renault-clio-2019-9

Nejprodávanější auto Evropy je Renault Clio

4. 5. 2020 • Novinky

Prodeje nových aut v Evropě přepisují zažitá pravidla. Za měsíc únor 2020 je nejprodávanější auto na evropském trhu Renault Clio. Francouzskému hatchbacku se tak podařilo porazit i legendární VW Golf. Zbytek první pětky obsadily sesterské hatchbacky Peugeot 208 a Opel Corsa, hned za nimi bodoval malý Fiat Panda.

Podle organizace JATO Dynamics zabývající se i celosvětovými statistikami prodejů vozidel, v Evropě nadále pokračuje mírný meziroční pokles prodeje nových aut. Zatímco únor 2019 znamenal pro Evropu 1 143 852 prodaných nových aut, o rok později to bylo 1 063 264 kusů. Ve vyjádření čísel to znamená 7 % pokles. Za první dva měsíce roku 2020 JATO Dynamics zaznamenalo pokles 7,6 %.

Situace se rychle zhoršuje zejména kvůli složitým pravidlům evropské emisní regulace a problémům s nedostatečným počtem nově homologovaných automobilů. Na únorové výsledky má negativní vliv i koronavirus a první omezení ve výrobě a prodeji aut.

Při pohledu na tabulku 25 nejlépe prodávaných modelů evropského trhu vidíme, že nejvíce si polepšilo BMW 3, jehož prodeje meziročně poskočily o celých 73 % výše. Špatně na tom však není ani VW Passat s nárůstem 54 %. Zajímavé je i srovnání Fiatu 500 s Pandou. Ten se meziročně prodává ještě lépe než Panda, v celkových číslech ho však Panda o pár tisíc kusů předběhla. V globálu jsou dlouhodobě vyrovnanými rodinnými soupeři. Naopak největší meziroční pokles zaznamenal VW Polo (- 28 %).

Prodeje za únor 2020 (Evropa), TOP 10

1. Renault Clio (24 914 ks)
2. VW Golf (24 735 ks)
3. Peugeot 208 (20 923 ks)
4. Opel Corsa (18 406 ks)
5. Fiat Panda (17 680 ks)
6. Ford Focus (16 730 ks)
7. Citroën C3 (16 254 ks)
8. VW Polo (16 181 ks)
9. Škoda Octavia (14 853 ks)
10. Toyota Yaris (14 488 ks)

Největším skokanem prodejních statistik byly pochopitelně elektrické vozy. Zatímco v únoru 2019 se jich prodalo 75 400 kusů, únor 2020 znamenal prodej až 135 000 elektrických aut. Růst o 80 % přišel na úkor aut se spalovacími motory. Jen v Německu a ve Francii se počty elektrických aut více než zdvojnásobily, v Norsku stále představovaly více než 75 % všech registrací nových vozidel.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz