Asistenční systémy řidičům lezou na nervy
Máme tu další anketu společnosti J.D.Power. Tentokrát v ní zjistili, že téměř čtvrtinu řidičů asistenční systémy současných vozidel obtěžují a nepovažují je za bezpečnostní přínos. Ve vozidlech je jejich stále více a nejednou se chovají nevyzpytatelně. Právě špatná funkčnost je důvodem, proč je až 61 % z těchto lidí hned po nastoupení do auta vypíná.
Výsledky nejnovější studie Tech Experience Index (TXI) americké společnosti J.D.Power by měly být varovným prstem pro všechny současné automobilky. V rámci výzkumu chování řidičů (zúčastnilo se ho 20 000 zkoumaných řidičů) totiž prověřovali názory lidí na 38 různých moderních technologií (rozdělených do 6 kategorií), které se v posledním období objevily v autech. A i když se jejich úroveň a “inteligence” z generace na generaci zlepšují, mnohé z nich stále posádku obtěžují falešnými poplachy, “mrznutím”, složitou obsluhou, odváděním pozornosti během jízdy či nesprávnou funkcí.
Digitální mozek zkrátka nikdy nenahradí předvídavost člověka. Problém je, že mnohé systémy dnes vyžaduje legislativa a výrobce nutí k jejich montáži do aut. Jedním z dobrých příkladů jsou navigace a asistent jízdy v jízdních pruzích. Právě tyto systémy se totiž v rámci průzkumu ukázaly jako nejproblematičtější. Pokud však automobilka podobné asistenty nebude do aut montovat, ztrácí drahocenné body při hodnocení bezpečnosti EuroNCAP. Zároveň přicházejí legislativní požadavky na jejich automatickou aktivaci při každém nastartování, takže je nelze trvale vypnout.
Až 23 % z 20 000 řidičů uvedlo, že je současné asistenční systémy v autech obtěžují a nepřinášejí jim požadovaný užitek. Pro automobilky to není dobrá vizitka, znamená to totiž, že nefungují dobře a podle průzkumů stojí právě takové legislativou vnucené a nefunkční systémy za pozdějším přechodu zákazníků při nákupu dalšího auta ke konkurenčním značkám. Až 63 % ze zmíněných nespokojených řidičů přitom asistenční systémy vypíná okamžitě po nastoupení do auta.
Znovu se také ukazuje, že korejské značky patří i v této oblasti k nejlépe hodnoceným autům. Studie Tech Experience Styudy hodnotila šest automobilových segmentů, přičemž až polovinu prvních míst obsadily značky Kia a Hyundai (malá auta, kompakty a luxusní kompakty). V ostatních kategoriích si prvenství rozdělili Chevrolet, Ford a Porsche. Každé hodnocené vozidlo mohlo získat maximální počet 1000 bodů, nejlépe se v žebříčku s počtem 834 bodů nakonec umístila Kia Stinger.
.« Retro je stále oblíbenější a ceny socialistických veteránů rostou Test Audi Q7 50TDI Quattro. Hledání dokonalosti »