ŠKODA ENYAQ iV bude mít pohon zadních nebo všech kol i verzi RS
Emocionální vzhled, úsporný, elektrický: Nový vůz ŠKODA ENYAQ iV představuje zásadní krok při realizaci strategie v oblasti elektromobility značky ŠKODA. První sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen v sobě spojuje známé přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor a emocionální vzhled, s ekologickou jízdou. Zákazník má na výběr ze tří různých kapacit baterie a pěti výkonových stupňů. Čistě elektrické SUV na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) bude vyráběno v hlavním výrobním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který nebude vyráběn v Německu.
Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier říká: „Představením vozu ENYAQ iV vstupuje společnost ŠKODA AUTO do nové éry. Vůz je skvělým příkladem ofenzívy v oblasti elektromobility. Díky dlouhému dojezdu a krátkým nabíjecím časům nabízí Simply Clever elektromobilitu. ENYAQ iV také povyšuje známé přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, nadčasový vzhled a vysoká funkčnost, na novou úroveň. Náš první čistě elektrický vůz na bázi modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily vzniká v centru značky ŠKODA, v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Je to důležitý krok k zajištění budoucnosti výrobního závodu a pracovních míst v mladoboleslavském regionu.“
První vůz ŠKODA na bázi MEB nabízí vynikající praktičnost a ekologickou jízdu
Nový ENYAQ iV je typickým vozem značky ŠKODA. Nabízí však zcela novou koncepci pohonu. Díky dojezdu až 500* km v režimu WLTP a krátkým nabíjecím časům zvládá první sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) skvěle také dlouhé cesty. Z důvodu nové koncepce pohonu nabízí ŠKODA ENYAQ iV jiné možnosti uspořádání prostoru, a i přes kompaktní vnější rozměry nabízí ještě více prostoru pro cestující a zavazadla. Vůz, který má moderní, emocionální vzhled, nabízí také zcela nový interiér a nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu v kombinaci se Simply Clever prvky typickými pro vozy ŠKODA.
Délka prvního elektrického SUV značky ŠKODA činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l. Nízká nákladová hrana tohoto SUV umožňuje snadné nakládání těžkých nebo objemných předmětů.
ENYAQ iV bude vyráběn ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi
ŠKODA ENYAQ iV je jediným vozem koncernu Volkswagen v Evropě na bázi MEB, který nebude vyráběn v Německu. Vůz bude vyráběn v hlavním výrobním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi na stejných výrobních linkách jako vozy postavené na modulární platformě MQB.
Předprodej vozu bude zahájen již během světové premiéry, která se bude konat v tomto roce. Sériová výroba vozu ŠKODA ENYAQ iV bude zahájena na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno na začátek roku 2021. Edice Founders Edition bude mít speciální výbavu a bude se odlišovat také designem. Tato limitovaná edice 1 895 vozů připomíná založení podniku před 125 lety.
Dvě varianty pohonu, tři různé kapacity baterie, pět výkonových stupňů
V základní verzi pohání vzadu umístěný motor kola zadní nápravy. ŠKODA tak bude mít po letech opět v nabídce model s pohonem zadních kol. Výkonnější verze mají také druhý elektromotor umístěný vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízdy. Nejvýkonnější verze vozu ŠKODA ENYAQ iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie, které v závislosti na zvolené verzi pohání zadní kola nebo všechna kola. Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd vozu ŠKODA ENYAQ iV až 500* km v režimu WLTP.
Základní výkonovou verzí je ŠKODA ENYAQ iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Dojezd činí až 340* km. Verze ENYAQ iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390* km. Nejdelší dojezd až 500* km v režimu WLTP nabízí verze ENYAQ iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze RS o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí dojezd až 460* km.
Rychlonabíjení na 80 % kapacity trvá pouze 40 minut
Vůz ŠKODA ENYAQ iV nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut*.
Technickou novinkou nového vozu ŠKODA ENYAQ iV je nově zpracovaný interiér, který vyvolává zcela nový pocit prostoru. Vůz také nabízí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Samostatná, centrální obrazovka s úhlopříčkou 13″ a head-up displej s rozšířenou realitou, který je nabízen na přání, poskytují řidiči všechny důležité informace, které jsou díky stálému internetovému připojení vždy aktuální. Díky velkorysému prostoru interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje, a zavazadlovému prostoru o objemu 585 l, je vůz ŠKODA ENYAQ iV určen rodinám a lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří hledají praktický a ekologický elektrický vůz. Vůz ENYAQ iV nabídne také nový koncept interiéru. Poprvé jsou v sériovém voze použity udržitelné materiály, například olivová kůže. Zákazníci si také mohou dle svých preferencí vybírat z několika designů interiéru.
« Ceny rok starých ojetin se brzy odrazí ode dna Honda Jazz e:HEV dostala přední středový airbag »