Opel zahajuje prodej nové generace modelu Corsa
Šestá generace Opelu Corsa startuje na českém trhu. Objednávkové knihy modelu, který je úspornější, vyspělejší a dynamičtější než kdy předtím, se právě otevírají. Nová generace modelu začíná na částce 289 990 Kč.
Za tuto cenu získá zákazník vůz poháněný zážehovým tříválcem 1.2 55 kW/75 koní, v jehož výbavě nechybí např. ESP, asistent pro rozjezd do kopce, čelní, boční a hlavové airbagy, varování před vybočením z jízdního pruhu, čtení dopravních značek, senzor únavy řidiče, varování před čelní kolizí, automatické brzdění s detekcí chodců, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, audiosystém s Bluetooth handsfree a ovládáním na volantu, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 15“ ocelové ráfky…
Marketingoví specialisté Opelu předpokládají, že největší zájem bude ale o stupeň vyšší výbavu Corsa Edition, která za příplatek pouhých 10 tisíc korun přidává mj. i klimatizaci a kola 16“.
Nová Corsa si odbyla světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2019 a byla čtenáři německého magazínu AutoBild zvolena „Firemním vozem roku“ ve třídě malých automobilů. Malý Opel je také horkým kandidátem na titul „Nejlepší auto Evropy“ za rok 2020 v anketě AUTOBEST. Prodeje 4,06 metrů dlouhé a vždy pětidveřové Corsy začnou s obzvláště úspornými zážehovými a vznětovými motory s výkonovým rozpětím od 55 kW/75 koní až po 96 kW/130 koní. Charakteristickým prvkem všech pohonných jednotek je nízká spotřeba paliva při zachování podmanivého jízdního projevu. Spotřeba paliva dle NEDC: město 5,5-3,7 l/100 km, mimo město 4,2-2,9 l/100 km, kombinovaná 4,7-3,2 l/100 km, emise CO2 106-85 g/km; spotřeba paliva dle WLTP kombinovaná: 6,2-4,0 l/100 km, emise CO2 140-105 g/km (předběžné údaje).
V nabídce převodovek se objevuje i osmistupňový automat. Sportovní dojem podtrhuje odlehčená konstrukce vozu a nízká pozice řidiče za volantem. Pasivní bezpečnost je na vysoké úrovni, konstruktéři firmy Opel také precizně vyladili podvozek a řízení. Všechny tyto kvality nabízí Corsa už v základní verzi. Podobně přesvědčivé jsou i pokročilé asistenční systémy, inovativní multimediální systém a skvělý poměr cena-výkon. Nová Corsa také poprvé ve své třídě umožňuje volbu osmistupňové automatické převodovky. Za stejnou cenu jste si nikdy nemohli pořídit technicky propracovanější a dynamičtější Opel Corsa! Všechny varianty jsou dostupné ve čtyřech výbavových stupních: Corsa, Corsa Edition, Corsy Elegance a sportovní Corsa GS Line.
Nová Corsa neoslní jen živými motory, ke skvělé jízdní dynamice přispívá také odlehčená konstrukce. Nejlehčí verze nové Corsy se dokonce dostala pod magickou hranici jedné tuny, protože bez řidiče váží pětidveřový vůz pouhých 980 kg. Ve srovnání s předchozí generací je nový model o celých 108 kg lehčí, což znamená úsporu hmotnosti asi 10 %. Délka nového vozu 4,06 m je přitom podobná, jako u předchozí generace. Samotný skelet vozu je asi o 40 kg lehčí, kompaktní tříválcové motory váží o 15 kg méně než čtyřválce z předchozí generace. Hliníková kapota motoru šetří 2,4 kg ve srovnání s rozměrově menší ocelovou kapotou minulého vozu. Sedačky se také podrobily dietě, jejich optimalizovaná konstrukce ušetřila dalších 10 kg hmotnosti.
Nová Corsa vyzařuje dynamiku díky svému sportovnímu designu – obzvláště v kombinaci dvou laků karoserie. Linie střechy připomíná tvary kupé a je o 48 mm nižší než u předchozí generace, aniž by došlo k omezení prostoru pro řidiče či spolujezdce. Řidič sedí o 28 mm níže než dříve, díky nižšímu těžišti nabídne vůz lepší jízdní vlastnosti i dynamiku. Řízení je agilní a dynamické, což zaručuje více zábavy za volantem.
Bestseller mezi malými vozy je také šampionem v aerodynamice. Jako u všech nově vyvinutých vozů Opel, konstruktéři optimalizovali aerodynamiku poslední Corsy ve větrném tunelu Výzkumného ústavu automobilového konstruktérství a motorů při univerzitě ve Stuttgartu. Výsledek: S koeficientem odporu vzduchu Cd 0,29 je nová Corsa jedním z nejaerodynamičtějších vozů na trhu, k čemuž přispívá i zmenšená čelní plocha vozů – pouhých 2,13 m2.
V nové Corse nabízí Opel technologie, které zákazníci doposud znali jen z automobilů vyšších tříd. Opravdovým hřebem nabídky jsou adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix, které se díky firmě Opel vůbec poprvé objevují ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je kontrolováno čelní kamerou nejnovější generace s vysokým rozlišením, která přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí.
Nejmodernější asistenční systémy, jako například čtení dopravních značek či adaptivní tempomat či senzory chráněné boky vozu, nabízejí značný bezpečnostní bonus. Posledně zmíněný systém varuje v situacích, kdy jsou boky vozu ohroženy nárazem do překážky (zdi, sloupky, atd.) při manévrech v rychlostech do 10 km/h. Mezi další systémy patří senzory mrtvého úhlu a různé asistenty parkování (od parkovacího pilota až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi). Systém udržování v jízdním pruhu se také v Corse objevuje vůbec poprvé. Pokud systém detekuje nezamýšlené vybočení z jízdního pruhu, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu.
Řidiči i pasažéři v Corse jsou skvěle propojeni s okolním světem díky nové řadě multimediálních systémů, zahrnujících přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi se 7“ barevným dotykovým displejem a vrcholný Multimedia Navi Pro s 10“ barevným dotykovým displejem. Kromě toho Corsa nabízí za příplatek novou službu „Opel Connect“, která umožňuje přímé spojení s asistenční centrálou při poruše či nouzové volání v případě havárie atp.
Nová Corsa může být vybavena mnoha technologiemi a doplňky zvyšujícími pohodlí, například pro Opel typickým vyhříváním volantu nebo vyhřívanými koženými sedadly s masážní funkcí (u řidiče). Asistenční systémy zahrnují například varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým bržděním, či detekci chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, varování před vybočením z jízdního pruhu nebo rozpoznávání značek. Nad základní verzí Corsa jsou dostupné tři vyšší stupně výbavy, každý zaměřený na jinou cílovou skupinu. Corsa Edition zahrnuje nejoblíbenější doplňky, Corsa Elegance je vybavena pro maximální pohodlí a Corsa GS Line přidává sportovní doplňky.
Sedačka spolujezdce nastavitelná v šesti směrech, loketní opěrka s odkládací schránkou, LED ECO světlomety a LED mlhovky umožňují ještě pohodlnější cestování v Corse Elegance. Chromované ozdobné prvky, vysoce kvalitní prošívání a další detaily dělají z Corsy Elegance obzvláště atraktivní variantu. Sportovní ambice dynamické varianty GS Line jsou zřejmé, a to jak zevnitř, tak zvenku. Sportovní sedačky řidiče i jeho spolujezdce, hliníkové sportovní pedály, černé polstrování stropu a červený dekor přístrojového štítu podtrhují sportovního ducha. Corsa GS Line je okamžitě rozpoznatelná díky chromované koncovce výfuku a sportovními nárazníky. Sportovní režim dodává dynamičtější řízení a odezvu plynu. Další designové prvky zahrnují B sloupek v lesklé černé barvě a spoustu prvků personalizace. To zahrnuje i komplexní program kol a plně digitální přístrojový štít, kožené sedačky či lakování v kombinaci dvou barev.
« Sériová výroba nové ŠKODY OCTAVIA zahájena Reportáž: 10. Hothess Mikuláš Rally 2019 »