001_maserati-nettuno-engine

Maserati představuje nový motor s technologií F1

2. 7. 2020 • Novinky

Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.

Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.

Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude – počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci – „ze 100 % vyroben v Modeně“.

Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.

Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 l, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 koní při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 CV/litr. Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm. Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru. Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje neslýchaný výkon, úroveň točivého momentu a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz