bfb-rstrophy-r-fl-faceavblancnacreroulingnurburgring-117

Tajemství rekordu Megane R.S. Trophy-R. Proč je tak rychlý?

22. 5. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Jistě Vám nezůstalo utajeno, že nový Megane je aktuálně nejrychlejší předokolkou na slavném okruhu Nordschleife. Doposud nejrychlejší Hondu Civic Type-R překonal o více než 3 vteřiny. Ovšem za jakou cenu?

Nutno podotknout, že Francouzi obnovu svého prvenství opravdu hodně chtěli. Už tak přiostřený Megane RS totiž změnili doslova k nepoznání. Nový čas ze Severní smyčky, který nezajel samozřejmě nikdo jiný než Laurent Hurgon (testovací řidič Renaultu, který odúřadoval nejrychlejší časy i s minulými Megany), má hodnotu 7:40,1 s, je ovšem především výsledkem radikální diety a brilantních druhotných úprav. V autě nezůstal kámen na kameni.

Drahý špás

No popravdě… Nezůstala v něm ani zadní sedadla. Ta byla nahrazena odkládací policí a za příplatek by zde měla být i rámová konstrukce. Těmi nejzásadnějšími dvěma změnami jsou však karbonová kola (ano, čtete dobře – ta byla přitom až doposud především výsadou hypersportů) a karbon keramické brzdy, které se nám popravdě zdají tak trochu drahým špásem na „obyčejném“ hothatchi. Kolik třeba bude stát jejich výměna?

Renault zapracoval také na aerodynamice. Na autě sice není obrovitánské zadní křídlo, dostalo však výrazný zadní difuzor a nové plasty ve spodních částech pro urychlení vespod proudícího vzduchu. Můžeme také spatřit nový centrální otvor v přední kapotě, který slouží pro přívod vzduchu, přičemž dva postranní mají za úkol odvádět z motorového prostoru teplo.

Ladilo se na váze

Celková dieta se pak vyšplhala na výsledných 130 kilogramů oproti standardnímu modelu Megane R.S. To znamená, že výkon 1.8litrového turbobenzinového motoru mohl zůstat na nezměněných 300 koňských silách. Tajemství rekordu nového Meganu je tedy především v precizním nastavení nového podvozku značky Öhlins a také v redukční dietě, která přinesla značnou úsporu hmotnosti a naopak verzi Trophy-R připravila třeba o zatáčení všech kol 4Control.

Novinka bude představena již 24.5. Při příležitosti konání Grand Prix Formule 1 v Monaku. No a závěrečná otázka zní: „Vrátí Honda s modelem Civic Type-R Francouzům úder?“ Vždyť Nordschleife je nyní po opravě mnoha míst s novým asfaltem daleko rychlejší… Na to si budeme nějaký čas muset počkat.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz