DSC_0008

TEST Volvo V60 R Design

28. 12. 2011 • Testy, Volvo

Když jsem se dozvěděl, že Autojournal.cz bude testovat tento vůz, okamžitě jsem se hlásil na post hlavního testera. Vždycky jsem chtěl řídit tento vůz a můj hlavní důvod je jednoduchý, mám rád rodinné kombíky. O pár dní později, stojím před ním a jsem z něj unešený ještě víc než po shlédnutí fotek. Základ vozu je samozřejmě z jednoho nejhezčího kombiku na trhu, z Volva V60, který sám o sobě už je velice přitažlivý. A co teprve, pokud na V60 přidáte optický paket nazývaný R Design? Z toto spojení vznikne krásný vůz, na 18″ kolech, předělaný přední i zadní nárazník s difuzorem. Také při pohledu ze zadu, uvidíte velice nápadné dvě koncovky výfuku, vsazené právě do krásného difuzoru. Můj údiv byl umocněn dokonalou červenou barvou vozu, která až na malé drobnosti (do stříbrnošeda zbarvená zrcátka, nebo podélné středové lišty) je krásně výrazná. Tento druh kombinace vytváří pocit elegantního, závodního vozu.

Co se týká interiéru vozu, je to typicky krásně zpracované Volvo. Typický multifunkční volant, který je nyní obohacen také o optický paket, netřeba představovat. Dva modře podbarvené budíky, které ukazují rychlost a otáčky vozu, jsou opravdu dobře čitelné a navíc vně budíku máte nejdůležitější informace, jako je například stav paliva, nebo průměrná spotřeba a podobně. Středový panel je tvořen, řekněme z jednoho kusu hliníkového plátu a působí opravdu příjemně na pohled. Jednoduchá konstrukce, snadné čistění a navíc jednoduché k ovládání. Ovládání opravdu není složité, sice zde může na první pohled být matoucí množství tlačítek, ale pokud se podíváte pozorněji, je to opravdu jednoduché a intuitivní. Co se týká “displeje” je to typická velikost pro Volvo, která se používá pro většinu vozů této značky. Možná mi zde chybí možnost dotyku, ovšem protože je displej v tomto vozu umístěn poměrně hluboko do palubní desky (aby na něj nesvítilo slunce a byl stále čitelný), byl by stejně dotyk zbytečný. Co se týká sezení, jsou přední sedačky pohodlné, s širokým spektrem nastavení. Ovšem problém nastane, pokud si někdo větší, sedne na zadní sedadla vozu. Je opravdu zajímavé, že vůz, který vypadá z venkovní perspektivy tak velký, má uvnitř tak málo prostoru. Respektive v zadní části vozu. Pro větší postavy, zde nastane problém ve formě nedostatku místa na nohy a zároveň i pro hlavu. Což by člověk u “rodinného” vozu opravdu nečekal. Ani zavazadlový prostor není nijak obrovský, 430 litrů je spíše málo místa pro zavazadla. Ovšem pokud jej chcete zvětšit na 1 241 litrů není žádny problém, stačí jen sklopit zadní sedadla. Takže na hory ve dvou, by mohlo být auto celkem pohodlné.

