vystrizek1a

Test ojetiny Hyundai i40 kombi

10. 5. 2020 • Zábava

Tentokrát si do parády bereme ojetý Hyundai i40 1.7 CRDi a pokusíme se zjistit, zda-li za ty slibně vypadající ceny opravdu stojí. Podle slov dlouhodobých majitelů je totiž schopný plně konkurovat zaběhlým rivalům, což se nám potvrdilo i dříve při testech nových vozů.

Překvapily mě reakce okolí na vzhled vozu. Ačkoliv se zdá, že Češi automobilům Hyundai nijak neholdují, tak ohlasy jsou velmi pozitivní, mnohdy i pozitivnější než na takovou Octavii. Líbí se mi dynamický tvar karoserii s jednoduchými zadními světly. Přední části dominují xenonové světlomety s možná až přehnaně zakrouceným LED denním svícením a decentní nasávací otvory. Celkově i40 působí vyváženým a elegantním dojmem.

Po nasednutí do interiéru přetrvávají pozitivní dojmy. Čeká vás domovská atmosféra podpořená mnoha příjemnými detaily. Jen design palubní desky někomu může připadat až moc překombinovaný. Možná až příliš daleko zašli Korejci s líbeznou melodií, jež doprovází nastartování a vypnutí motoru. Napoprvé překvapí, mnohé i potěší, ale po čase začne být vlezlé a otravné. Po dlouhé hledání jsem ji však dokázal vypnout. Co však rozhodně neurazí je vzhled budíků, které vypadají hodnotně a uprostřed každého z nich se nachází údaje o teplotě vody, stavu nádrže a vnější teploty.

Jednou z nejpodstatnějších věcí pro velký kombík je nabídka prostoru. V této kategorii Hyundai přímo exceluje, ať už se jedná o využitelnost a objem kufru či místo pro posádku ve všech směrech. Takto ukázkově prostorné by mělo být každé rodinné auto. Vzadu se v poklidu rozvalí pár dvoumetrových dlouhánů, zatímco vpředu člověk nenajde jediné omezení. Basketbalisté jsou na palubě i40 jednoznačně vítáni. Sedadla jsou velmi příjemná a komfortní, jako dělaná na dlouhé dálniční cesty. Pokud by Korejci přeci jen ještě zapracovali na kvalitě materiálů, popřípadě zlepšili ergonomii, tak mohou vyškrtnout zkušební jízdy a prodávat i40 rovnou na základě pouhé obhlídky vozu. Zavazadlový prostor má solidní objem 525 litrů.

Motor nemá žádné zásadní vad na kráse, snad jen za studena by se mohl chovat kultivovaněji. Po zahřátí se však naftová sedmnáctistovka výrazněji zklidní a stane se příjemným společníkem na cestách. Ačkoliv má 136 koní, stále platí, že objem ničím nenahradíš a v kopci měla s těžkým vozem občas plné písty práce. A to jsme měli manuální převodovku, se kterou je to mnohem lepší jak se starým měničovým automatem, který nijak výrazně doporučit nemůžeme, a to nejen kvůli občasnému cuknutí, ale i kvůli vyšší spotřebě. My jsme jezdili za solidních 6.5 litrů. To je u takto velkého auta zcela akceptovatelné a bez výhrad. Manuální převodovka si navíc zaslouží pochvalu za přesné dráhy řazení a příjemně naladěnou spojku. Ale ještě zpět k motoru. Při normální jízdě je příjemně tichý a nedostatku točivého momentu si ani nevšimnete, takže nejste-li sportovci za volantem, vůbec se ho bát nemusíte. Automat bychom volili až u modernizované verze, kde se jeho chod výrazně zlepšil.

Podvozek občas na velkých příčných nerovnostech propustí ráz do karoserie, ale jinak se chová ukázkově. Auto se za všech okolností chová stabilně a vyrovnaně. V dané kategorii se s přehledem jedná o jedno z nejkomfortnějších aut, odhlučnění je také na vysoké úrovni. Kde naopak podvozek ztrácí, jsou zatáčky. Nějak v něm necítím tu jistotu při svižnější jízdě a jde cítit, jak se sportovnější styl jezdění nelíbí. Lepší je zklidnit a užívat si komfortu na palubě. Navíc ani řízení není stvořené pro nějaké hrátky, je přeposilované a nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu.

Za cenu okolo 300 000 Kč se jedná o velmi povedené ojeté auto, které uspokojí většinu klasické klientely. Málokterý konkurent navíc nabídne tak bohatou výbavu a tak málo mínusů. Pomineme-li mírně přehnané korejské tvary v interiéru a absenci silnějšího naftového motoru, máme tady skvělý kombík pro velké rodiny, který dokáže pohodlně přepravit posádku z bodu A do bodu B.

Za propůjčení vozu děkujeme společnosti AAA Auto.

Plusy

Komfortní podvozek

Odhlučnění

Prostor v interiéru

Mínus

Zvláštní chování podvozku v zatáčkách

Přeposilované řízení

Absence silnějšího vznětového agregátu

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz