bez-nazvu2

ALPINA B3 TOURING má výkon 462 koní

23. 9. 2019 • Novinky, Tuning, Zajímavosti

Přichází BMW ALPINA B3 Touring a s ní začíná nová epocha! Poslední modelová generace je přesvědčivá na každé silnici, v každé zatáčce a za každé situace. Nabízí vzrušující dynamiku jízdy, přesné řízení a kvalitní zážitky. Pokroky v technologii tlumičů a podvozku v kombinaci s nejmodernější motorovou a převodovou technologií vedou k výkonu jízdy na úplně jiné úrovni. Avantgardní vlastnosti nového modelu jsou viditelné v progresivním designovém jazyku s ostrými linkami – uvnitř i venku. Elegantní litá kola ALPINA CLASSIC 20″‚ nerezový výfukový systém se dvěma dvojitými výfuky a aerodynamické prvky ALPINA dodávají vozu BMW ALPINA B3 Touring příznačný, silný, ale nevtíravý vzhled. Nejmodernější systémy pro infotainment a pokročilou asistenci řidiče, které jsou ve standardní výbavě, spolu s nejnovějšími inovacemi z oblasti konektivity, poskytují sofistikovanou interakci mezi řidičem a vozidlem.

Každý detail designu přispívá k velkoryse pohodlnému, prostornému interiéru. Nově navržené rozložení interaktivního displeje, které kombinuje centrální ovládací displej se sadou plně barevných digitálních přístrojů ALPINA dělá přesně to, co má: jedná se o čistý designový jazyk a typickou orientaci řidiče BMW. Příznačné pro celkový interiér je mistrovské provedení každého detailu a pouze ty nejlepší materiály. Typické designové prvky ALPINA dodávají interiéru elegantní a exkluzivní vzhled.

Řadový šestiválcový 3,0litrový motor s přímým vstřikováním poslední generace s přepracovaným dvojitým přeplňováním Bi-Turbo a chladicím systémem s optimalizovaným výkonem poskytuje vzrušující sílu i výsledky. Maximální točivý moment 700 Nm je k dispozici již od 3000 ot./min, což v kombinaci s výkonem 340 kW (462 hp) nabízí opravdu ohromující zážitky. Pokročilá 8rychlostní sportovní automatická převodovka vyvíjená ve spolupráci s ZF přenáší povely řidiče jak plynule, tak dynamicky. Inteligentní systém řízení všech kol BMW xDrive rozděluje točivý moment plně variabilně mezi přední i zadní kola podle potřeby. Nejsilnější hnací sílu při dynamickém zatáčení zaručuje elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy s omezeným skluzem.

Tato zatím nejsilnější BMW ALPINA B3 Touring všech dob je poháněná řadovým šestiválcovým 3,0litrovým motorem (S58) poslední generace s dvojitým přeplňováním Bi-Turbo. Každý detail motoru odráží nadšené odhodlání konstruktérů BMW a ALPINA při jeho vývoji.

S výkonem 340 kW (462 hp) mezi 5000 and 7000 ot./min podává tento motor při jízdě úchvatný výkon. Výkon je dodávaný hladce a přímočaře, spolu s bezprostřední zpětnou vazbou pedálu – výkon pocítíte ihned a bez ustání v celém rozsahu otáček. Maximální točivý moment 700 Nm je k dispozici v rozsahu mezi 3000 a 4250 ot./min – což se při každodenním řízení opravdu hodí. Výsledkem je vysoce kvalitní zážitek z jízdy – na každé silnici, v každé zatáčce a za každé situace.

S maximální rychlostí nad 300 km/h je nová BMW ALPINA B3 Touring nejspíše nejrychlejším kombíkem svého druhu. Funkce Launch Control, která umožňuje řidiči zrychlovat s optimální tažnou silou a maximální dynamikou z polohy v klidu, byla poprvé navržena pro sprint z 0 na 200 km/h – opravdu dech-beroucí zážitek.
Překvapující síla i točivý moment motoru Bi-Turbo jsou výsledkem řady optimalizací jednotlivých detailů – obzvláště co se týče systémů přeplňování a chlazení. Například kryty turbodmychadel s optimalizovaným tokem dovolují šetrnější převod energie výfukových plynu pro zesílení tlaku i při nižších otáčkách motoru. Optimalizované průřezy systému nasávání vzduchu a široký kryt vzduchového vstupu zajišťují výbornou reakci točivého momentu.

Speciální chladící systém ALPINA zajišťuje teplotní stabilitu vysoce výkonného motoru i při nejvyšší zátěži. Skládá se z vysoko-objemového mezichladiče, zvětšených vzduchovodů a silného hlavního chladícího agregátu, spolu se 1000wattovým elektrickým větrákem. Toto je doplněné dvěma dalšími externími chladiči. Optimalizace designu zahrnují i NACA vstup vespod karoserie ke zvýšení proudu vzduchu k převodovce a chlazení zadní rozvodovky.

Nerezový výfukový systém ALPINA snižuje zpětný tlak výfuku na minimum. Výfukové ventily umožňují řidiči ovlivnit zvukový zážitek: diskrétně tlumený v režimu KOMFORT nebo znatelně dynamičtější v režimu SPORT. Nejmodernější technologie čištění výfukových plynů ve formě filtru pevných částic vychází z filozofie ALPINA, kde se snažíme dosáhnout nejlepší možné souhry výkonu, spotřeby a emisních hodnot. Spotřeba paliva je 11,1 l/100 km s emisemi CO2 jen 252 g/km , měřené podle nového a přesnějšího měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, neboli Celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla).

8-rychlostní sportovní automatická převodovka 8HP76 s ALPINA SWITCH-TRONIC, vyvinutá ve spolupráci s odborníky na převodovky ze ZF, udělají se svým harmonickým průběhem převodu dojem na každého. Zdá se, že se intuitivně přizpůsobují záměrům řidiče, v každé situaci. Tato nová generace převodovek nabízí programování převodů orientované jednak primárně na komfort, ale i možnost vysoké dynamiky – podle toho jaký režim si řidič nastaví. Převodový software byl vyvinutý speciálně pro ALPINA a spolu s přepracovanou převodovou mechatronikou zajišťuje rychlejší odezvu a kratší čas převodu. Proto dokáže BMW ALPINA B3 Touring poskytovat svůj impozantní výkon vždy naprosto efektivně.

Pro maximální dynamiku může řidič měnit rychlosti pomocí tlačítek SWITCH-TRONIC na zadní straně volantu v MANUÁLNÍM režimu. V kombinaci s nastavením SPORT+ u systému Driving Experience Control (ovládání prožitku řízení) jsou automatické převody směrem nahoru potlačené pro větší kontrolu. Poprvé jsou na požádání k dispozici nová a ergonomicky optimalizovaná řadící tlačítka SWITCH-TRONIC, CNC obráběné z čistého hliníku v matně černém provedení.

Zesílení hydrodynamický měnič je specificky adaptovaný parametrům obrovského výstupního točivého momentu řadového šestiválcového 3,0litrového motoru a používá se i v mnoho výkonnějších modelech V8. Zesílená sada kol a designové úpravy tlumičů točivého momentu turbodmychadla zajišťují spolehlivý převod všech 700 newton metrů . Olejový chladič speciálně vyvinutý pro vozy ALPINA, hliníková převodová olejová jímka a optimalizovaná konstrukce podvozku pro lepší proudění vzduchu, to vše spolu pokrývá zvýšené chladící požadavky převodovky a krytu zadní rozvodovky.

Inteligentní propojení převodového softwaru s navigačním systémem a aktivním tempomatem jsou naprogramované pro zvýšenou úspornost. Funkce propojené převodovky BMW Connected Shift používá navigační data pro výpočet předvídavé strategie převodovky založené na tvaru silnice a dopravní situaci. Například při průjezdu kolem série rohů nedochází k nepotřebným změnám rychlostního stupně a podle potřeby se při dojížďce vozidla před vámi nebo za určité dopravní situaci použije brždění motorem pomocí přípravného podřazení.

Náhon BMW ALPINA B3 Touring standardně zahrnuje také elektronicky ovládaný diferenciál zadní nápravy s omezeným skluzem, který poskytuje ještě širší jízdní dynamiku. Tažná síla je viditelně lepší a ztráta hybnosti a energie protáčením kol je minimalizovaná rozdělením točivého momentu do kola s lepší přilnavostí (např. na vozovkách s proměnlivou přilnavostí). Diferenciál také konkrétně zvyšuje dynamiku jízdy v zatáčkách s vysokou boční zátěží: točivý moment i výkon, které nelze přenést na vozovku nezatíženým vnitřním kolem se místo toho cíleně přenesou na vnější kolo s větší tažnou silou, místo toho aby je neutralizoval zásah elektronického systému kontroly stability. BMW ALPINA B3 Touring dynamicky zatáčí s důrazem na zadní kola a zvýšený výkon i tažná síla umožňuje obzvláště dynamické zrychlení při výjezdu ze zatáček.

Nová generace BMW ALPINA B3 přináší celou řadu vylepšení v technologii podvozku i tlumičů, které zajišťují lepší držení silnice, vyvážené řízení a vynikající hbitost. Tomuto vývoji napomohl rozšířený rozvor i rozchod kol, vyšší karosérie a pevnost tlumičů v porovnáním s předchozí generací, vedle vyššího záporného odklonu na přední nápravě díky specifickým otočným čepům ALPINA.

Pružiny z Eibach spolu s klapkami proti nárazům a většími stabilizátory dohromady poskytují vyváženější a harmoničtější tlumící soustavu. BMW ALPINA B3 Touring je velice klidná a stabilní, při dynamickém zatáčení poskytuje hmatatelnou zpětnou vazbu. Na úpravě systému Variable Damper Control (variabilní ovládání tlumení) je nepřehlédnutelně znát podpis techniků ALPINA. Nabízí tři režimy KOMFORT+, KOMFORT a SPORT, které poskytují široký rozsah jízdních zážitků od výrazného komfortu až po maximální hbitost a dynamiku.

Systém řízení všech čtyř kol nového BMW ALPINA B3 Touring je založený na systému BMW xDrive, který točivý moment rozděluje plně variabilně mezi přední i zadní kola podle potřeby. V závislosti na nastavení systému Driving Experience Control (KOMFORT+, KOMFORT, SPORT, SPORT+) bude přizpůsobení tažné síly podle situace převážně zadní, což je pro vůz ALPINA typické. Vylepšený variabilní sportovní řídící systém podporuje směrovou stabilitu, hbitost v zatáčkách a pohodlné manévrování.

Řidič může poprvé vybírat ze tří řídících režimů: KOMFORT, SPORT a SPORT+. V režimu KOMFORT se soustředíme na hladkou směrovou stabilitu se znatelným pocitem bezpečí i ve vysokých rychlostech, zatímco SPORT režimy se snaží maximalizovat odezvu a přesnost.

Systém výkonových brzd, který se skládá ze čtyř-pístových pevných brzdových čelistí s brzdovými kotouči o průměru 395 mm na přední nápravě a plovoucích brzdových čelistí o průměru 345 mm na zadní náprava, nabízí výborné zpomalení a citlivou modulaci. Brzdové čelisti jsou v modrém provedení ALPINA Blue s bílým logem ALPINA. Volitelně je dostupný vysoce-výkonný brzdný systém s odlehčenými vrtanými brzdovými kotouči, vysoce tepluvzdornými brzdnými destičkami a termodynamickou rezervou. Vylepšená přídržnost k vozovce u BMW ALPINA B3 Touring je výsledkem nově vyvinuté kombinace kol a pneumatik. Ve standardní výbavě nabízíme novou litinovou sadu kol ALPINA DYNAMIC 19″ s designem paprsků kol 5×4, nebo volitelnou ALPINA CLASSIC 20″ litou sadu kol s tradičním minimalistickým 20paprskovým designem. Právě druhá možnost znamená návrat uzamykatelného víka nábojů kol, které jen podtrhává bezchybný vzhled těchto překrásně navržených kol. V porovnáním s běžnou slitinou, tato hmotnostně-optimalizovaná litá kola jsou vyrobená z hliníku s vysokou hustotou, což snižuje neodpruženou hmotnost celého vozidla o přibližně 13,7 kg.

Vnější design nového BMW ALPINA B3 Touring je více průkopnický než kdy dříve. Nový vzhled ALPINA spolu s aerodynamickými prvky zvýrazňují čistý a dokonale přesný design nové série BMW 3 Touring a kombinují dynamičtější vzhled s funkcionalitou. Výsledkem filozofie ALPINA „forma následuje funkci“, je ve předu optimalizované nasávání vzduchu pro zvýšený výkon chlazení, zatímco přední i zadní aerodynamika snižují vztlak na minimum pro maximální stabilitu při vysoké rychlosti.

Na přední karoserii s výraznými vzduchovými vstupy je vidět volně umístěné logo ALPINA, zatímco sportovní výfukový systém ALPINA se dvěma dvojitými výfuky dokonale zapadá do linie zadní karoserie vozu. Menší mřížka difuzoru uprostřed dodává zadní části ještě více dynamiky. Provedení v modré či zelené metalíze ALPINA Blue a ALPINA Green je pro automobily BMW ALPINA exkluzivní a je znakem elegance i výjimečnosti této poslední modelové generace. Na výběr je také široká škála BMW a BMW individuálních barev.

Čistý a precizní designový jazyk v interiéru BMW ALPINA B3 Touring pokračuje. Stylové akcenty vytváří klasické detaily ALPINA, jako například kovové emblémy v rohožích a opěradlech, nástupních lištách ALPINA a individuální štítek se specifickým výrobním číslem modelu. Ručně šitý sportovní kožený volant ALPINA s vyhříváním a úžasně příjemnou kůží na dotek LAVALINA zajišťuje maximálně pohodlné držení. Z hlediska běžného užití poskytuje Touring přesvědčivý úložní prostor o velikosti 500 až 1510 litrů a inovativní koncept zavazadlové přihrádky.

Nová BMW ALPINA B3 Touring bude dostupná na objednání od prvního čtvrtletí 2020 a dodávky začnou nejdříve v druhé polovině roku 2020. Model je k dispozici pouze ve verzi s pohonem na všechna čtyři kola. Tento text je platný pouze pro německý trh. Pro přesné informace ohledně vlastností modelu, standardní výbavy, spotřeby paliva a emisí CO2 v jiném státě kontaktujte svého místního prodejce nebo dovozce BMW ALPINA.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz