a hmotnost.

bmw-x6-2021-12

Díky tomu působí X6 velmi agilně a krouží oblouk za obloukem s opravdovou radostí. Ne, není to sportovní auto, ale jízdní vlastnosti jsou opravdu přesvědčivé a mnohem vyzrálejší než u předchozích generací.

Třetí generace dospěla, nedělá zbytečné kompromisy na úkor pohodlí a umí pobavit. Podvozek a vůbec celé auto umí být neskonale komfortní a tiché. Takový ideální společník na dlouhé cesty. Skvělá práce. Cena? Nejlevněji vychází BMW X6 40i, jenž startuje na 1 982 500 Kč s DPH. BMW X6 xDrive40d aktuálně startuje na částce 2.171.000 Kč.

Plusy

– Zpracování interiéru
– Komfort
– Dynamika a projev motoru
– Jízdní vlastnosti
– Pokrokové technologie
– Pohon všech kol s preferencí zadní nápravy
– Automatická převodovka

Minusy

– Cena příplatkové výbavy
– Horší nastupování
– Přístupnost a objem zavazadelníku

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz