Subaru BRZ se rozloučí parádní speciální edicí
Je to neuvěřitelné, ale Subaru BRZ už na českém trhu zahájilo svou osmou sezónu. Za tu dobu prošlo několika dílčími a jednou větší modernizací a stalo se u nás téměř podobnou legendou jako před ním model WRX STI. Vždyť každý rok se v Česku prodává přibližně 50 kusů BRZ, což je téměř desetina všech prodejů v celé Evropě! Letos se příběh první generace uzavře.
K poslednímu dni roku 2020 se váže datum nejpozdější registrace auta s emisní normou EURO 6d-TEMP EVAP-ISC (DG), a do Evropy se tak oficiálně přestane dovážet současná generace modelu Subaru BRZ. Doprodej skladových vozů může probíhat ještě v roce 2021. Protože se navíc výroba plánuje velmi dlouho dopředu a všechny kapacity jsou rozebrány, poslední BRZ pro Evropu se v Japonsku vyrobí letos v dubnu. Stejně jako před dvěma lety model WRX STI, také BRZ se ovšem se starým kontinentem rozloučí efektně: limitovanou sérií s označením Final Edition.
Pro celou Evropu, kde se ročně prodá kolem 600 kusů BRZ, bude vyrobeno pouze 250 vozů ve specifikaci Final Edition. Subaru však pro české zákazníky připravilo dárek za mimořádnou věrnost tomuto modelu – přibližně 40 z nich je totiž vyhrazeno pro Českou republiku. Na co všechno se zájemci o BRZ Final Edition mohou těšit?
– výběr ze dvou barev karoserie: modrá WR Blue Pearl a černá Crystal Black Silica
– brzdy Brembo (vpředu čtyřpístkové, vzadu dvoupístkové)
– speciálně nastavené tlumiče Sachs
– o půl palce širší tmavá kola 17×7.5J (rozměr pneu zůstává 215/45 R17)
– vyhřívaná kožená sedadla ve speciálním provedení s modrou kůží Alcantara
– obšití interiéru v téže barvě (sedadla, volant, řadící páka, páka ruční brzdy a čalounění dveří)
– obložení interiéru v leskle černé barvě namísto imitace karbonu
Vůz bude vycházet z nejvyšší výbavy Sport s koženými sedadly a cena BRZ Final Edition se všemi doplňky těsně překročí hranici jednoho milionu korun. Dá se očekávat, že podobně jako v případě WRX STI Final Edition se vozy u dealerů dlouho neohřejí.
O nástupci není rozhodnuto
Přestože se internetem šíří řada dohadů o podobě druhé generace „toyobaru“, oficiální stanovisko zatím japonské automobilky nevydaly. Jako pravděpodobné se jeví použití atmosférického plochého motoru o objemu 2,4 litru při zachování kompaktních rozměrů a nízké hmotnosti – vše jsou ale pouze spekulace. Nebylo definitivně rozhodnuto ani o tom, zda a kdy se případný nástupce podívá do Evropy.
Pro evropské fanoušky modelu bude rozhodující, jak se Subaru podaří popasovat s emisemi u nové generace motorů a hybridních pohonů, aby tolik nedoplácelo na své rozhodnutí držet se unikátního pohonu s plochými motory boxer. Dá se nicméně očekávat, že BRZ Final Edition bude v Evropě na delší čas poslední svého druhu.
« DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 vstupuje na český trh Jak bezpečně cestovat s lyžemi a snowboardem? »