Očekávaná fúze Renaultu s Fiatem se nekoná. Italové dali Francouzům košem
Fiat Chrysler se měl dle původních plánů spojit s Renaultem. Avšak FCA náhle stáhla svou nabídku poté, co francouzská vláda učinila několik dalších požadavků na Renault. Je třeba neopomíjet fakt, že vláda vlastní 15% Renaultu, což není zrovna málo a tak je jasné, že má jedno z hlavních slov při rozhodování.
Je také možné, že se francouzská vláda a také odbory obávaly zavření továren, a tak přikročily k rázným krokům, které zkomplikovaly možnou fúzi mezi oběma společnostmi. Na druhou stranu pokud by ke spojení došlo, automobilovým průmyslem by to velmi zatřáslo, neboť koncern by se najednou dostal na třetí místo hned po Volkswagenu a Toyotě.
Spojení značek by bylo samozřejmě výhodnější pro Fiat. Neboť jak víme, tak v posledních letech značka postupně pozastavila investice do svých malých evropských aut. Žádné nové Punto ani Tipo. Stejně tak je to i s investicemi do elektrických a autonomních vozidel. Naproti tom Renault je silným hráčem ve všech oblastech, ve kterých Fiat zaostává. Jediný problém, který se pro Renault jeví je ten, že potřebuje rozšířit na větší výrobní a prodejní oblast a do toho perfektně zapadá naopak Fiat, neboť ten ty kapacity má. Fiat se velmi dobře prodává na americkém kontinentu díky automobilům Ram a Dodge. Stejně tak FCA pokrývá oblast SUV. V těchto segmentech Renault strádá.
Kdyby se firmy spojily, znamenalo by to obrovské úspory v platformách a nákupu. Ostatně taková je logika fúzí. Ušetřit a zlepšit. Jak už ale bylo řečeno, spojení je na spadnutí. Francouzská vláda, včetně Aliance Renault Nissan, se obávaly narušení francouzsko-japonských vztahů, když z vedení aliance odešel Carlos Ghosn.
Mohlo by se tak zdát, že obchod s automobily je poháněn pouze vnitřními obchody, opak je ale pravdou. Mnohem více se hraje na vnitřní osobnosti a kulturní rozdíly hrají také roli, stejně tak politické a sociální vlivy. To je také důvodem, proč fúze, které vypadají dobře na papíře, po několika měsících i letech absolutně selhávají
.« RENAULT a DACIA představují nové motory. Vrací se i silný diesel Rozhodnutí EU: Elektrifikovaná auta musí vydávat zvuk, aby varovala chodce »