Dálnici D1 čeká rekordní množství uzavírek. Připravte si velkou dávku trpělivosti
Dálnice D1 je noční můrou české silniční sítě a začíná být známa i zbytku Evropy. Vždyť dokázala vyřadit i americký armádní konvoj, můžeme říct s nadsázkou a přitom nebudeme daleko od reality. Letos se však situace ještě zhorší a během léta se vyskytne rekordní množství uzavírek najednou. Takovou zátěž ještě D1 nepoznala a řidiče čeká opravdové peklo. Stačí si vzpomenout na loňskou prázdninovou sezónu a je jasné, že toto léto bude na D1 velkým testem trpělivosti a nervů řidičů.
Mezi Prahou a Brnem bude modernizace dálnice probíhat současně na sedmi úsecích a celkově 72 kilometrech. To je celá třetina dálnice, kterou budou muset řidiči absolvovat mezi betonovými pilíři. Jízda tak často bude pro řidiče peklem. Nebudou chybět ani běžné opravy povrchu vozovky.
V současné době se pracuje na 52 kilometrů D1 a v létě k tomu přibydou další dva na sebe navazující úseky od Humpolce směrem na Prahu. Nastane tak situace, o níž nás ŘSD přesvědčovalo, že k ní nikdy nedojde.
V roce 2019 modernizace probíhá konkrétně mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi (21. až 29. km), Velkým Beranovem a Měřínem (119. až 134. km), Souticemi a Loktem (56. až 66. km) a na obchvatu Velkého Meziříčí (141. až 146. km). V poslední květnový den pak byla naostro obnovena modernizace kritického úseku D1 Humpolec–Větrný Jeníkov (90. až 104. km).
Veškerá doprava mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem bude až do konce srpna převedena na levou stranu dálnice. O prázdninách se tak nejen zde, ale i na dalších modernizovaných úsecích dají očekávat dlouhé kolony vozidel.
To stále není vše. Začátkem léta začne modernizace i na úsecích z Koberovic do Humpolce (81. až 90. km) a Devět křížů–Ostrovačice (168. až 178. km).
Očekávat tak můžeme opravdu dlouhé a pravidelné kolony, jízda mezi českými metropolemi bude opravdu zážitkem pro silné povahy. Pokud v létě trasu absolvovat musíte, zvažte to vzít jinudy. Do Brna se relativně pohodlně dostanete přes Hradec Králové a Olomouc. Pokud musíte do Chorvatska přes Maďarsko, jeďte raději přes Rakousko už od Českých Budějovic. Těch ušetřených 9 Eur za desetidenní rakouskou dálniční známku opravdu nestojí za ty hodiny v kolonách na D1.
.
« Test legendy Škoda Felicia Super 1964 Test ojetiny Land Rover Discovery 4 TDV6 S. Schopný stroj s pošramocenou pověstí »