Čistě elektrické BMW iX3 nabídne dojezd 440 kilometrů
BMW iX3, které se začne vyrábět v roce 2020, přinese elektrický lokálně bezemisní pohon v nové a hospodárnější podobě, která je vhodnější pro každodenní provoz. Dojezdu více než 440 kilometrů podle normovaného cyklu WLTP automobil dosáhne s čistou kapacitou baterie 74 kWh. První čistě elektrické Sports Activity Vehicle (SAV) je prvním vozem BMW vybaveným technologií eDrive páté generace, která se od roku 2021 objeví také v BMW i4 a v BMW iNEXT. Elektromotor i vysokonapěťová baterie využívající průkopnickou technologii bateriových článků byly kompletně přepracovány. V BMW iX3 zajistí tato pokroková technika pro značku typickou radost z jízdy kombinovanou s mimořádnou hospodárností a novým poměrem hmotnosti a dojezdu.
BMW iX3 je dalším milníkem na cestě v konzistentní realizaci elektrifikační strategie BMW Group. V roce 2020 bude BMW X3 prvním modelem značky, který bude k dispozici jak se zážehovými a vznětovými motory, tak v plug-in hybridním provedení a verzi s čistě elektrickým pohonem. S touto nabídkou, kterou označujeme jako „široký výběr“, neboli „power of choice“, jako globálně působící společnost bereme v potaz rozdílné požadavky jednotlivých zákazníků po celém světě, ve všech případech je přitom cílem maximální hospodárnost a redukce emisí CO2. BMW iX3 bude pro všechny světové trhy vznikat v čínské továrně BMW Brilliance Automotive v Shenyangu.
Pátá generace technologie BMW eDrive je hlavním stavebním prvkem pro budoucí automobily s elektrickým pohonem. Jde o výsledek konzistentního vývoje v rámci přístupu BMW EfficientDynamics a zkušeností, které BMW Group získala na poli elektromobility v posledních více než 10 letech. Všechny komponenty použité v technice BMW eDrive jsou vlastním vývojem BMW Group. Elektrické motory a baterie navíc vznikají v továrnách vlastněných přímo BMW Group. To znamená, že společnost má přímou kontrolu nad vlastnostmi a kvalitou každého komponentu. Navíc, hnací jednotka a vysokonapěťová baterie jsou z hlediska výkonu a energetického obsahu navrženy velmi flexibilně, takže jsou připravené pro použití v automobilech různého zaměření a různých segmentů.
EfficientDynamics ve své nejlepší podobě: Nový komponent systému pohonu s vysokou účinností a pro tuto značku typickou výkonovou charakteristikou.
V případě modelu BMW iX3 dosahuje soubor technických řešení EfficientDynamics zcela nové úrovně. Pátá generace pohonu BMW eDrive je u tohoto vozu tvořena pohonnou jednotkou, která v jednom celku sdružuje elektromotor, řídicí elektroniku a převodovku. Tím se výrazně snižuje prostorová náročnost celého systému pohonu, a také jeho hmotnost. Poměr výkonu a hmotnosti celé soustavy se ve srovnání s předchozí generací zlepšil zhruba o 30 procent.
Elektromotor pohánějící BMW iX3 nabízí maximální výkon 210 kW/286 k*. Točivý moment 400 Nm* dovoluje bryskní rozjezd i dynamickou akceleraci a zásluhou exkluzivních konstrukčních opatření BMW si udržuje zátah i ve vysokých otáčkách.
Další specialitou elektrického motoru, který je v BMW iX3 použit vůbec poprvé, je jeho konstrukce, díky níž nebylo zapotřebí používat vzácné materiály.
Elektromotor použitý v BMW iX3 přenáší hnací sílu na zadní kola, čímž se dále zvyšuje účinnost celé soustavy. Navíc tato koncepce je pro BMW iX3 zárukou typické podoby radosti z jízdy v podání BMW.
Vysokonapěťová baterie modelu BMW iX3 je nedílnou součástí systému pohonu BMW eDrive páté generace a vznikla na základě nejnovějšího vývoje technologie NMC-811 pro prizmatické články, které jsou pro BMW typické. BMW má v této oblasti mimořádné technické dovednosti. Toto know-how se aplikuje na všechny aspekty baterií, tedy zejména na použité materiály a uspořádání, na jejichž základě se bateriové články vyrábějí. Neustálý výzkum a vývoj zvyšují nejen energetickou hustotu, ale také ustavičně zlepšují další vlastnosti bateriových článků, zejména pak jejich životnost a bezpečnost. Celkově vzato je vysokonapěťová baterie BMW ukázkou maxima toho, čeho lze v současnosti v oblasti baterií dosáhnout.
Inženýrům BMW se současně podařilo snížit podíl kobaltu obsaženého v baterii o další dvě třetiny. Ve srovnání s technologií používanou společností BMW Group dříve je gravimetrická energetická hustota bateriových článků BMW iX3 vyšší přibližně o 20 procent.
V případě BMW iX3 jsou suroviny jako kobalt a lithium vůbec poprvé nakupovány přímo BMW a poté předány výrobcům bateriových článků.
Kromě toho byla dále zdokonalena škálovatelnost a kompaktnost konstrukce vysokonapěťové baterie. Bateriové články jsou ve specializovaných výrobních závodech BMW seskupeny do modulů, a nakonec poskládány podle potřeb jednotlivých modelů. Vysokonapěťová baterie BMW iX3 je umístěna v podlaze a vyznačuje se extrémně plochým tvarem. Díky tomuto uložení nedochází ve srovnání s konvenčně poháněnými modely BMW X3 k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla.
Vysokonapěťová baterie instalovaná v BMW iX3 má kapacitu 74 kWh* a ve zkušebním cyklu WLTP nabízí dojezd více než 440 km*. BMW iX3 se v rámci svého segmentu může pochlubit nejen jedinečně nízkou spotřebou energie, která podle cyklu WLTP činí méně než 20 kWh/100 km*, ale také představuje nebývalý poměr mezi velikostí baterie a reálným dojezdem. Díky mimořádné účinnosti všech součástí hnacího ústrojí a vysoké energetické hustotě vysokonapěťové baterie je BMW iX3 schopno ujet vzdálenost, které dosahují elektromobily s mnohem většími, a tedy těžšími bateriemi.
„Skutečná“ ekologická stopa elektrických vozidel je někdy zpochybňována, zejména na trzích, které mají ve veřejné rozvodné síti stále nízký podíl zelené elektřiny. U BMW Group musí každý elektrifikovaný model prokázat, že za celý cyklus – včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání, jakož i recyklace – je jeho CO2 stopa podstatně lepší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence. V případě BMW iX3 je tato stopa o 30 % menší než v případě BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud je během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. Jestliže je vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, je výhoda přibližně 60 %.
Navíc, analogicky s technologií BMW i3 se s vysokonapěťovou baterií BMW iX3 po jejím dosloužení v elektromobilu počítá pro další využití, v jehož rámci bude sloužit jako stacionární zdroj energie. Tímto způsobem se dále vylepší již tak pozitivní bilance BMW iX3 v oblasti emisí CO2.
« Při náledí se brzdná dráha oproti suchu prodlouží až čtyřnásobně Vybíráme správný střešní nosič lyží nebo box »