Škoda požádala o 94 nových patentů. Její Simply Clever útočí na konkurenty
Automobilka Škoda je rekordman, tentokrát však nemluvím o počtu vyrobených aut či jejich výkonech, ale o množství vynálezů, které si dala v roce 2019 ochránit patentem. Bylo jich až 94, přičemž mezi nimi nechybí ani osvětlené spony bezpečnostních pásů, “had” na uchycení zavazadel v kufru či speciální “neznečistitelné” koberce. Její Simply Clever řešení nedávají konkurentem spát.
Ze známého označení Simply Clever si automobilka Škoda Auto udělala doslova chráněnou značku a postavila na něm několik reklamních sloganů. Sčkoliv v mnoha vyvolávají její jednoduché řešení spíše úsměv či dokonce pohrdání a ze škrabky přichycené na vnitřní straně víka nádrže si svého času dělal posměšky asi každý, pravdou je, že právě tyto promyšlené a velmi praktické detaily dávají novodobým škodovkám náskok před konkurencí. Nepřekvapí proto, že si na nich automobilka zakládá a každou chvilku vymýšlí nové. Nápadů je však více, jen za rok 2019 si proto Škoda Auto podala na patentovém úřadě žádost o ochranu duševního vlastnictví 94 vynálezů.
Jedním z nejužitečnějších je praktický plastový “had”, který se umí přizpůsobit konturám zavazadel a pevně je obepnout na textilní podlaze zavazadlového prostoru. Po známých plastových fixačních “rozích” tak automobilka již brzy přijde s ještě důmyslnější systémem, který se dá dokonce použít tak, aby zabránil pohybu zavazadel nejen v horizontálním, ale i vertikálním směru.
Konstruktéři jsou však patřičně hrdí i na skládací koloběžku, která své místo najde pod podlahou zavazadlového prostoru. Její přítomnost v takovém případě sice vylučuje rezervní kolo ve výbavě (složená má rozměry 490 x 420 x 110 mm), ale vejde se i do kompaktních modelů Škoda Scala a Kamiq. Její hmotnost je nižší než 5 kg a uveze pasažéra těžkého až 100 kg.
Jako užitný vzor si Škoda Auto nechala zapsat i osvětlené spony bezpečnostních pásů umožňující připoutání osobám se zrakovým handicapem a připoutávání ve tmě či koberce s dutým vláknem, na nichž téměř není vidět znečištění. Většinu patentovaných řešení si i z důvodů konkurenční výhody nechává automobilka zatím pro sebe a na světlo je bude vypouštět průběžně, prozradila však, že se mnohé týkají i samotného výrobního procesu. Jedním z nich je kamerový systém určující přesnou polohu karosérie během svařování skeletu. Celý proces kontrolují čtyři kamery, které následně přesněji korigují trajektorie svařovacích robotů.
« Boj o přežití v automobilovém průmyslu: Podpora státu bude hlavní zbraní Toto je nejkrásnější Hyundai, který v Evropě nikdy nekoupíme »