Vodík nahradí naftu jako záložní zdroj energie
Koncem letošního roku by měl být uvedený do provozu první ukázkový projekt stacionárního zdroje energie firem Daimler a Rolls-Royce s využitím modulů palivových článků pocházejících z automobilové výroby ve Friedrichshafenu.
Právě ve vodíkových článcích vidí firmy budoucnost velkých záložních zdrojů energie namísto dieselových centrál, které jsou krajně neekologické, uvedl německý deník Handelsblatt.
Bezemisní alternativa
Jde o první výsledek spolupráce značek Daimler, Volvo a Rolls-Royce v oblasti záložních centrál. Očekává se, že finální dohodu o spolupráci firmy uzavřou do konce letošního roku.
Podrobnosti jsou zatím otevřené, nicméně cílem je společně nabízet bezemisní alternativu k naftovým elektrocentrálám pro ta zařízení, u nichž je klíčové zajistit bezpečnost provozu. Jde například o nemocnice nebo datová centra.
Navýšení výroby sníží cenu
Rolls-Royce chce prodávat ekologické záložní generátory postavené na palivových článcích firem Daimler a Volvo pod značkou MTU. Obě firmy věří, že díky spolupráci s Rolls-Royce objem prodávaných palivových článků výrazně naroste.
Tím se sníží náklady na další vývoj této relativně drahé technologie. Daimler chce prostřednictvím joint-venture s Rolls-Royce demonstrovat konkrétní příležitosti pro komerční využívání vodíkové technologie.
Průkopníkem mezi vodíkovými auty je Toyota Mirai
Vodíkové technologie nabízí v porovnání s jinými zdroji bezprecedentně vysokou spolehlivost, modulární rozšiřitelnost a veškeré výhody obnovitelné energie bez závislosti na klasickém energetickém trhu.
Zatímco v energetice se projekty s vodíkem teprve rozbíhají, v oblasti elektromobility již auta na vodík běžně jezdí. Průkopníkem v této oblasti je hlavně japonská Toyota se svým modelem Mirai, který na trh již brzy přijde ve své druhé generaci.
Sedan na palivové články o délce 4,89 metru nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí. Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotor o výkonu 113 kW/154 k.
Jedinými emisemi jsou vodní páry. S plnou nádrží paliva pak Toyota Mirai druhé generace ujede přes 600 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.
.« Modernizovaný VW Arteon se představuje jako Shooting Brake i silné R Test Volkswagen e-Crafter: Střet s každodenní realitou »