Testovací vůz byl opatřen dvoulitrovým pětiválcem s označením D3. Tento dvou litr, dokáže vyprodukovat úctyhodný výkon 120 kW a kroutící moment se zastavuje někde na hranici 400 Nm. Ještě jsem zde nezmínil, že tento vůz byl opatřen automatickou 6ti stupňovou převodovkou, která má označení GearTronic. Tak pojďme tedy zkusit, co tento dvou litr s automatem svede. Hned po pár kilometrech si člověk všimne, že vůz jde do otáček skoro lineárně a že zde skoro zmizel tak zvaný turbo efekt. Navíc spotřeba tak těžkého vozu je naprosto minimální, což je opravdu příjemné překvapení. Přece jen mít spotřebu 5,3l při rychlosti 110km/h je opravdu úctyhodné číslo. Pokud s Volvem “lítáte” po okresních silnicích, vzroste spotřeba zhruba na 6,7l až 6,9l, což je pořád, poměrně nízká spotřeba, když vezmete do úvahy, že se jedná o kombík. Řízení Volva je opravdu jednoduché. Všichni znají povídačky o tom, jak Volvo jezdí v podstatě samo a že řidič za volantem nedělá téměř nic. Ve V60 to tak opravdu je. Prostě sedíte a točíte kolečkem a Volvo udělá vše za Vás. Někdy jsem si myslel, že tohle auto musí číst myšlenky, protože opravdu tak skvěle funguje. Tento jev  platí dvojnásobně, když vyjedete na dálnici. Adaptabilní tempomat, v kombinaci s detekcí vozů v mrtvém bodě,  nastavení stálé vzdálenosti od vozu před vámi a v neposlední řadě, taky varování při výjezdu z jízdního pruhu dělá z V60 naprosto bezpečné místo na zemi.

Všichni čtenáři asi čekají na jízdní vlastnosti vozu. Řeknu to opravdu jednoduše. Díky snížení světlé výšky vozu o 15mm (R Design), navíc použití tužších pružin a silnějších stabilizátorů, dělá z V60 opravdovou zbraň, na některé rádoby závodníky. K pocitu  výborné ovladatelnosti vozu přispívá i fakt že citlivost volantu a zpětná vazba je opravdu výborná. Takže se nemusíte bát vjet do zatáčky s rodinným kombíkem razantně, protože V60 má až překvapivě hodně přilnavosti. Celkově řízení, je ve V60 opravdovou pohádkou.

Pokud bych měl vůz zhodnotit, absolutně mě nadchnul. Po designové stránce, je V60 opravdu krásná. Červená barva v kombinaci se stříbrnými doplňky lahodí oku snad každému člověku, který na něj jen´pohledne. Navíc v kombinaci s R Designem, působí vůz na první pohled   opravdu sportovně, což je u rodinného kombíka rozporuplný pocit . Ovšem je tomu tak. Interiér mě trošku překvapil. Po designové stránce lahodí oku, díky své jednoduchosti a praktičnosti. Ovšem co se týče prostoru vně auta, je to nemilé překvapení. Hlavně tedy pro pasažéry na zadních sedadlech, které poskytuji spolujezdcům, zvláště těm vyšším, málo prostoru. Ale to nás řidiče přece nemusí trápit, že ano?  Bezpečnost ve Volvu není třeba opěvovat, protože vše bylo řečeno. Pokud jej řídíte, cítíte se tak bezpečně, až se někde může vytratit pocit štěstí z dobře projeté zatáčky . Motor D3 je opravdu skvělý, navíc díky své spotřebě, je také ideální na denní využití. Věta závěrem: Pokud si chcete koupit rodinný kombík, ale máte strach z toho, že si sním neužijete legraci, můžu s čistým srdcem říct, nemějte! S Volvem V60 R Desing bude každá cesta, i ta do školky pro děti opravdu zábavná.

Plusy:

  • Krásný design
  • Sportovní vzhled
  • Bezpečnost
  • Nízká spotřeba
  • Výborné ovládání

Mínusy:

  • Menší objem zavazadlového prostoru
  • Nedostatek prostoru na zadních sedadlech
  • Vyšší pořizovací cena vozu

Cena v základní výbavě: 1 035 500,- Kč

Cena v testované výbavě: 1 135 600,- Kč

Základní výbava:

