Plánujete nákup kabrioletu? Na tyto věci si dejte pozor

26. 7. 2019 • Novinky

Přichází teplo a s ním u mnoha z nás i myšlenky na koupi pořádného kábria. Jak ale postupovat, když se člověk rozhodne, že si jedno takové pořídí? Není to auto jako každé jiné a obezřetnosti proto nezbývá…

Od mnohých lidí uslyšíte, že jízdě v kabrioletu se nic nevyrovná. A my s tím z jistého úhlu pohledu souhlasíme. Jenomže kabriolet, to nemusí být jen spousta zábavy a řidičských zážitků se spáleným čelem, může to být také pořádná kopa starostí. A právě před nimi bychom Vás chtěli uchránit.

Neskákejte do prvního kusu

První a nejdůležitější rada se dá dokonale zobecnit, je však zcela zásadní se na danou věc nevykašlat. Pokud totiž kupujete kabriolet (ale třeba i jiné auto), měli byste se svézt minimálně dvěma kusy daného modelu, přičemž alespoň o jednomu musíte vědět, že nebyl bouraný a že funguje tak, jak má. Ideálně pátrat po známých, či kamarádech. Teprve pak si můžete být svým nákupem jistí, protože máte, s čím porovnávat.

Stav střechy

Naprosto zásadní pro koupi kabroletu je stav jeho střechy. Měla by jít otevřít i zavřít zcela hladce, pokud možno bez záseků a škubanců. Dobře si prohlédněte mechanismu zavírání střechy. Neměl by být umazaný ani uprášený. Mastný však být může, je to znamení, že se o střechu někdo staral.

Pokud zvažujete koupi vozu s pevnou střechou, dobře ji poslouchejte zejména za jízdy. Může vrzat, může skřípat, ale neměly by se od ní ozývat tupé rány, které by značily její křížení. A už vůbec se potom nenechte napálit, že se svezete pouze se střechou sundanou dole. Kábrio vždy projíždět na oba dva způsoby.

Hadrová střecha

Pakliže chcete pořídit stroj s plátěnou střechou, je situace ještě o něco složitější. Stav střechy totiž opravdu hodně napoví o to, jak se o auto někdo staral. Je plátno ošetřené proti vodě? Je střecha šitá, flekatá, nebo snad děravá? A co plíseň nebo mech ze zadní strany střechy pod zadním oknem? Nic z toho by tu být nemělo, a pokud ano, chtějte auto za menší než požadované peníze.

Hardtop

Zároveň, a to jak pevné, tak u plátěné střechy, je dobré zkontrolovat si místo doteku střechy s rámem čelního skla. Je dobré podívat se, jestli je místo doteku oškrábané, odrápané, nebo zda je vše v pořádku. Pokud totiž auto bylo v minulosti bourané, s největší pravděpodobností zde bude něco jinak.

A proč? U kabrioletu je totiž nejdůležitějším aspektem tuhost karoserie. Už z výroby mívají mnohé kabriolety s tuhostí problém, takže je vám asi jasné, jak jezdí v momentě, pokud je někdo naboural a následně nechával levně spravit. A pokud auto bylo bourané, a přesto jej chcete (bouraných je v inzerci daleko více), dejte si pozor, aby jelo rovně. Srovnat ho na stolici není vůbec lehký úkol a poznáte tak, zda ten, kdo jej spravoval, alespoň věděl, co dělá.

Závěrem se sluší také řici, abyste nezapomínali na windschott. Může to být totiž výdaj klidně i ve výši dalších 10 i 20 tisíc korun. A přitom úplně zbytečně. Člověk kabriolet nekupuje každý den, a tak na něj snadno zapomene.

Přejeme dobrý kup!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz