6194476_

VW představil nový Caddy. Je digitálnější, hospodárnější a charismatičtější

21. 2. 2020 • Novinky

Volkswagen Caddy se díky své mnohostrannosti bez hranic úspěšně prosazuje jako lehký užitkový vůz, rodinné MPV, vozidlo pro kyvadlovou dopravu i kempovací vůz. Dosud bylo vyrobeno více než tři miliony exemplářů. Volkswagen Užitkové vozy nyní představuje ve světové premiéře progresivní pátou generaci modelu Caddy. Každý detail byl od základu nově koncipován, protože poprvé je základem bestselleru modulární platforma MQB pro automobily s motorem uloženým vpředu napříč. Díky platformě MQB disponuje tato modelová řada novými špičkovými technologiemi. Bezpečnost a komfort zvyšují inovativní asistenční systémy. Síťovým propojením informačního a zábavního systému a digitalizovanými systémy ovládání se Caddy promění v chytrý telefon na kolech. Vznětové motory TDI jsou díky novému systému Twindosing nejčistější ve své historii. Vnější design je zcela nový a zaujme nápadně sportovním stylem. Současně se výrazně zvětšil vnitřní prostor vozu. Nový Caddy je tak všestranným modelem v segmentech městských rozvážkových vozů i rodinných MPV.

„Nový Caddy činí obrovský skok vpřed díky výrazně většímu vnitřnímu prostoru, absolutní dokonalosti v detailech, novým technologiím a novému dynamickému designu,“ říká šéf značky Volkswagen Užitkové vozy Sedran. „Na základě toho má potenciál zvýšit na celém světě tržní podíl značky Volkswagen Užitkové vozy v segmentu A, který zahrnuje městské rozvážkové vozy a kompaktní MPV,“ zdůrazňuje Heinz-Jürgen Löw, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, odpovědný za prodej a marketing. Prodej nového modelu Caddy bude zahájen v průběhu roku 2020.

Charismatický design a nová vnější výbava

Přechod na platformu MQB je patrný již při prvním pohledu na dynamičtější proporce nového modelu Caddy. Designéři využili vhodné technické základny a navrhli mimořádně charismatickou a aerodynamickou karoserii. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu byl snížen z 0,33 na 0,30, což je nový rekord v tomto segmentu vozidel. Co se týče techniky a výbavy, vyznačuje se exteriér až sedmimístného modelu Caddy mnoha novými prvky. Mezi ně patří na přání dodávané elektrické dovírání bočních posuvných dveří a zadních výklopných dveří nebo mimořádně velké panoramatické střešní okno s prosklenou plochou 1,4 m2 nad první a druhou řadou sedadel. Rovněž nová jsou až 18“ kola z lehké slitiny a přední i zadní LED světlomety. Poprvé výbava zahrnuje bezklíčkové odemykání vozu Keyless Access (zkráceně Kessy) s tlačítkem pro spuštění motoru a digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“.

Nové označení výbavových linií – „Caddy“, „Life“ a „Style“

Nový Caddy bude znovu nabízen v užitkových verzích Cargo (skříňový vůz bez oken v zadní části karoserie), jako Kombi (s proskleným prostorem pro cestující) a v různých osobních variantách (MPV). Nově pojmenována je nabídka výbavových linií pro osobní verze, které zákazníci naleznou v cenících pod novými názvy. Základní verzí bude „Caddy“, následovat bude linie „Life“ a s mimořádně ušlechtilou výbavou nabídku završí „Style“. Všechny verze mají ještě bohatější výbavu než porovnatelní předchůdci.

Větší interiér s digitalizovanou přístrojovou deskou ze světa high-tech

Pátá generace všestranného modelu přesvědčí ve svém interiéru novými řešeními na základě nejvyspělejší techniky a většího vnitřního prostoru. Dlouhá verze – Caddy Maxi – nabízí nyní prostor až pro dvě europalety, které lze naložit buď uprostřed napříč a vzadu napříč, nebo uprostřed napříč a vzadu podélně. Zcela nově vyvinuto bylo uspořádání zobrazovacích a ovládacích prvků. Interaktivní uživatelské rozhraní tvoří nový, zcela digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“, dodávaný na přání, ve spojení s 6,5“ až 10,0“ displejem informačního a zábavního systému. Fúze panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a 10“ displeje vrcholného navigačního systému vytváří novou digitální přístrojovou desku „Innovision Cockpit“. Informační a zábavní systémy mohou využívat mobilní internetové služby a funkce aplikace „Volkswagen We“ prostřednictvím jednotky OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. Nový Caddy je díky tomu „vždy on-line“.

Další novinkou ve výbavě nového modelu Caddy jsou digitální dotykové plochy pro ovládání funkcí osvětlení, audiosystému a menu. Otočný ovladač světlometů byl nahrazen ovládací plochou pro funkce z oblasti „světlo a výhled“, umístěnou na levé straně vedle volantu. Mnoho nabídek ovládacího menu je navíc mimořádně komfortně a rychle dostupných prostřednictvím tlačítek pro přímý přístup na centrálním ovládacím panelu. Život na cestách usnadňují a zpříjemňují nové prvky výbavy, mezi něž patří výkonné a dotykově ovládané vnitřní osvětlení LED, ergonomická sedadla a elektrická zásuvka 230 V pro přenosná zařízení. Stropní výdechy ventilační soustavy optimalizují klima ve voze a urychlují výměnu vzduchu v zadní části interiéru.

Mnoho nových asistenčních systémů zvyšuje bezpečnost a komfort

Šest z 19 asistenčních systémů pro model Caddy je zcela nových. Mezi ně patří Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Ve spojení se systémem Travel Assist je nově koncipovaný multifunkční volant modelu Caddy vybaven kapacitními senzory. Díky těmto senzorům je zaručeno precizní rozpoznávání držení volantu řidičem, aby se zabránilo chybným výstrahám řidiče. Další novinkou pro model Caddy je Trailer Assist. Asistenční systém známý z modelu Crafter významně usnadňuje couvání s přívěsem. Cenným pomocníkem pro řidiče je také asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro vyjetí z parkovacího místa. Ostatní asistenční systémy pro model Caddy se mohou pochlubit rozšířenými funkcemi.

Twindosing enormně snižuje emise oxidů dusíku u motorů TDI

Stejně inovativní jako asistenční systémy jsou nové čtyřválcové motory pro modelovou řadu Caddy. Nový evoluční stupeň agregátů splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2021, a bez výjimky disponuje filtry pevných částic. Vznětové motory TDI budou nabízeny v různých výkonových verzích od 55 kW/75 k do 90 kW/122 k a poprvé budou vybaveny novým systémem Twindosing. V porovnání s předchůdci došlo použitím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Motory TDI pro Volkswagen Caddy tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě. Hospodárností a trvalou udržitelností se mohou pochlubit také přeplňované motory na benzin (TSI o výkonu 84 kW/116 k) nebo zemní plyn (TGI). Nové pohony významně přispívají k ochraně životního prostředí a provozní hospodárnosti. V závislosti na verzi motoru jsou předběžné hodnoty spotřeby paliva modelu Caddy v porovnání s předchůdcem až o dvanáct procent nižší (homologované hodnoty spotřeby paliva budou k dispozici pravděpodobně od začátku července).

„We transport success.“ Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů modelových řad Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Volkswagen Užitkové vozy vyvíjí v dialogu se svými zákazníky vhodné koncepty vozidel ve spojení s telematickými a logistickými řešeními pro maximálně hospodárnou přepravu s minimální spotřebou. Značka dodala v roce 2019 zákazníkům 491 600 lehkých užitkových vozů, které byly vyrobeny v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG). Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz