mercedes-benz-v-marco-polo-25

Test Mercedes-Benz V250 d 4Matic Marco Polo

25. 11. 2019 • Kempovací vozy, Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy, Videa

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 100%

Mercedes-Benz V250 Marco Polo je skvělý camper, který nabídne výtečné jízdní vlastnosti, luxusní interiér a skvělé zázemí pro nomádský život. S tímhle autem si koupíte absolutní svobodu.

Verdikt:

V dnešní uspěchané době je občas těžké rozlišit, co vlastně považovat za domov. Byt, dům, chatu, kancelář, nebo auto? Kdybychom to měli brát podle času, který tam trávíme, tak první tři varianty vyhrají u málo koho. Stále častěji tak slýcháme nadávat své známé a kamarády, že „v autě žijí“. No jo, ale co když to nebude jen metafora. Co když se v autě opravdu dá žít, a vlastně vám to ani nebude vadit?

Na první pohled ho odhalí málokdo. Marco Polo z venku vypadá v podstatě jako běžný Mercedes třídy V. Bystřejší si všimnou přidělané markýzy na straně spolujezdce, jinak se jedná o poměrně nenápadný povoz. Což je rozhodně dobře, protože při cestování po všech koutech světa asi nebudete chtít upozorňovat na to, že váš stan na kolech má cenu pražské garsonky. To ale neznamená, že se jedná o šedou myš. Véčko ostatní dodávky převyšuje pořádnou dávkou elegance a sebevědomí. Cokoliv od „A“ sloupku dál je samozřejmě krabice – u dodávky to jinak nejde – ale přední část je stvořena podle nejlepšího receptu Stuttgartské automobilky a ostudu vám určitě neudělá.

Stejně tak interiér. Troufnu si říct, že podobnou atmosféru na palubě vám jiné dodávka nenabídne. Po velkých plastových plochách ani stopy, materiály i zpracování snesou přímé srovnání s osobáky a celkově to tak nějak připomíná spíš privátní jet, než obyčejnou dodávku. Mercedes na to šel od lesa. Nepáral se s tím a prostě sem vrazil palubku z třídy C – jen s minimálními změnami. Nápad to byl skvělý, protože interiér je opravdu příjemné místo. Zvolené materiály odpovídají odvážné cenovce a zpracování je až na pár drobných zaškobrtnutí vynikající. Vše je na svém místě, výhled ven výborný a vše jen nahrává pocitu, že sedíte jen v malinko větším osobáku.

5

Skrze hlavní obrazovku promlouvá systém Comand, který je hezky barevný a rychle se hýbe, jeho logika však pokulhává, a především v porovnání s výtečným MBUX z nových modelů značky působí zastarale. Svoji práci ale odvádí. Trochu archaicky také působí klasické analogové budíky s barevným displejem palubního počítače uprostřed. Ne, že by byly špatně čitelné, nebo nepřehledné. Jen už jsem si zvykl, že si u nových aut přizpůsobím zobrazovaná data svým požadavkům. Klasickým budíkům holt odzvonilo.

Pozice za volantem je klasická židle, sedí se vysoko a vzpřímeně. Sedačky nejsou špatné, ale uvítal bych delší sedák – hádám, že se jedná o ústupek kvůli otáčení sedadla směrem vzad – a také lepší loketní opěrku, tahle je moc úzká a ruka má stále tendenci utíkat.

2

Dost už ale o obecných věcech. Marco Polo si nejspíš nebudete kupovat kvůli hezkému interiéru, nebo designu, to jsou spíš takové milé bonusy k jeho hlavnímu účelu. A ten je poskytnout vám bydlení na kolech. A já vám říkám, že může klidně zahodit klíče od své garsonky, ve které musíte poslouchat uřvané dítě od sousedů, a odevzdat se absolutní svobodě, kterou vám tohle auto poskytne. Po otevření zadních posuvných dveří na vás dýchne útulný interiér s velice pěknou a moderní kuchyňskou linkou a něčím, jako plovoucí podlahou.

Při prvním otevření mi vážně padla brada. Ne z luxusu, ale z toho, jak příjemně a domácky interiér působí. Najednou ve mně začala doslova bublat touha nechat vše za zády a pustit se do objevování světa. Máte k dispozici vše, co potřebujete. V autě je tekoucí voda, velká lednice, dva plynové sporáky a kupa úložných prostor. Někdo namítá, že chybí záchodu, já jsem za to spíš rád. Každá benzinka, každá vesnická čtyřka má záchod. Když na to dojde, tak les je plný záchodů, tak proč vozit svoje výměšky s sebou, a pak se jich pod rouškou tmy s potlačením veškeré sebeúcty zbavovat v nejbližším příkopě.

3 1

Zadní část vozu je navíc úžasně variabilní. Zadní lavici můžete dle libosti posouvat, lze vytáhnout stoleček, zvednout střechu, abyste se nemuseli krčit – je to na vás. Ať jste kdekoliv, můžete si rozbalit mobilní kancelář, vyřídit pracovní záležitosti a dál pokračovat v cestě. S trochou prostorové představivosti a základními znalostmi Tetrisu lze také otočit přední sedadla vzad a užít si naplno pojízdný obývák s přáteli. Vězte, že má něco do sebe to zapíchnout uprostřed ničeho, popít nebo si zahrát karty za doprovodu opravdu kvalitního ozvučení a krásného ambientního osvětlení. Jakákoliv jiná forma campingu vám odteď bude připadat podřadná.

No, a když už je čas jít na kutě, máte na výběr. Buď si vyklopíte střešní stan, což je až komicky jednoduchá záležitost – jen odjistíte dvě pojistky a strčíte do střechy, o vše už se pak postará automatizovaný mechanismus. Zde na vás čeká příjemná dvojpostel i s roštem a nosností přes 200 kilogramů. Pokud vám ale lezení do patra nevoní, není nic snazšího, než složit zadní lavici, která ve složené poloze navazuje na matraci v kufru a vytvořit si lůžku přímo v zadní části vozu. Volba je na vás. V případě nutnosti se tak v autě důstojně vyspí čtyři lidé. Jen nastavit nezávislé vytápění a dobrou.

6

O pohon se stará dvoulitrový přeplňovaný diesel o výkonu 140 kW a 400 Nm, který má výkonu tak akorát. Pokud se rozhodnete za Véčko připojit ještě přívěs, už se trochu zapotí, ale jinak má síly dost. Po ohřátí vás ani nebude nijak zbytečně otravovat nýtováním. Je to stejný motor, který se dává prakticky do všech osobních Mercedesů. Motor je to nadmíru povedený. Na diesel má opravdu pohotové reakce a je kultivovaný. Je spojený s devítistupňovým automatem, který by vám v běžném autě asi připadal příliš ležérní, ale pro Marco Polo je naladěný vskutku výtečně. Řadí logicky a za každé situace sametově jemně. O jeho práci nebudete mít naprostou většinu času ani potuchy. Tahle dvojka si během testovacího týden vzala jen něco málo přes devět litrů.

V čem je ale největší rozdíl mezi Mercedes V a zbytkem světa, jsou jízdní vlastnosti. Véčko je kouzelně intuitivní na ovládání a během jízdy působí jako větší osobák. Bez problému ho zvládnou řídit i lidi, kteří mají obyčejně z dodávek respekt. Po klasickém vyvlátém dodávkovém řízení plném vrzání a pazvuků není ani stopy. Auto působí robustně a nevydá jedinou hlásku ani na seberozbitějším povrchu. Výtečný je také podvozek, který dokáže filtrovat nerovnosti až s nečekanou jistotou. Auto je také překvapivě jisté v zatáčkách. Samozřejmě nečekejte, že budete nahánět hot hatche, ale je spoustu SUV, které by si z jeho jízdních vlastností mohlo vzít příklad. Na světě není dodávka, která jezdí takhle dobře. Velkou výhodou je také přítomnost pohonu všech kol 4MATIC. Pokud vás vaše cesty zavanou do vyšších nadmořských výšek, nemusíte se bát, že budete volat odtah.

7 4

Mercedes-Benz V Marco Polo je úžasný nástroj svobody. Poskytne vám plnohodnotné bydlení zabalené do hezkého kabátku s výbornými jízdními vlastnosti. Prakticky celý svůj svět můžete vozit s sebou. Umožňuje-li to vaše práce, můžete klidně prodat byt a skrze počítač s internetem pracovat odkudkoliv a objevovat přitom svět. Naložte ho na loď a procestujte Ameriku, Asii, je to na vás. Testovaná verze stála sice dva a čtvrt milionu, ale můžete-li si to dovolit, určitě nebudete litovat. S Marco Polem si totiž nekoupíte jen auto, koupíte si svobodu – a na co jinak vydělávat peníze, než na to, abyste mohli naplno žít.

Mercedes-Benz V250 Marco Polo je skvělý camper, který nabídne výtečné jízdní vlastnosti, luxusní interiér a skvělé zázemí pro nomádský život. S tímhle autem si koupíte absolutní svobodu.

Plusy

– Atraktivní design
– Prostornost
– Jízdní vlastnosti
– Variabilita interiéru
– Dá se v něm bydlet

Mínusy

– Málo odkládacích prostor vepředu
– Krkolomné otáčení předních sedadel

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz