Lamborghini Gallardo LP 550-2

24. 8. 2009 • Novinky

Jak se u Lamborghini chtějí vypořádat s krizí automobilových trhů? Plány na čtyřdveřové Estoque uložili k ledu a zákazníky lákají na speciální verze současných modelů. Poslední novinkou je Gallardo v edici Valentino Balboni s pohonem jen zadních kol.

Řada Gallardo prošla loni rozsáhlou modernizací. Příď dostala agresivnější vzhled s nárazníkem ve stylu modelu Reventón a změněny byly i tvary zádi. Před zadní nápravou se zabydlel nový desetiválec o objemu 5,2 litru, jehož nejpodstatnější údaje jsou zakódovány v názvu této verze. LP 560-4 značí výkon 560 koní (412 kW) posílaný na všechny 4 kola.

Podle stejné logiky proto u nové verze LP 550-2 značí, že bude poháněna jen zadní náprava a motor má o 10 koní méně. Toto jsou hlavní parametry limitované 250kusové edice pojmenované podle testovacího jezdce Lamborghini Valentina Balboni, který pro automobilku pracoval 42 let. Najal ho sám Ferrucio Lamborghini v roce 1967 a zaměstnancem firmy byl až do letošního odchodu do důchodu.

Úspora hmotnosti je výrazná: Gallardo bez pohonu předních kol váží bez náplní 1380 kg, což je o 120 kg méně než Gallardo LP 560-4. Lamborghini si ale odladěním motoru zajistilo, že i přes exklusivitu danou omezeným počtem kusů, je nová verze Gallarda jakýmsi vstupním modelem. S maximální rychlostí 320 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s je totiž o 5 km/h a 0,2 s pomalejší než LP 560-4.

Přesto se tento model zařadí mezi nejrychlejší sportovní auta na trhu. Lamborghini navíc nasadí přepracovaný zadní diferenciál se 45% svorností, upravenou převodovku e-gear a přenastavené algoritmy ESP, které dovolí větší smyky a větší úhel driftu a zároveň pomůže krotit velkou porci točivého momentu posílanou výhradně na zadní kola.

Pro karoserii bude na výběr osm odstínů laku, kola budou vždy tmavě šedá a za nimi budou černě, oranžově, nebo žlutě lakované třmeny. Interiér bude dvoubarevný, v kombinaci černé a bílé barvy. Standardem navíc budou luxusní prvky výbavy jako navigace s Bluetooth připojením nebo parkovací kamera. Připlatit si bude možné například za sekvenční převodovku e-gear a karbon-keramické brzdy. Základní cena bez daní je 162 tisíc Euro (asi 4,2 milionu Kč).

lmga20_4a4c53d9e452f lmga00_4a4c53d9a9004 lmga21_4a4c53da0b09d

lmga30_4a4c53da2eaee lmga50_4a4c53da47d4b lmga83_4a4c53dacbe77

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz