5809874_

MINI představilo nový elektromobil s dojezdem 270 kilometrů

13. 7. 2019 • Novinky

Uplynulo šedesát let od doby, kdy opustilo první MINI výrobní linku. Dnes už si můžete objednávat jeho elektrickou verzi, která bude k dostání už od března roku 2020. Auto se bude vyrábět klasicky v Anglii a my už se nemůžeme dočkat, až si jej budeme moci vyzkoušet i v České republice. Jestli je dobře nebo špatně, že se elektrifikace dostává pomalu do každé automobilky, těžko soudit. Pokud auto neztratí na svých elementech a kouzlech, může to být dobrý tah na branku.

A co se skrývá pod kapotou Miniho? Naleznete tam baterii s maximální kapacitou téměř 33 kW, která je spojená s motorem o výkonu 135 kW. Spolu s elektrifikací přichází i drobné úpravy designu. Auto bude opticky štíhlejší a od svých neelektrických bratrů se bude odlišovat výraznými retro laserovými disky a dalo by se říci až reflexně žlutou přední maskou. Analogové ciferníky nahradí nový digitální přístrojový panel. Režimy pohonu zůstávají, jen se k nim přidává nový Green plus, jehož činnosti závisí na vypnutí nebo omezení techniky v automobilu, aby došlo k úspoře baterie. Zklamání přijde také v případě, že si budete chtít prošlápnout pořádně plyn. Auto pojede maximálně rychlostí 150 km za hodinu, na což u bratra ve verzi S nejsme vůbec zvyklí. A tak je na místě otázka, jestli jízdních režimů není pro tento typ auta až moc?

MINI si budete moci koupit v třech nabízených stupních výbavy. To nejlepší vám samozřejmě nabídne nejvyšší úroveň, ve které nebude chybět ani head-up systém, včetně audio systému Harman Kardon. Bude zde i větší 8,8 palcový informační systém. Parkovací systémy a vyhřívané sedačky jsou pak už samozřejmostí.

Jak už bylo řečeno baterie o objemu 33 kW vám nepřipraví žádnou dlouhou cestu na výlety. Nutno podotknout, že MINI bylo vždycky auto spíše do města, než na delší cesty. Auto by tedy na jedno nabití mělo zvládnout přibližně 270 kilometrů. Nutno počítat s tím, že záleží jak těžkou nohu máte a co vše potřebujete při jízdě používat, od toho se pak odvíjí úspora kilometrů. Stejně tak je třeba dbát na to, abyste vždy při ruce měli někde poblíž nabíjecí stanici. Ono čekání v kolonách asi moc baterii taky neprospívá. Na druhou stranu dobrá zpráva je, že na adekvátní nabíječku s příkonem 50 kW nabijete auto do 100% za přibližně 45 minut. V opačném případě člověk musí počítat s tím, že bude auto nabíjet několik hodin.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz