Ferrari 458 Italia
Koně navíc, o desetiny sekundy rychlejší akcelerace a modernější technika – to fandové očekávají od nového Ferrari a přesně taková je 458 Italia, nástupce F430. Navíc je nepatrně větší a úspornější.
Nejnovější Ferrari s osmiválcem před zadní nápravou a dvoumístnou karoserií je sedmým modelem v řadě, která sahá od Dina z 60tých let až do současnosti. Novinka se veřejnosti poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu, automobilka ale zveřejnila první obrázky a technické údaje už nyní, s téměř dvouměsíčním předstihem.
Seznam předchůdců nové 458 Italia obsahuje slavné i méně známé typy Ferrari – 308, 328, 348, F355, 360 Modena a F430. Zatímco předchůdce F430 byl zásadně přepracovanou 360 s novým motorem, 458 Italia je podle automobilky ve všech ohledech zcela novou konstrukcí. Využívání závodních zkušeností zde není jen marketingovým zaklínadlem – Ferrari přináší nové technologie, které mají mít pozitivní vliv na ovladatelnost, jízdní výkony i pocit z jízdy.
Nový osmiválec o objemu 4,5 litru je špičkou mezi výkonnými motory. Přestože nemá žádnou formu přeplňování, dosahuje výkonu 425 kW při 9000 min-1 – specifický výkon je 94 kW/l. Za těmito hodnotami stojí přímé vstřikování paliva a vysoký kompresní poměr 12,5:1. Maximum točivého momentu je vynikajících 540 Nm při 6000 min-1, nejde ale jen o špičku, 80 % momentu je dostupných už od 3250 min-1. Ve srovnání s F430 má 458 Italia o 65 kW vyšší výkon a o 75 Nm vyšší točivý moment, přestože se objem zvýšil jen nepatrně. Úspěchem maranellských konstruktérů je také snížení kombinované spotřeby na 13,7 l/100 km.
Přenos momentu na zadní kola zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Hodnoty zrychlení (z 0 na 100 km/h za 3,4 s) i maximální rychlosti (325 km/h) díky tomu výrazně překonávají F430 a jsou také lepší než u 430 Scuderia, ačkoliv se jedná o „základní“ model. Přepracovaný diferenciál E-Diff a systém F1-Trac zajišťuje lepší podélnou akceleraci – výjezdy ze zatáček budou o třetinu rychlejší. Důležité jsou také schopnosti brzdové soustavy – pro zastavení ze 100 km/h potřebuje 458 Italia jen 32,5 m.
Hliníková karoserie má zcela nový design od Pininfariny. Ferrari záměrně upustilo od designových řešení, které by odkazovaly na současné modely. Funkční prvky jako vylepšené chlazení motoru, nasávací otvory pro sání nebo zadní křídlo jsou efektně maskovány svalnatými tvary. Nové Ferrari upoutá pozornost například extrémně nízkou přídí s novým tvarem světlometů a koncovými světly umístěnými v rozích karoserie.
Délka 4527 mm je jen o 15 mm větší než u 430 Scuderia. Mírně narostla také šířka (+14 mm na 1937 mm) a rozvor (+50 mm na 2650 mm), výška se naopak nížila o 14 mm na 1199 mm. Hmotnost bez náplní 1380 kg je o 40 kg vyšší než u F430.
.