Vybrali jsme zábavná a levná auta na zimu
Zimní období si většina řidičů obvykle spojuje s dopravními kalamitami, kolapsem a zvýšeným rizikem nehod. Jsou ale mezi námi tací, a rozhodně jich není málo, kteří úpěnlivě sedí za okny, a čekají, až konečně napadne!
A právě pro takové je následující článek. V něm si totiž představíme hned pětici skandálně levných popelnic, ve který se ale na sněhu vyřádíte opravdu do sytosti. Pojďme si výčet hvězd uvést!
Subaru Justy II
Zhruba dvacet let starý pekáč od Subaru si, ještě než přijde zima, může člověk pořídit klidně i pod hranicí 10 tisíc Kč. Přitom se ale jedná o obdivuhodný stroj, který, když napadne sníh, doslova ožívá. V útrobách titěrného automobilu se totiž ukrývá pohon všech kol s viskózní spojkou. Přidejte si k tomu točivou třináctistovku s výkonem 68 (a po modernizaci dokonce 86) koní, hmotnost na hranici 1000 kilogramů a k zimní nirváně už chybí jen pořádné zimní drapáky! Jen si dejte pozor na přední ramena – ta opravdu velmi ráda uhnívají.
BMW řady 3 Compact E36
Tento stroj je velmi často kritizovaný za extrémně ošklivou a navíc i měkčí karoserii. Jenomže právě díky ní funguje daleko lépe na sněhu. Compact má totiž kratší rozvor, takže se s ním driftuje jedna báseň. Má navíc i citelně zatíženější zadní kola, takže do hor vyjede o něco výš než jeho hezčí sourozenci. Na sníh vám také stačí i základní motor 16i, který dosahuje výkonu lehce přes 100 koní. Pokud se tedy chcete naučit jezdit bokem se zadokolkou na prázdné silnici bez rizika toho, že vás to bude stát balík, máte jasno. Podobné auto koupíte za zhruba 20 tisíc Kč.
Subaru Impreza I
Impreza je velmi zapomínané, avšak nesmírně zábavné auto. Cena první generace vyráběné okolo milénia dnes startuje na hranici 30 tisíc Kč. V opačném případě (třeba u WRX STI) se pak dostáváme do řádu mnoha statisíců. Nebojte se však jít i do úplné popelnice. Takovému autu totiž zpravidla stačí pouze běžný servis, vyvaření prahů, které zreznou rychleji než přijde zima, a může se vyrazit. Následuje pořádná porce zábavy a doslova neuvěřitelná porce trakce, která je dosažena díky geniálnímu mechanickému pohonu všech kol. Jen se vyhněte motoru 1.6, ten je úplně mrtvý. Jděte do dvoulitru s výkonem 110 a později 125 koní.
Audi A4 B5
Zmiňované Audi je oproti konkurentům možná o něco těžším kusem železa, zato má ale poctivý systém pohonu všech kol Quattro vybavený diferenciálem typu Torsen. Auto tak má na sněhu tendenci jet za každou cenu rovně, a když se v něm naučíte pracovat s plynem, dobře ho obujete a trochu se sžijete s těžším celkem, umí být tohle auto na sněhu neuvěřitelně rychlé! Chcete-li stroj vyloženě na sníh, bude vám stačit některá z atmosferických „osmnáctek“. Tou nejzábavnější a zároveň stále ještě přijatelnou volbou je ale přeplňovaný čtyřválec 1.8 Turbo s výkonem 110 a později dokonce 132 kW. Podobné auto lze při pečlivém hledání koupit do 60 tisíc Kč.
.
« Funguje na sněhu lépe čtyřkolka na letních nebo zadokolka na zimních gumách? Budete překvapeni Test ojetiny Hyundai ix20: Levné auto na pořízení i následnou údržbu »