GT-86 a BRZ míří ke “skalním”
Už samotný vznik těchto vozů vyvolal nadšení u všech skutečný fanoušků sportovních vozů. Konečně někdo pochopil, že není vše jen o výkonu, ale především o zábavě. Teď se rozhodla Toyota a Subaru zajít ještě dál a představili ultimátně puristické verze vozů GT-86 a BRZ. Tyto pakety nesou označení RA a RC. Nejzajímavějším parametrem je cena, která se u obou vozů bude pohybovat v přepočtu okolo půl milionu korun, což je velmi slušná částka za skutečný sporťák bez zbytečných luxusních “serepetiček”.
V interiéru se nyní musíte obejít bez klimatizace, stereo systému, držáků nápojů, dveřních světel, koženého potahu volantu; ruční brzdy a řadící páky, hliníkových pedálů, dekorativních lišt, světla v kufru; koberců nebo čalounění. Změny se však udály i v exteriéru, kde toyota zbavila laku přední i zadní nárazník (Subaru lak ponechalo), kryta zrcátek a kliky dveří. Zmizely mlhovky, sklápění zrcátek a zadní spojler. Kde však poznáte změnu hned na první pohled jsou kola. Ty tam jsou 17-ti palcové hliníkové disky. Byly nahrazeny 16-ti palcovými “plechy” s pneumatikami 205/55. Na motoru ke změnám nedošlo, pokud nebudeme počítat další odlehčování v podobě chybějících krytů. Změnily se i brzdy, kdy odvětrávané kotouče nahradily běžné kotouče o menším průměru. Hlavní technickou změnou je však odstranění diferenciálu torsen, který takto uvolnil prostor pro klasický mechanický diferenciál. Suma sumárum se jedná o 40kg, které můžete odečíst již od tak lehkých kupé.
Že by se konečně zrodila hračka na víkendy pro pravé řidiče? Více se dozvíme až dorazí i na český trh, což doufejme, bude brzy!
.« TEST MERCEDES-BENZ E200 NGT – CNG Hartge se vrhnul na jedničku »