ABS, EBA (Emergency Brake Assistant) – brzdový asistent, EBL (Emergency Brake Lights) – rozsvícení výstražných směrových světel při nouzovém brzdění, kotoučové brzdy na všech kolech, elektrická parkovací brzda, DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), 6stupňová manuální převodovka, airbagy řidiče a spolujezdce, SIPS (systém ochrany při bočním nárazu, boční airbagy řidiče i spolujezdce), hlavové airbagy IC (Inflatable Curtain), WHIPS (systém ochrany páteře při nárazu zezadu, přední sedadla), přední a zadní (3x) automatické bezpečnostní pásy s předpínači, bezpečnostní pásy s automatickým nastavením výšky, sedadlo spolujezdce s čidlem přítomnosti (pro aktivaci airbagu), upozornění na používání bezpečnostních pásů na všech sedadlech, opěrky hlavy na zadních sedadlech (3x), IDIS (Intelligent Driver Information System) – informační systém řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický imobilizér, dětské pojistky na zadních dveřích, lékárnička, výstražný trojúhelník, úchyty ISOFIX na zadních sedadlech (2x), posilovač řízení, bezpečnostní sloupek řízení nastavitelný ve dvou osách, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a zadní okno, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ukazatel venkovní teploty, manuálně výškově nastavitelný sklon světel, zadní mlhové světlo, třetí brzdové světlo (LED), osvětlení vozu “Home safe”, boční směrová a poziční světla, DPF (Diesel Particle Filter) – filtr pevných částic, vypínač airbagu spolujezdce včetně úchytů dětské sedačky na předním sedadle, Volvo DNA světla (poziční / parkovací), City safety systém 2.generace, omezovač rychlosti, elektronické řízení teploty ETC s vnitřní recirkulací, pylový filtr, výdechy větrání v B-sloupcích, elektrické ovládání předních a zadních oken s funkcí auto-up a auto-down pro přední okna, výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, zadní sedadla sklopná v poměru 60/40, přední loketní opěrka na středovém tunelu, držáky nápojů vpředu, věšák na šaty na opěrce hlavy sedadla spolujezdce, držák na tužku a kreditní kartu, lampičky na čtení vpředu a vzadu, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, osvětlení interiéru se zpožděným zhasínáním, osvětlené toaletní zrcátko spolujezdce, osvětlená a uzamykatelná schránka v palubní desce, osvětlení v zavazadlovém prostoru, odkládací prostory před středovým panelem a v předních dveřích, otáčkoměr, digitální hodiny, palubní počítač, textilní koberečky, audiosystém Performance (rádio, přehrávač CD, zesilovač 4x20W, 6 reproduktorů), AUX vstup pro připojení externího přehrávače hudby na středovém tunelu, zásuvka 12V v zadní části středového tunelu, náhradní lepicí sada na pneumatiku, barevně sladěné nárazníky, boční lišty, držák na tužku a kreditní kartu, automatická dvouzónová klimatizace, kůží potažený 3-ramenný volant, kůží potažená hlavice řadicí páky, textilní koberečky (4 ks), osvětlené toaletní zrcátko řidiče, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka vzadu s držákem nápojů a úložným prostorem, tempomat, multifunkční volant s ovládáním rádia, 18palcová kola z lehkých slitin, chronografické přístroje Watch dials R-Design, sportovní kožné čalounění R-Design, sportovní volant, pedály, vnější zpětná zrcátka a podvozek R-Design, specifické přední a zadní nárazníky R-Design, dvojitá koncovka výfuku, dekorativní rámečky kolem oken R-Design, hliníkové obložení interiéru, kožená hlavice řadicí páky R-Design.

Výbava testovaného vozu:

Driver Support Paket, obsahuje adaptivní tempomat ACC, upozornění na riziko kolize včetně samočinného brzdění, BLIS, Driver Alert System – monitoring pozornosti řidiče (+52.400,-Kč), navigační systém RTI (+47.700,-Kč), aj.

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 – 2750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 220
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 430 / 1241
Objem nádrže (l): 68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1526 / 654
Rozměr pneu: 235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu – vnější rozměry:
a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1484
d) rozvor (mm): 2776
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu – vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 920
i) výška nad sedadlem – vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem – vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz