renault-megane-grandtour-322

Ženský test Renault Megane Grandtour GT Line

23. 7. 2019 • Novinky

Nestává se až tak často, že jsem překvapena, ale tentokrát se opravdu bylo čemu divit. Nadšení ze mne proudilo, nejen když jsem zasedla do verze GT-line TCe 160 GPF a spatřila krásný interiér, který na mne sálal z každého koutku vozu, ale i z reakce na plyn, která byla na 1.3 výborná a já si užívala tento fajn dojem po celou testovací dobu.

Obklopena skvělými sportovními sedadly z alkantary, která mě objímala po skoro celé délce těla, jsem se velice ráda pouštěla do prudkých zatáček, jednoduše to stálo za to. Pojďme se ale na tento rodinný sexy kombíček podívat nejprve staticky.

5
4

Po celém interiéru jsou decentní modré prvky jako prošívání a LED podsvícení. Exteriéru dominují krásná 17″ kola z lehkých slitin a světlomety LED Pure Vision. Ve výbavě GT Line nechybí hlídání mrtvého bodu, rozestupu mezi vozidly (to se měří v sekundách a pokud je vzdálenost pod 1vteřinu, tak se zobrazení změní na červenou barvu, oranžová je do 2 sekund a jinak je barva zelená). Také zde máme bezklíčové odemykání a zamykání vozu, bluetooth propojení, head-up displej, velký tablet multimediálního systému, vyhřívání sedadel… Vlastně vše, co si jen dokážete představit. Vrcholná výbava je opravdu bohatá.

3
2

Vnější design se inspiruje silnými Megany GT, takže zde najdeme jinak a ostřeji tvarovaný přední nárazník, zadní difuzor a identická GT kola. Vůz vypadá zatraceně dobře, což podtrhuje i modrá barva karoserie. Líbí se mi i interiér. Francouzská značka udělala velký pokrok v kvalitě zpracování a ergonomii palubní desky. Dobře je na tom i v oblasti vnitřního prostoru. Pohodlně zde svezete čtyři dospělé osoby.

Po nastartování se vysune sklíčko s head-up displayem, který zobrazuje rychlost, asistenční systémy a navigaci. Odhlučnění kabiny je velmi dobré a jízdu doprovází i příjemný klid. Z možností režimů MULTI-SENSE lze volit SPORT, COMFORT, ECO, NEUTRAL, PERSO. Na palubní desce se vždy při změně režimu mění barva zobrazení přístrojů (červená, modrá, zelená, fialová..), promění se specifické nastavení odezvy motoru, reakce převodovky, zvuk a také účinnost posilovače řízení. Režim sport není nijak opovážlivý a hlučný, takže nelze očekávat, že se GT Line změní v opravdové R.S.

7

Zaujal mě ještě takový detail u palubního počítače v podobě zobrazeného lístku, který vždy, když jsem dle vozu jela ekologicky, měl všechny lístečky. Pokud zjistil, že se jen trochu víc zrychluje, lístečky začaly opadávat. V tu chvíli máte pocit, že zničíte celou přírodu. Po každé jízdě se na hlavní multimediální středové obrazovce zobrazí ECO instruktor, který vás řádně ohodnotí. Trochu tuším, proč jsem jediné špatné hodnocení měla vždy za řazení. Červené pole se mu asi moc nelíbilo :D

Manuální převodovka se šesti stupni reaguje přesně, jen bych opět volila kratší dráhy řazení. Moje týdenní souhrnná spotřeba činila 7,2 litrů na 100 kilometrů, což je přívětivé. K tabulkovým číslům 6,2–6,6 litrů to má poměrně blízko.

6

Motor o obsahu 1,3 litrů evokuje pomalou jízdu a nulovou akceleraci, ale není tomu tak. Doba se mění a downsizing funguje. Svých 117 KW výkonu umí Megane náležitě využít a při každém sešlápnutí plynového pedálu jsem byla v udivení, co tento kombík dovede. Na 100 km/h se tento čtyřválec dostane za přívětivých 9,3 sekuny a svůj sprint zakončí na hodnotě 205 km/h. Líbila se mi okamžitá odezva na plynový pedál, chuť stoupat do otáček a také jadrný zvukový projev. Mezi podobně velkými motory patří tento na špičku.

Potěšil mě i podvozek, který je odladěný velmi dobře a limitní nedotáčivost přichází pozdě. Bála jsem se horšího komfortu kvůli velkým kolům, ale realita byla opačná. Vůz zvládá filtrovat většinu nerovností a tupá rána se ozve až na té opravdu ostré příčné. V zatáčkách se karoserie nenaklání a Megane jde ochotně za volantem. Klobouk dolů drahý Renaulte, toto se moc povedlo. Až budu plánovat velkou rodinu, bude to jedna z možností, o které budu přemýšlet.

8

Jedna věc mě ale hodně iritovala – bylo to ovládání hlasitosti a přepínání hudby. Dělám to často a dělám to ráda, stále si ovládám hlasitost a přepínám si hudbu. Takové ovládání je vždy na volantu, ale u Renaultu, nevím proč, je schované za volantem na tak málo viditelném místě, že člověk musí doslova hledat. Je pravděpodobné, že toto je otázka soužití a brzy si člověk zvykne, do té doby to ale je trn v oku.

Tak či onak, Megane Grandtour je jednoduše parádní nadupaný společník, kterého jako parťáka rozhodně doporučuji. Nesežere vám peněženku i s kapsou, nabídne spoustu prostoru a super dynamiku. V neposlední řadě vám také pokročilá technologická výbava zaručí bezpečnost na palubě. No a také se na něj dobře kouká. Co víc si přát.

Ceníková cena této výbavy a motorizace činí 539 400,- Kč.

Plusy

Ticho při jízdě
Vynikající motor a spotřeba
Zavazadelník
Prostorný interiér
Bohatá výbava

Minusy

V některých případech komplikované ovládání

Fotograf: Lukáš Čermák

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz